SLASKA Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Hand #10048071 vid bordet: Emilia 1 Startad: Wed Apr 19 09:22:00 2006 Martinitra sitter på plats 1 med 2618.50 SPELBEROND sitter på plats 2 med 4131.95 bandit_swe sitter på plats 3 med 0.00 Lägg Mig sitter på plats 4 med 5136.75 MrSimpson sitter på plats 5 med 12715.65 MrSimpson satsar s mörken 50.00 Lägg Mig satsar l mörken 25.00 Lägg Mig: --, -- MrSimpson: --, -- Martinitra: --, -- SPELBEROND: 5c, 5h Pre-flop: Martinitra: Lägger mig SPELBEROND: Höj 200.00 Lägg Mig: Syna 200.00 MrSimpson: Lägger mig Flop (Board: 8s, Jh, 3c): Lägg Mig: Passa SPELBEROND: Passa Turn (Board: 8s, Jh, 3c, Js): Lägg Mig: Satsa 350.00 SPELBEROND: Syna 350.00 River (Board: 8s, Jh, 3c, Js, 2c): Lägg Mig: Satsa 950.00 Tycker den här handen var rätt intressant, hur tror ni jag spelar och vad hade ni gjort? *Edit - Bör nämna att killen är aggr. Citera
jezaja Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Betat floppen hade jag gjort iaf. Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 No set no bet. Hade lagt mig på turn. Tror han har en 8 eller en J. Citera
Skumdum Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 naturligtvis gör du en "mästerlig" syn. Orka diskutera handen. Citera
SubZero Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Betat floppen hade jag gjort iaf. Sant. Sen gett upp potten vid motstånd. Citera
SLASKA Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 naturligtvis gör du en "mästerlig" syn. Orka diskutera handen. Om du inte vill diskutera handen behöver du inte skriva något, right? Citera
dr noob Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Du vet ju att han vet att du vet att han e aggro. Därför minhöjer du river för att få han att tro att han bettat bort sig med sin 89 i fickan. Du vet nämligen att om du ställer in så förstår han att du bara föröker köpa potten med en svag hand och därför synar med 89. Nu tror han helt säkert istället att du försöker mjölka potten med XJ. Han lägger sig därför och känner sig stolt då han tänker "ett sparat bet är ett vunnet bet" (eller hur mantrat nu lyder). När han lägger sig visar du upp korten dina för bordet. Fi svär inombords och hamnar, utan att själv märka det, i tilt. Det är givetvis en del av din geniala plan. Din aggressiva motspelare blir nu ännu mer aggressiv och börjar satsa bort sig i nästan varenda hand, och trots att han lyckas få markerna åt sitt håll då och då så slutar han på fem eller möjligen sex inköp back när han till slut lämnar bordet. Fast egentligen ville jag gissa att du synade, med det alternativet hade redan skumdum paxat. Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Visst kan man CB i bland. Alla verkar vara så rädda att ni ska behöva släppa potten med det ruttna 55 paret. Se det som en befrielse i stället. På flopp har man ett val att antingen checka eller betta, visst om man bettar så lägger sig fi ibland och man undviker att bli utdragen. En fara med att betta är att potten blir större än vad handens värde motiverar, risken är att man förlorar ytterligare. Om man checkar varför ska man oftast inte ändå vinna potten om man har bäst hand? En Fi som autobluffar plockar man ned. Citera
bossbaver Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Tycker den här handen var rätt intressant, hur tror ni jag spelar och vad hade ni gjort? *Edit - Bör nämna att killen är aggr. antar att du gick all-in alt reraisa dubbelt mot vad "lägg mig" beta, och han folda...... alt du synade bara och vann med 55 mot A2 alt A3? fö. jobbigt nick det där "lägg mig"... Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Du är ganska vilse brut. Fattar du inte att en CB med 55 på den här flopen är samma sak som en cb med 72? Hur kan du oroa dig över att poten blir större när du i samma ögonblick som du blir synad helt ger upp din hands värde. Om du fortsätter beta på turn är din hand luft i praktiken. "Om man checkar varför ska man oftast inte ändå vinna potten om man har bäst hand. En fi som autobluffar plockar man ned." Du, läs igenom vad du skrev en gång till och fundera över du egentligen vill ha sagt. Det faktum att vi inte spelar med korten face-up kan jag hinta om är en viktig faktor i varför det du skriver är käpprätt åt helvete. Det där med 72 och 55 stämmer väl oftast. Om man inte alltid CB då fär 55 ett visst värde. Anledningen till att man oftast ska vinna potten är helt enkelt att man oftast har bäst hand när floppen kommer upp. Tag de handkombinationer fi kan tänkas att ha som slår dig och dela med totala antalet handkombinationer som fi kan ha och det blir<50%. Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Hahaha, jag är inte chockerad över att du inte skulle förstå. Det var ju skönt att höra . Orkar du försöka att förklara? Mitt påstående är - Man har troligen bäst hand på floppen. -Om man checkar ned handen så är det EV+ alltid - Om man bettar kan det vara beroende på motstånd mer EV+, mindre EV+ eller EV-. Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Jo vetskapen om handens relativa värde är mycket viktigt alltid. Men i övrigt så håller jag med dig. Citera
