Gå till innehåll

Gör inte som mig när du kontaktar supporten!


JOCKEMEDKNIVEN

Recommended Posts

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vadå moralkakor? Vadå skälla ut? Det enda jag har läst är lite tips på hur man bör uppföra sig mot en okänd person i en annan kultur på denna människas modersmål för att få så mycket hjälp som möjligt. Sen tycker jag att det är en överreaktion att stänga kontot, men det är väl ganska självklart att man i snitt får bättre hjälp (+hjälpEV) om man inte inleder konversationen med the f-word.

 

OP har förmodligen inte engelska som modersmål, och inser därmed inte hur laddat fucking är. Bland folk under 30 är det förmodligen oftast inte så farligt, men jag kan tänka mig att någon över 50 kan ta riktigt illa upp. Ungefär som att ringa Ulla-Britt på Telias kundtjänst och inleda med "Vad är det här för jävla bajs?" (något vi alla förmodligen har velat göra någon gång i livet) och förvänta sig ett neutralt svar. Nu tror jag i och för sig inte att Ulla-Britt skulle slänga på luren i örat och stänga av abonnemanget, men det beror nog på den professionalitet som cDk hänvisar till och kan nog inte förväntas på alla världens företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud..

 

Häxjakt och moralpredikningar på en snubbe som svär i en support-livechat.

 

 

Den där supporten var uppenbarligen värdelös och sluta spela på den sajten för alltid.

 

Hoppas pokersajten tycker att det är värt att få uselt rykte genom att helt onödigt använda sin makt åt att göra en besviken kund ännu mera besviken.

 

 

Det finns gränser ja, men jockemedkniven var inte ens en hundradel i närheten av att ens vara i närheten av att gå över någon gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns gränser ja, men jockemedkniven var inte ens en hundradel i närheten av att ens vara i närheten av att gå över någon gräns.

 

 

Ur första tilltalet till supporten. "This is a fucking ridicolous fucking joke.."

 

Det är vad jag kallar att passera en fucking jävla fuckgräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

majorj då är du en väldigt känslig människa och skulle förmodligen inte klara av en dag på en support utan skulle bryta ihop när du fick känna på hur fruktansvärt ohyffsade väldigt många kunder är.

Man får alltid ha i åtanke att det kunder skriker och härjar om inte är riktat till dig personligen (så tillsvida det inte är personangrepp, och det är absolut över gränsen) personligen ger jag blanka fan i en kunds problem och att han är sur, rör mig inte i ryggen för fem öre. men jag sitter inte här för mitt eget personliga intresse utan som ansikte för företaget och skall hjälpa kunden.

Jag försvarar inte sånt här beteende på någotvis, det är ohyffsat och fullständigt idiotiskt att betee sig så, och jag verkligen avskyr kunder som beteer sig illa. MEN man får skilja på saker och ting och inte ta det personligt, och hjälpa kunden ändå så gott det går, kunden har alltid rätt (inte igentligen men..) kunder blir upprörda, och det får man ta, oftast mjuknar dom om man är trevlig och hjälpsam, gör dom det inte, ja då leder oftast inte samtalet nånvart och man kan lägga på. Men det får man aväga i de enskilda fallen. . .och jag står fast vid att han inte gick över gränsen för vad som är otolererbart, även om han betede sig idiotiskt.

 

Edit: luddigt luddigt men hoppas mitt budskap går fram :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

majorj då är du en väldigt känslig människa och skulle förmodligen inte klara av en dag på en support utan skulle bryta ihop när du fick känna på hur fruktansvärt ohyffsade väldigt många kunder är.

 

Du. Jag är inte ett dugg känslig. Och jag bryter ihop väldigt sällan. Tro mig, jag möter många otrevliga människor i min vardag. Men att ursäkta det beteendet är en annan sak. Det ställer jag aldrig upp på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att passera en gräns i en support är precis vad cDk sa (Som tydligen vet hur support funkar då han jobbar inom det), när någon enbart skriker och svär utan att få fram något vettigt eller kunna förklara något problem, eller när kunden i fråga hotar supportpersonal eller dylikt.

 

 

Att svära för att ge utlopp för sin besvikelse är ingenting som en bra support ska 'straffa' för att det låter otrevligt. Otroligt svagt.

 

Men att ursäkta det beteendet är en annan sak. Det ställer jag aldrig upp på.

 

Men du anser det vara rimligt, värt, samt professionellt att straffa sådant beteende, som support?

 

Man får problemet klart och tydligt förklarat för sig och man hjälper kunden och förklarar att man gör sitt bästa och ignorerar en svordom eller två.

 

De som har jobbat inom någon form utav serviceyrke bör förstå precis vad jag menar.

 

Slutsats: Usel support.

