Cleburne Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Jag behöver bara skriva av mig lite. Hoppas det är okej. Jag har spelat i stort sett uteslutande på b2b sedan oktober och lyckats gå från 1 350 kr till lite drygt 60 000 kr på mikrolimit (90% NL 20 o 10% NL50), men nu lägger jag ned det sönderriggade hornätverket som går under namnet b2b. Det spelar fan ingen roll vad man gör. Antingen sätter fi sin två-outare på rivern eller så floppar han straight flush mot min A-höga flush. Jag påstår inte att jag är duktig (vet att jag är kass), men jag har blivit fullständigt övertygad om att något är skumt med mjukvaran (läs riggat). Det är alldeles för många potter som "byter ägare". Någon leder på flopp, en annan på turn och en tredje på rivern. Man får alldeles för många bra händer som får stryk mot ännu bättre händer. Frågan nu är bara om man ska spela mer poker över huvud taget eller om det bara är att be om att få magsår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Master M Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Det är likadant på alla sidor. Personligen så går det över huvud taget inte att spela på Partypoker för min del pga samma fenomen som du uppenbarligen råkar ut för på b2b. Jag har aldrig spelat en vinnande session på Partypoker (nåja). Gång på gång haglar utdragningarna över mig. Har väl totalt spelat en 50-60 sessioner på nätverket. Inte så värst mkt, men ändå. Har väl under tiden totalt sett bränt en 30 inköp där. Bekanta till mig upplever samma sak fast på primanätverket och andra på tain-nätverket. Allting är relativt. Det rör sig knappast om en B2B-rigg utan du har bara otur, precis som x antal andra på detta forum som envisas med att hävda att b2b är riggat. Byt sida och sluta va så konspiratorisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ristenstrand Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 tiltade du bort allt eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Varför är du tiltad? Du har vunnit ca 60 000 och är arg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 gå upp på 10/20, där kan du bluffa ut folk och slippa showdown. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NN4AN_Mike Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Helt off topic , men Skumdum .... skall du se skumdum på henriksberg den 5 maj ? Johnny Njursjuk skall spela oxå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juster Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Ja, att lägga ner pokern är det bästa alternativet när man blir söndertiltad när man lyckats multiplicera sin BR med drygt 50 Uppenbarligen håller din hand upp fler gånger än motståndarna klonkar eftersom du går med vinst. Tänk hur tiltad du skulle bli om du börjar gå med förlust. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Helt off topic , men Skumdum .... skall du se skumdum på henriksberg den 5 maj ? Johnny Njursjuk skall spela oxå haha.. Nä, jag tar mig nog inte dit.. men det hade vart nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 Nej, jag har inte tiltat bort allt. Det är vad jag har kvar (dvs 30k, "regeringen" har fått hälften). Jag har haft flera svackor sedan jag började och när jag går i maskin så brukar jag 1) gå in på ett tomt bord och spy galla över b2b i chatten, 2) kasta bort några inköp, 3) casha ut och 4) byta skin. Men nu funkar det inte att spela någonstans. Jag ville som sagt bara avreagera mig, hur löjligt det än låter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P_kungen Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Nej, jag har inte tiltat bort allt. Det är vad jag har kvar (dvs 30k, "regeringen" har fått hälften). Jag har haft flera svackor sedan jag började och när jag går i maskin så brukar jag 1) gå in på ett tomt bord och spy galla över b2b i chatten, 2) kasta bort några inköp, 3) casha ut och 4) byta skin. Men nu funkar det inte att spela någonstans. Jag ville som sagt bara avreagera mig, hur löjligt det än låter. Fått skatta vinsterna? Köp en sandsäck. Kan va bra att avreagera sig på efter några tunga utdragningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 Klart som fan att man får skatta - till frugan=regeringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Klart som fan att man får skatta - till frugan=regeringen. LOL, sånt kallas toffel, får du hälften av hennes lön? låter inte jämlikt annars jämlikhet i sammhället är ju tydligen viktigt nu för tiden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 1. Jämlikhet inom äktenskap - finns det ens? 2. Hälften till henne var dealen som vi kom överens om (läs: som hon dikterade) för att jag skulle få börja spela. 3. Poker är en hobby. Arbetsinkomst är en helt annan femma. Där tar hon allt. Dock stör det henne att jag tjänar mer på min hobby än vad hon gör på att jobba. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Jag har spelat i stort sett uteslutande på b2b sedan oktober och lyckats gå från 1 350 kr till lite drygt 60 000 kr på mikrolimit Det har alltså gått bra för dig sedan oktober. Kanske dags för en liten losing streak? Det är ju inget konstigt att man åker på alla möjliga konstiga utdragningar. Det hör ju poker till. Jag har också mina perioder då man tror att det är en enda stor riggning, men inte tror jag att livet i sig är riggat fastän biljävlarna går sönder ( ) med jämna mellanrum. Så är bara livet. Det går upp och det går ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Ville bara instämma helt när det gäller Party poker. Jag känner igen mig i ursprunglige postarens meddelande. Man hamnar i perioder när man börjar leta efter dolda kameran i bokhyllan... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 1. Jämlikhet inom äktenskap - finns det ens? 2. Hälften till henne var dealen som vi kom överens om (läs: som hon dikterade) för att jag skulle få börja spela. 3. Poker är en hobby. Arbetsinkomst är en helt annan femma. Där tar hon allt. Dock stör det henne att jag tjänar mer på min hobby än vad hon gör på att jobba. Sjukt festligt : Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DunderKlump Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 1) gå in på ett tomt bord och spy galla över b2b i chatten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ristenstrand Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 vad är det för sjuk kvinna du är ihop med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 Speltorsk som man är kan man inte hålla sig borta. Sätter sig för att testa igen och inom fem minuter kommer följande händer: Improviserade HH. Sitter på BB med 8-4. Knappen minihöjer, sb foldar, jag synar (för fan, en minihöjning. Floppen kommer 9-8-4. Bettar ut, får syn. Turn kommer 8, bettar igen, får syn. River kommer K, bettar, får omslag all-in (i det här läget mindre än pott), synar. Fi viker upp KK. Får KK i CO, höjer 6,5BB. BB synar. Flopp J-6-4. BB checkar, jag bettar strax över pott, får syn. Turn 10. Bettar strax över pott - får syn. River A. Har bara lite kvar i stacken (kanske 1/4 pott) så trycker in det - syn. Fi viker upp 10-4. WTF! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sagge Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 sedan oktober och lyckats gå från 1 350 kr till lite drygt 60 000 kr på mikrolimit (90% NL 20 o 10% NL50) ....................... Man får alldeles för många bra händer som får stryk mot ännu bättre händer. ........... Frågan nu är bara om man ska spela mer poker över huvud taget eller om det bara är att be om att få magsår. Du behöver nödvändigtvis inte sluta helt. Men du bör nog vara sparsam med ditt spelande tills du inser att det sjuka i sammanhanget är inte att du får stryk av 10-4 när du sitter med KK. Det sjuka (sjuk = onormat = konstigt = uppseendeveckande) är att du lyckades öka din rulle från 1 350 till 60 000 kr sen oktober utan att förstå så grundläggande saker rörande pokern som att man ibland åker på däng av pisshänder. Ibland även flera gånger i rad. Men rörande 1 350-60 000. Underart! Snyggt jobbat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jokern Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Stackars frugan din, med sån lön. Du tjänade mer på pokern än vad hon fick i lön, 60k på 7 månader, blir inte mkt för ett heltidsjobb =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 Hon jobbar i och för sig bara halvtid som lärare - men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HasseA Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Välkommen till verkligheten. Själv är man ca $40K back sista 2 månaderna efter ENORMA utdragningar. Av 24 potter över 1K har jag loosat 17 st och i de fallen har jag varit 70%ig favorit eller mer. Har åkt på 7 st 2outare på rivern så visst fan är det drygt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 2. Hälften till henne var dealen som vi kom överens om (läs: som hon dikterade) för att jag skulle få börja spela. Herregud. Hon borde skämmas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
maxfloodh Postad 27 April , 2006 Rapport Share Postad 27 April , 2006 jag har då bara förlorat 70 % av min rulle på 3 dagar , har varit typ 5 mot 4 favorit 24 gånger o tryckt in hela stacken och förlorat 18 ggr riggat ? vad sägs om den här utdragning så jag slog sönder mitt tangentbord jag sitter på AA höjer till 10 dollar preflopp min stack 150 dollar , 2 pers synar . Flopp A92 regnbåge HÄR SKA jag dubbla jag bettar pott fi går all in fi visar 99 turn 2 river 9 !!!!! sjukt bra med ett break o casha ut allt man har kvar som tur är ligger jag fortfarande plus , mot vad jag satte in dvs. tack för att jag fick skriva av mej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts