pokeredge Postad 21 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Maj , 2006 Har skummat lite i denna, klart intressant dagbok! Tycker den tydligt visar vikten av att ha bra reads på motspelarna, själv spelar jag nästan alltid ett, ibland 2, bord då jag spelar 6-max NL för att få så bra reads som möjljigt. KK-handen är jag lite inne på att du ska beta typ 300 på turn och lägga om han höjer, problemet är väl att han mycket troligtvis inte slår om med AA då och kanske inte QQ heller så check kanske är bättre. Som spelat, beta 250-300 på rivern och vik om han slår om. Kanske står på någon av de tidigare sidorna, ignorera frågan isåfall, men använder du PO, PT eller liknande? Man kan säga att ju mer laggad man e å ju fler händer man spelar desto bättre reads måste man göra eftersom man oftare hamnar i marginalsituationer. I KK handen bör jag beta så att det framstår som ett valuebet och även kan tolkas som inducering av bluff ca 2-300$ tycker ja e lagom. Pokertracker å sånt har ja lagt av för att ja inbillar mig att ja tappar fokus å ibland stirrar mig blind på staten för mycket. Tycker det e roligare att lira på feeling. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkFloyd Postad 21 Maj , 2006 Rapport Share Postad 21 Maj , 2006 Testa sedan spela NL 0.10/0.25 på UB å täcka för hålkorten med en postitlapp å bara utnyttja agression i position å läsa bettingmönster. Går riktigt bra ända tills man blir synad vid showdown å har en idiothand. Fördelen är att man vid det laget har en riktig go maniac image. Tar man då bort lappen som täcker hålkorten borde det gå riktigt bra att scora på imagen. Ska testa på NL 25/50 nån dag ;o) haha har gjort exakt det där med en polare några gånger.. kom på det när vi kom hem lite dragna från krogen en kväll. Vi körde då NL10 o NL25 HU - och plussade . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 21 Maj , 2006 Rapport Share Postad 21 Maj , 2006 Pokertracker å sånt har ja lagt av för att ja inbillar mig att ja tappar fokus å ibland stirrar mig blind på staten för mycket. Tycker det e roligare att lira på feeling. Känner igen det där, har själv en förmåga att gå för mycket på siffrorna då jag har alldeles för få händer på en motspelare för att kunna dra några slutsatser av nuffrorna. Är det inte en bra idé att använda PO/PT fast strunta i att ha Overlayen påslagen/PA HUD (om du stör dig på denna)? På så sätt får du en klar bild av hur det går på olika siter/nivåer, samt kan plocka upp Hand Historys på ett väldigt smidigt sätt i efterhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 21 Maj , 2006 Rapport Share Postad 21 Maj , 2006 Bra dagbok! KK-handen blev ju en katastrof. Ska man inte höja en gång till preflop för att se om fi trycker tillbaka? Gör han inte det bör du vara i fin form. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 Pokertracker å sånt har ja lagt av för att ja inbillar mig att ja tappar fokus å ibland stirrar mig blind på staten för mycket. Tycker det e roligare att lira på feeling. Känner igen det där, har själv en förmåga att gå för mycket på siffrorna då jag har alldeles för få händer på en motspelare för att kunna dra några slutsatser av nuffrorna. Är det inte en bra idé att använda PO/PT fast strunta i att ha Overlayen påslagen/PA HUD (om du stör dig på denna)? På så sätt får du en klar bild av hur det går på olika siter/nivåer, samt kan plocka upp Hand Historys på ett väldigt smidigt sätt i efterhand. Du har rätt. Har inte orkat installera det på min nya dator bara lat som man e =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 Bra dagbok! KK-handen blev ju en katastrof. Ska man inte höja en gång till preflop för att se om fi trycker tillbaka? Gör han inte det bör du vara i fin form. Gillar variera spelet beroende på spelaren. I detta fallet tänkte jag först trappa eftersom ja vet att raisern e kapabel att reraisa med ett väldigt många olika händer. Men när floppen väl slog in så bestämde ja mig för att sänka tempot. Möjligtsvis ska jag raisa lite mer än minraise på flop men ja tycker nog ändå att ja spela handen ok förutom checken på rivern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 Hittade två fina laggade bord på UB som redan va uppvärmda med fina deepstackar. Ett av mina bästa pass på mycket länge (+6817$ på 3h går att leva med) vilket ger + ca $32k på månaden. Lyckades med allt. Missade knappt ett read å inducera bluff en sisådär triljon ggr...Mycket effektivt på dessa bord visade det sig. * På BB mot raise mot extrem-LAG