 

Punkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi inte skicka hela den här jävla tråden till Vicki på supporten, så får hon "utvärdera sitt samtal" sen med sin chef???

 

vi kan kalla oss PF-Konsult AB ???

 

knäcka lite extra? verkar ju vara många "Bajservajsers" här inne???

 

som sagt: lite skit får man tåla i Kundtjänst... så är det... men itne vad som helst såklart, men vaddå det är väl inget konstigt att man är upprörd när sajten inte funkar som den ska och man har chans att vinna massa pengar?!?!?!?!

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första meningen svär jag i. Sen ber jag om ursäkt.

Jag har ringt olika supporter några gånger förr, dock inte pokerrelaterat, och även om jag hade svurit, gapat osv på dem hade de garanterat inte slängt på luren - inte för att jag hade betett mig på det sättet.

 

Och ordet "fucking" använde jag för att förstärka "Is this some kind of joke?" så de ska ta det på allvar, och inte tro jag är någon liten whussy som tar vilken skit som helst.

 

Och än en gång, jag är imponerad av er som bara tar skit, när det strular från deras sida och ni vandrar iväg från problemet och låter pokersiten göra som de vill med er, ni är ju drömkunder! Klart dom älskar kunder som gillar att slänga pengar o.s.v i sjön! :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok...jocke kunde ha kört lite finare takter, det kan vi kanske enas om. men upprörd som han är över sin disconnect så svär han lite (inte direkt riktat till ngn pers) och blir därmed avstängd.

 

okej? nej, inte särskilt om kundtjänsten har någon form av kundvårdande avsikter. sådant måste ju rinna av supportpersonal snabbare än vatten från en fisk på torra land.

 

pf.nu - din moralkaka i nätrymden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

majorj då är du en väldigt känslig människa och skulle förmodligen inte klara av en dag på en support utan skulle bryta ihop när du fick känna på hur fruktansvärt ohyffsade väldigt många kunder är.

 

Du. Jag är inte ett dugg känslig. Och jag bryter ihop väldigt sällan. Tro mig, jag möter många otrevliga människor i min vardag. Men att ursäkta det beteendet är en annan sak. Det ställer jag aldrig upp på.

 

Som jag sagt flera gånger, jag ursäktar inte ett sånt beteende och tycker absolut inte att det är OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej? nej, inte särskilt om kundtjänsten har någon form av kundvårdande avsikter. sådant måste ju rinna av supportpersonal snabbare än vatten från en fisk på torra land.

Supportpersonen är inte här och ber om råd, inget vi säger kan få Vicki att ändra sin attityd. Det enda den typen av kritik kan göra är att få Jocke att känna sig bättre över sitt korkade beteende. Vilket är kontraproduktivt både för honom och omvärlden, eftersom det skulle vara bra för alla om han utvecklade empatibiten lite och lärde sig att inte bli upprörd över några hundralappar i väntvärde.

 

Om supportpersonen vore här så skulle jag sagt något till henne, men det är hon inte så det är bortkastad tid och fungerar mest som en tröst för Jocke. Det vore lika dumt som att trösta sitt barn med kakor och saft när de förlorat en juniormatch i fotboll istället för att bränna dem med cigaretter så att h*n lär sig att anstränga sig mer nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och än en gång, jag är imponerad av er som bara tar skit, när det strular från deras sida och ni vandrar iväg från problemet och låter pokersiten göra som de vill med er, ni är ju drömkunder! Klart dom älskar kunder som gillar att slänga pengar o.s.v i sjön! :?

 

Klart vi inte tar vilken skit som helst, och än mera klart, alltså självklart att man inte beter sig på det sättet om man vill få upprättelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett exempel på att många svenskar underskattar betydelsen av amerikanska svordomar som "the f-word". Det anses mycket grövre i engelskt språkbruk än vad många svenskar verkar föreställa sig.

 

Kan förmodligen bero på att engelska uttryck snarare plockas upp från coola filmer än från kontakt med myndigheter, kundsupport och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och än en gång, jag är imponerad av er som bara tar skit, när det strular från deras sida och ni vandrar iväg från problemet och låter pokersiten göra som de vill med er, ni är ju drömkunder! Klart dom älskar kunder som gillar att slänga pengar o.s.v i sjön! :?

 

Klart vi inte tar vilken skit som helst, och än mera klart, alltså självklart att man inte beter sig på det sättet om man vill få upprättelse.

 

Det var just därför jag sa "I'm sorry" efter mina svordomar, då jag såg hon bröt ihop av lite hårda ord, som i sin tur bara hade varit där för att få henne att inse att jag var upprörd och menade allvar.