Myssion Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Jo vetskapen om handens relativa värde är mycket viktigt alltid. Men i övrigt så håller jag med dig. Förväxla inte värde med spelbarhet. Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Jo vetskapen om handens relativa värde är mycket viktigt alltid. Men i övrigt så håller jag med dig. Förväxla inte värde med spelbarhet. Nej och jag anser inte att jag gör det heller. Med värde menar jag den egna handens relativt fis möjliga HD. Man behöver normalt sett en hand som motsvarar fis bästa 50% av händer(innan bettet) för att efter ett bet klassa handen som spelbar. Citera
SLASKA Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 Okej, kan väl berätta va som hände då. Verkar inte komma så mkt längre. Mitt spel på flop. Jag har semibluffat i princip varje pot på det här bordet då jag raisat pre. Jag har även slagit om folk på flop extremt mycket då ja känt av svaghet. Jag vet också att han hade bettat ut en träff och sökt omslag från mig. Därför väljer jag att checka. Turn. Här kommer andra knäckten ut, som även är ett spader kort. Nu bettar han plötsligt ut, vilket får mig att sätta honom på antigen flushdraget eller ren bluff. Det är här jag spelar fel. Jag synar bara, när jag tror att han sitter på ett drag eller en tom hand. Självklart ska jag ställa om här. River. Blank tvåa, det bästa kortet i leken (förutom 5) som kunde komma, då jag satt honom på ett spader drag eller ingenting. Nu bettar han ut en pot bet och jag är då helt säker på att han är tom och synar. Han vänder upp och jag tar hem potten. Citera
Skumdum Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Det är här jag spelar fel. Jag synar bara, när jag tror att han sitter på ett drag eller en tom hand. Självklart ska jag ställa om här. Förstår inte riktigt. Varför är det fel att låta honom få fortsätta bluffa? Citera
SLASKA Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 Det är här jag spelar fel. Jag synar bara, när jag tror att han sitter på ett drag eller en tom hand. Självklart ska jag ställa om här. Förstår inte riktigt. Varför är det fel att låta honom få fortsätta bluffa? Därför alla kort över fem är ju kort jag är rädd för, säg att det kommer en sexa på river, och han gör samma bet. Men nu har han istället K6s. Då är jag en fet torsk. Citera
Ezekiel Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Känns även som att han kan ha suttit på något annat PP som 99 eller TT. Han kanske blev rädd på flop då när han såg överkort och när turnen kommer J igen så tror han sig ha bästa handen och bettar. Så jag tycker absolut inte det är en självklar syn. Men vist tycker jag att J på turnen hjälper dig efter som sannolikheten att han har en J på handen är mindre då. För övrigt känns det lite som ett skrytinlägg. Men grattis till vinsten. Citera
Kenny_Roger Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Det är här jag spelar fel. Jag synar bara, när jag tror att han sitter på ett drag eller en tom hand. Självklart ska jag ställa om här. Förstår inte riktigt. Varför är det fel att låta honom få fortsätta bluffa? Därför alla kort över fem är ju kort jag är rädd för, säg att det kommer en sexa på river, och han gör samma bet. Men nu har han istället K6s. Då är jag en fet torsk. Väldigt få spelare kommer att göra ett sånt bet med K6 om en 6:a faller på rivern. Håller också med om att det känns ganska mycket som ett skrytinlägg, men nåväl. Alltid bra att känna att man har guts nog att syna ner en misstänkt bluff. Att det är en så pass omöjlig/optimistisk syn tycker jag inte heller att det är. De flesta motståndare kommer antagligen ha Jx+ eller bluffa i ett sånt här läge. Börjar de potta mellanpar för värde när du synat ner så här några gånger börjar jag däremot bli rädd Citera
Recommended Posts