guppy20 is at seat 0 with $721.75. Rhaegar777 is at seat 1 with $3137.50 dcmagoo is at seat 2 with $985. irv gotti is at seat 3 with $832.80. coldz is at seat 4 with $987.50. pokeredge is at seat 5 with $1000. The button is at seat 3. coldz posts the small blind of $5. pokeredge posts the big blind of $10. guppy20: -- -- Rhaegar777: -- -- dcmagoo: -- -- irv gotti: -- -- coldz: -- -- pokeredge: Ac Ah Pre-flop: guppy20 folds. Rhaegar777 raises to $35. dcmagoo folds. irv gotti folds. coldz folds. Det jag har noterat av Rhaegar777 är att han e väldigt LAG som litar på sina reads å spelar sina händer fullt ut. Han läser ofta rätt men tenderar ibland bli överaggressiv. Bra att inducera bluff mot med andra ord. Framtill denna handen har han varit på min blind ett otal ggr. Hur tycker ni jag skall agera? Standard reraise? Trappa genom call? Dubbelklicka på texten nedan för att se resultatet. pokeredge re-raises to $155. Trappa med call är nog helt ok men jag ville inducera action genom att reraisa lite mer än vanligt (inget man förväntar sig från AA) å ge signalen: "ja e trött på att du går på min BB håll dig borta" å ge intrycket av steal å på så sätt inducera action mot extrem-Lag Rhaegar777 goes all-in for Sätter mig på QQ-TT å räknar med stor foldequity med sin AK. $3137.50. pokeredge goes all-in for $1000. Rhaegar777 is returned $2137.50 (uncalled). Flop (board: Kh Jc 7h): Turn (board: Kh Jc 7h 3s): River (board: Kh Jc 7h 3s Jd): Showdown: Rhaegar777 shows Ad Ks. Rhaegar777 has Ad Ks Kh Jc Jd: two pair, kings and jacks. pokeredge shows Ac Ah. pokeredge has Ac Ah Kh Jc Jd: two pair, aces and jacks. Hand #31221795-69042 Summary: $3 is raked from a pot of $2005. pokeredge wins $2002 with two pair, aces and jacks. *Drömläget för inducering av representering/bluff Mahweeville is at seat 0 with $1341. Steam Boat is at seat 1 with $1009. pokeredge is at seat 3 with $1479. djjames is at seat 5 with $1329.25. The button is at seat 0. Steam Boat posts the small blind of $5. pokeredge posts the big blind of $10. Mahweeville: -- -- Steam Boat: -- -- pokeredge: 9s Ts djjames: -- -- Pre-flop: djjames folds. Mahweeville raises to $35. Steam Boat calls. pokeredge calls. Flop (board: Tc Th 4c): Steam Boat checks. pokeredge checks. Mahweeville bets $80. Steam Boat calls. pokeredge raises to $285. Mahweeville folds. Steam Boat calls. Turn (board: Tc Th 4c 9d): KLONK Steam Boat checks. pokeredge checks. Ger signalen: ja e på färgdraget ge mig gratiskortet. River (board: Tc Th 4c 9d Jc): Steam Boat goes all-in for $689. pokeredge calls. Har han JT kul för honom men det går inte att komma undan nu när jag checkade på turn. Showdown: Steam Boat shows Ks Kh. Steam Boat has Ks Kh Tc Th Jc: two pair, kings and tens. pokeredge shows 9s Ts. pokeredge has 9s Ts Tc Th 9d: full house, tens full of nines. Riktigt dåligt av steamboat. Vad får han syn av? Ok om det va A-hög som försökte stjäla men KK. Jaja nätpoker e ju riggat som alla vet. Klonk i natten! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stackbrat Postad 22 Maj , 2006 Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 Suverän DB. Keep it up. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkFloyd Postad 22 Maj , 2006 Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 Ingen svarade så jag får väl fråga igen.. när du stopbetar, vilket storlek på betsen brukar det då vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 22 Maj , 2006 Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 Bra dagbok! KK-handen blev ju en katastrof. Ska man inte höja en gång till preflop för att se om fi trycker tillbaka? Gör han inte det bör du vara i fin form. Höja igen med KK här är generellt en väldigt dum idé om man inte är uppe mot någon jättetomte som tror TT eller AJs är en superhand. Klart, höjar han inte tillbaka är vi i fin form givetvis för det mesta (även om han bara kan syna med AA ibland), men vad tror du motspelaren sätter oss på när vi lägger in en 3e höjning? Anledningen att man generellt bara ska syna är inte för att undvika att stoppa in allt på en låg flopp, utan i första hand för att få rikligt med action på en låg flopp om motspelaren har QQ eller JJ (och i viss mån TT), vilket man knappast får från en kompetent motspelare om man lagt in en 3e höjning preflop. Detta gäller främst på något högre nivåer mot hyffsat kompetenta motspelare, på 1/2 och lägre är det nog inget större fel att lägga in en tredje höjning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 Ingen svarade så jag