 

Sen så hade jag inte en tanke på att en support skulle bryta ihop på det här sättet - och det hade den inte gjort på vilket annat ställe som helst, men nu är det en pokersite, och dom blir väl såklart överlyckliga när dom i sin tur har hittat en liten anledning att stänga av en spelare och ta dennes pengar. Man börjar ju undra, borde inte raken vara tillräckligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej? nej, inte särskilt om kundtjänsten har någon form av kundvårdande avsikter. sådant måste ju rinna av supportpersonal snabbare än vatten från en fisk på torra land.

Supportpersonen är inte här och ber om råd, inget vi säger kan få Vicki att ändra sin attityd. Det enda den typen av kritik kan göra är att få Jocke att känna sig bättre över sitt korkade beteende. Vilket är kontraproduktivt både för honom och omvärlden, eftersom det skulle vara bra för alla om han utvecklade empatibiten lite och lärde sig att inte bli upprörd över några hundralappar i väntvärde.

 

Om supportpersonen vore här så skulle jag sagt något till henne, men det är hon inte så det är bortkastad tid och fungerar mest som en tröst för Jocke.

 

För det första, att ge tröst är väl sällan helt fel....

 

För det andra, menar du att man(du) aldrig ska "tycka till" om nåt som man inte kan ändra? :roll:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, att ge tröst är väl sällan helt fel....

Om man är en kallhjärtad sadist som är moderator på ett forum så är det det.

 

För det andra, menar du att man(du) aldrig ska "tycka till" om nåt som man inte kan ändra? :roll:;)

Jag menar att det är dumt att tycka till om något man inte kan ändra när det går direkt ett mål man faktiskt kan påverka mot. I det här fallet att få dig att bete dig lite mer hänsynsfullt, vilket är bra både för dig själv och andra. Det underlättar kommunikationen helt enkelt.

 

Och ja, att lägga särskilt mycket tid eller energi på saker man inte kan påverka är ganska dumt om man inte tycker det är kul i sig. Det är därför det är korkat att rösta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första meningen svär jag i. Sen ber jag om ursäkt.

Jag har ringt olika supporter några gånger förr, dock inte pokerrelaterat, och även om jag hade svurit, gapat osv på dem hade de garanterat inte slängt på luren - inte för att jag hade betett mig på det sättet.

Det kan du inte rimligtvis veta. Även supportpersonal är yrkesmänniskor som förtjänar respekt i sin yrkesroll. Ingen är anställd för att behöva ta oförtjänt skit och uppenbarligen tolkade hon det du sa som påhopp. Du hade inte kunskap och förmåga att uttycka dig såsom situationen krävde och bara du blir själv lidande av det.

Och ordet "fucking" använde jag för att förstärka "Is this some kind of joke?" så de ska ta det på allvar, och inte tro jag är någon liten whussy som tar vilken skit som helst.

Det är rätt omoget att tro att förstärkningsord som "fucking" skulle få någon att tro att du är någonting annat än just en "liten whussy" eftersom du uppenbarligen saknar förmåga att uttrycka dig på något annat sätt än med svordomar. Att kunna presentera sitt ärende på ett moget, genomtänkt och välartikulerat sätt utan svordomar ger mycket större trovärdighet och respekt

Och än en gång, jag är imponerad av er som bara tar skit, när det strular från deras sida och ni vandrar iväg från problemet och låter pokersiten göra som de vill med er, ni är ju drömkunder! Klart dom älskar kunder som gillar att slänga pengar o.s.v i sjön! :?

Du är imponerad av folk som tar skit men blir svär och uttrycker dig mycket illa just för att visa supporten att du inte tar skit. Slutsatsen blir att du inte är speciellt imponerad av dig själv heller.

 

Man kan inte gå omkring och tro att allt man gör hemma är okej bara för att det är okej hemma. Man pissar inte på golvet hemma hos en polare och tycker att alla ska acceptera det eftersom man gör så i sitt eget hus. Uppenbarligen har den spelsiten en kultur där det inte är acceptabelt att svära åt supporten. Denna regel finns säkerligen beskriven i deras EULA och eftersom du 1. inte läst EULA eller 2. inte brytt dig och 3. förolämpat supporten på ett för dem icke acceptabelt sätt så får du faktiskt skylla dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......

 

Och ordet "fucking" använde jag för att förstärka "Is this some kind of joke?" så de ska ta det på allvar, och inte tro jag är någon liten whussy som tar vilken skit som helst.

 

....

 

Nu gick ditt beteende från korkat till ordentligt ointelligent.

 

Har någon någonsin blivit mer tagen på allvar genom att svära och kommunisera på ett sätt som i de flesta fall uppfattas som oförskämt av mottagaren?

 

Visst kan man få igenom sin vilja genom att vara den som skriker högst. Men man kan ju inte blanda ihop det med att bli tagen på allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...