Gå till innehåll

Att chatta eller inte chatta?


morberg

Chatt på eller av?  

134 medlemmar har röstat

  1. 1. Chatt på eller av?

    • Chatt på
    • Ingen chatt alls
    • Chatt enbart med dealer för resultathistorik


Recommended Posts

Är det en fördel eller inte att ha chatten på när man spelar on-line? Jag kan se både fördelar och nackdelar. Fördelen är att du kanske kan få reda på mer om dina motståndare. Nackdel som jag ser det är att du kan bli distraherad eller t.o.m. upprörd över en del inlägg ("vilken j-la idiot; honom måste jag bara sätta dit").

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft varierande framgångar med AA/något annat bra, en höjning och kommentaren "why don't you throw that piece of trash away" (stulen av T.J. Cloutier). :D

 

edit: Det roliga var att T.J. använde repliken för att få en spelare att lägga sin hand, medan jag gör motsatsen - men så spelar jag också med idioter... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chatten är alltid på för min del. Dels för att jag älskar att läsa all trashtalk och dels för att jag älskar att trashtalka själv, ibland går det väl överstyr och jag är lite väl grov i orden. Men som tur är så censurerar ju siterna bort det. Men det kan bli många stjärnor ( * ) när jag skriver. :lol:

Men jag försöker att vara så mild jag kan mot dom riktigt stora idioterna så att dom inte får för sig att lämna bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chatt helt klart på! Poker handlar ju inte bara om att själv ta korrekta beslut utifrån den information som finns till hands, utan även om att få sina motspelare att begå felaktiga beslut. Chatten är ett utmärkt redskap i bägge fallen. Man kan få mer information om sina motståndare samt man kan påverka dem på det sätt man tror är mest gynnsamt för ens spel. Jag är nog bättre på att påverka folk i chatten än vad jag är på spela poker. I en 100 $ turnering lyckades jag övertala en motspelare att lägga sin hand mot mig, och det gjorde att jag kom till pengarna. Dvs 300 $ för lite snack i chatten.

 

Leffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beblandar mig sällan med kretiner och ser ingen anledning att froteras med dem när jag satt en fin kåk och de synar med sin färg. NH hit och dit. Det kan jag väl av göra själv om det är en fin hand eller inte. Sånt där snack är lika påklistrat och falskt som en palestinasjal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte ha chatten på är tjänstefel, då man genom att säga att man har en 8-låg kan få motståndaren att spräcka sin 9-låg och byta in en dam vilket gör att ens T-låg står...

 

Precis, det handlar ju inte om att skriva nh eller thanks... det gäller att använda chatten som en verktyg. Online finns det inte allt för många tells man kan gå på. Genom att se vad de skriver i chatten kan man få några fler. Visserligen ska man ju vara grymt kritiskt till det som skrivs i chatten. Men spontana reaktioner kan säga en hel del. Och i turneringsspel är det guld värt att kunna spä på någons tiltning med lite nedvärderande snack. Sen kan jag inte låta bli att gilla att säga "take it". Precis som om man bara är snäll och låter dem vinna en hand.

 

Fast hur väl man kan utnyttja chatten i sitt pokerspelande är nog ganska beroende på hur bra sociala färdigheter man har. Stör det ens spel så ska den ju av helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde en rolig grej i chatten, måste bara berätta. Gjorde en klockren bluff killen lägger sig, jag visar... efter skriver jag i chatten något i stil med "All in next hand m8...:D" Killen går All in, antagligen bara för att visa att man inte ska driva med han.... Jag har sjukt nog plockat upp AA och tar givetvis hem potten. Han stack snabbt

 

hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

återigen chatten måste ju vara på! Annars missar man ju gobitar som det här! hade svårt att sluta garva efter det där, haha.

 

> svats wins $280.50 with Two Pair, Aces over Threes

Hardgrove> what the fck???

Hardgrove> are you an idiot?

Hardgrove> insane

Hardgrove> what the fck did you think i had?

svats> did u like that?

> svats, you have 10 seconds to respond

cosmos35> he took a chans and it went home,like you...

Hardgrove> i didnt take a chance... i had the best hand...

Hardgrove> idiot, 3 outs

Ryden> hey svats, im on your side, you have to gamble ; ) (lite psykologi också) :D

> Ludson, you have 10 seconds to respond

> double-X wins $77 with a Flush, Hearts

Hardgrove> are you familiar with the term "pot odds"...?

cooters> I HAD POCKET JACKS

cosmos35> cant understan pepol like you hargrove,always comline when you loose..

svats> f off

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fördelar: Folk hakar på direkt om man påstår att deras föräldrar är släkt eller när man hånar dem för bra händer som de går vidare med. Sen kan man kalla folk med lite chip i turneringar (där jag spelar) för bluffare så folk synar dem oftare och de då åker ut snabbare. Sen är det alltid bra att använda @ för a, och £ för f eftersom PartyPoker har ett filter :oops:

 

Nackdelar: Chatten går att stänga av :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jag brukar alltid skriva, nice hand, good hand och good play om nån spelat ruggigt dåligt mot mig men ändå vunnit potten så spelar dom förhoppningsvis likadant nästa gång och så är man kvitt.

 

Eller om man haft ruggigt flax. Exempelvis när man hamnar all in med AQ mot AK eller KK mot AA och drar ut spelaren så skriver jag "I felt I had you, slowplayed you..." och inte sällan börjar killen som man just dragit ut att toktilta för att han blir sur på en :lol:

 

 

Spelar jag Live är det en helt annan sak, då provocerar jag inte mina motspelare. Då vill man ju ha en trevlig stämning vid bordet. Fast å andra sidan spelar jag inte högre liveturneringar än 1200 kr på Klubben, hade kanske varit annorlunda om man spelat WPT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar skriva idiotkommentarer för att få notes på mej. En klassiker:

 

"LOL folded 63" (när floppen kommer 457)

 

Det där är bara dåligt tycker jag, onödigt att förstöra för dom andra när man inte ens är kvar i potten. Hade nån gjort så om och om igen Live så hade ett par tänder rykt förr el senare, totalt onödigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den alltid på, delvis för att jag inte vet hur man stänger av den (går det på 24h?, på pacific kan man ju minimera den men den börjar blinka när nån häver ur sig något och då blir man ju nyfiken...) och dels för att man ju snappar upp lite info om hur de andra tänker. Chattar sällan själv, bara nåt småsurt "nh sir" när nån tomte satt en 3outare eller när man spelar med/tittar på folk man känner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...