får väl fråga igen.. när du stopbetar, vilket storlek på betsen brukar det då vara? Säg att potten är 400$ och flushkortet kommer på rivern men du tror ändå inte han dragit på den och vill försäkra dig om en showdown genom att stoppbetta (du kan ju semibluffat hela vägen å själv träffat flushen) då e väl ca 30-40% av potten rimligt att betta, alltså ca 140$ in i 400 potten. Bettar man för lågt, låt oss säga 10-20% (60$) kan det utstråla svaghet mot fel spelare som inte i sin vildaste fantasi kan tolka det som inducering av bluff och risken att han ställer in e stor. Så för att sammanfatta tycker jag att stoppbetets storlek beror mycket på vad man har för historik mot spelaren man e uppe mot och hur kapabel spelaren är på att läsa. Mot en okänd spelare skulle jag säga 30-40%. Vad tycker ni andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johansen Postad 22 Maj , 2006 Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 Din dagbok har fått mig att konvertera från sngs till cashgame, ett gäng mycket roligare känns det som. Fortsätt med handhistorier där du kommenterar ditt spel, mycket lärorikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 Din dagbok har fått mig att konvertera från sngs till cashgame, ett gäng mycket roligare känns det som. Fortsätt med handhistorier där du kommenterar ditt spel, mycket lärorikt. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkFloyd Postad 22 Maj , 2006 Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 Ja det låter rimligt, brukar bli något sånt.. sen gäller det självklart att man lägger för alla omslag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 En instruktiv hand tidigare som visar på betydelsen av position å med ett stoppbet på rivern. salami5000 is at seat 0 with $1424.25. iplay210 is at seat 1 with $826.75. haystacktone is at seat 2 with $351.75. Jim_Lahey is at seat 3 with $1232. ThankYou11 is at seat 4 with $5279. pokeredge is at seat 5 with $1000. The button is at seat 1. haystacktone posts the small blind of $5. Jim_Lahey posts the big blind of $10. salami5000: -- -- iplay210: -- -- haystacktone: -- -- Jim_Lahey: -- -- pokeredge: Ad Qd Pre-flop: pokeredge raises to $35. salami5000 folds. iplay210 folds. haystacktone folds. Jim_Lahey re-raises to $90. pokeredge calls. Flop (board: 9h Td Jh): Jim_Lahey bets $115. pokeredge calls. Ok jag har stegdraget men det viktiga här är att jag kan spela ut honom i position trots att det är troligt att han har mig slagen med AA/KK. Turn (board: 9h Td Jh 7h): Jim_Lahey checks. pokeredge checks. River (board: 9h Td Jh 7h 5d): Jim_Lahey bets $150. Stoppbet på ca 30-40% av potten som söker showdown men ja vet att jag kan få honom att lägga AA/KK med det bordet så: pokeredge goes all-in for $795. Jim_Lahey folds pokeredge is returned $645 (uncalled). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 22 Maj , 2006 Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 att stoppbetta 140 i en 400-pott är ett stort jävla skämt. 250+... men att stoppbeta på turn då färgkortet kommer är helt åt helvete iaf, då man bjuder in fi att slå om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2006 att stoppbetta 140 i en 400-pott är ett stort jävla skämt. 250+... men att stoppbeta på turn då färgkortet kommer är helt åt helvete iaf, då man bjuder in fi att slå om. Tack för ditt inlägg i diskussionen även om din ton e tråkig. Kom gärna med mer kloka ideer i fortsättningen så att vi nybörjare kan få lära oss spela riktig poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkFloyd Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Vad missar jag i AQd handen? Du har ju nöten, varför vill du att han ska lägga AA/KK? att stoppbetta 140 i en 400-pott är ett stort jävla skämt. 250+... men att stoppbeta på turn då färgkortet kommer är helt åt helvete iaf, då man bjuder in fi att slå om. Stopbeta på turn var det väl ingen som sa någonting om? Är det verkligen lönsamt att stopbeta så stort? Omvänt om man sitter i position när färgkortet landar, bör man syna en bet på 30-40% eller 250+ som jacob föreslår? Förstår att det är readberoende osv, men i de tillfällen då man ur position istället hade stopbettat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Vad missar jag i AQd handen? Du har ju nöten, varför vill du att han ska lägga AA/KK? River (board: 9h Td Jh 7h 5d) Han sitter på A-högt. Läste lite snabbt va? Händer den bästa! MVH //KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Vad missar jag i AQd handen? Du har ju nöten, varför vill du att han ska lägga AA/KK? att stoppbetta 140 i en 400-pott är ett stort jävla skämt. 250+... men att stoppbeta på turn då färgkortet kommer är helt åt helvete iaf, då man bjuder in fi att slå om. Stopbeta på turn var det väl ingen som sa någonting om? Är det verkligen lönsamt att stopbeta så stort? Omvänt om man sitter i position när färgkortet landar, bör man syna en bet på 30-40% eller 250+ som jacob föreslår? Förstår att det är readberoende osv, men i de tillfällen då man ur position istället hade stopbettat. I AQd handen har ja A-hög...färgkorten är i hjärter. När det gäller stoppbet finns det ingen gyllene regel. Som när det gäller det mesta i NLH e det beroende på spelarn man e uppe mot vad han vet om dig å vad han vet att du vet om honom samt hur tidigare händer förlöpt mot samma spelare . Stoppbetet skall se ut som ett valuebet å förhindra bluff, right? Läser han dig rätt å går allin. Fine valuebetta på samma sätt nästa gång du har en hand. Att tro att det alltid finns en och endast en rätt summa att stoppbeta e rätt naivt. 30-40% var ett förslag mot en okänd spelare men det kanske e för lite? Matematiken bakom stoppbetet bör baseras på hur stor sannolikheten är att han spelat på färghanden eller va det nu e som man e rädd för så att betet ger vinst i längden. Vi får fråga den gamle räven sklansky han kan säkert ge ett matematiskt mer djuplodande svar. Själv kör ja stopbettet på känsla å readen på spelaren ja e uppe mot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkFloyd Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Visste väl att jag missade något Tittade lite i kapitlet om stopping bluffs i TOP, inte så mycket att hämta där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Svängigt senaste veckan. Kan delvis bero på att jag börjat experimentera en hel del med olika moves. +4400$ +3453$ -3506$ -1014$ +2572$ +6817$ -2851$ Rullen är nu närmare $90k och vid ca $100k kommer jag börja känna på NL 10/20 för att utvärdera och förbereda för att ta steget upp. Vid $300k kommer det tas skott mot Mahatma (NL 50/100) på UB ;o) Kommer förmodligen sluta i rännstenen det här...lol En intressant hand. * Misslyckad "Mahatma-push" Seat 1: wolfdog2121 ( $1866 ) Seat 2: DUPBL ( $4132.75 ) Seat 4: pokeredge ( $1994.14 ) Seat 5: GoodBetMate ( $1766 ) Seat 6: collu ( $410.50 ) Seat 3: ImLucky_711 ( $1000 ) collu posts small blind [$5]. wolfdog2121 posts big blind [$10]. ImLucky_711 posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to pokeredge [ 5h 6h ] DUPBL folds. ImLucky_711 checks. pokeredge calls [$10]. GoodBetMate folds. collu folds. wolfdog2121 raises [$25]. ImLucky_711 folds. pokeredge calls [$25]. ** Dealing Flop ** [ 2h, 3d, 8d ] Bra flop att spela i position. wolfdog2121 bets [$65]. pokeredge calls [$65]. ** Dealing Turn ** [ 8h ] wolfdog2121 checks. pokeredge bets [$167]. wolfdog2121 raises [$525]. Tolkade det som ett resteal/infobet med överpar TT-AA. Baserat på tidigare händer read på spelaren så kändes det som han tröttnat på mitt pickande på honom och jag tolkade det inte som gjord hand, troligtvis överpar. pokeredge is all-In [$1727.14] Jag har 8:an vill du verkligen riska din fina stack? Det är ca 900 i potten och jag riskar ca 1700. För att movet skall löna sig måste jag åtminstone vinna 2/3. Med en hel del outs och stor foldequity kände jag att Mahatma-pushen va rätt. Men denna gången satte jag honom på fel hand. Så kan det gå =) wolfdog2121 is all-In [$1241] ** Dealing River ** [ 7d ] wolfdog2121 shows [ 8c, 7c ] a full house, Eights full of sevens. pokeredge shows [ 5h, 6h ] a pair of eights. pokeredge wins $128.14 from side pot #1 with a pair of eights. wolfdog2121 wins $3744 from the main pot with a full house, Eights full of sevens. Inget att gråta över bara att ta nya tag igen =) Nästa gång har jag en hand å han måste förtsätta gissa, en viktig poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Varför limpar du pre-flop? Specielt med tanke på att det ligger dö pengar i potten... Hade inte behöft riskera hela stacken om de hade raisat pre-flop och handen hade varit mycket mer lätt spelad då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Varför limpar du pre-flop? Specielt med tanke på att det ligger dö pengar i potten... Hade inte behöft riskera hela stacken om de hade raisat pre-flop och handen hade varit mycket mer lätt spelad då. Ibland limpar jag för att variera spelet och för att jag raisat nästan varje pott ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts