anth Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 131 spelare från start. 51 spelare dag 2 med average stacks på 25000, vi börjar på mörkar på 500-1000 och 100 i ante. Chipleaders: Trolle 79700 Ken 76400 Henrik 58100 William 54600 Viet 54600 Själv ligger jag ganska bra till med 44400. Idag spelar vi tills det är 9 spelare kvar, priser till 18 spelare. * Lite RP - QoS * Citera
QoS Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Spännande! Var det mycket folk från utlandet? - QoS Citera
Greenbay Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 När återupptas spelet idag? Citera
RaMz Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 När återupptas spelet idag? Klockan 12.00 starta dom igen. Citera
Greenbay Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 När återupptas spelet idag? Klockan 12.00 starta dom igen. OK, då är det bara att vänta på live-rapporter då! Citera
RaMz Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Legato postar lite på konkurrerande site. Citera
Matteprof Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Legato postar lite på konkurrerande site. wsop.info är väl ingen konkurrerande sida. En kompletterande kanske. Där finns mer diskussioner om live-turnerningar som medlemmarna åker och spelar. Här på PF.nu är håller ju pokerdiskussionerna betydligt bättre kvalitet Citera
parre Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Kopierat från wsop.info: SM, läget just nu... 20 spelare kvar, 18 priser. Chipcounts: Gustav 140k Henrik 108k Andreas 107k Plura 106k Fredrik S 100k Viet Van 97k Martin Kniven 90k Johan 75k Henrik 74k Per 66k Chris 48k Joakim 46k Ken 38k Urban 37k Frej 35k Stefan 33k Svarten 30k Micke 28k Anders R 25k Johan E 8k Citera
Dollarturist Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Hur har det gått i HU-matchen mellan gdaily och cyll? Blev den av? Och i sånt fall rapporter tack! Om det har blivit behandlat under nån annan topic ber jag om ursäkt men jag har inte sett det nånstans. Citera
gdaily Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Cyll har inte kommit fram och presenterat sig. Det var å andra sidan klappast väntat. /Ola Citera
Matteprof Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Det blev Martin DeKnijff som vann. Skönt för honom, han behövde ju verkligen pengarna Grattis! Citera
dropbass Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Det blev Martin DeKnijff som vann. Skönt för honom, han behövde ju verkligen pengarna Grattis! Vilken överraskning Citera
QoS Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Nån som vet hur det gick från folk här på POKERFORUM.nu? - QoS Citera
Elvis Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Nån som vet hur det gick från folk här på POKERFORUM.nu? Jag såg att en Stefan kom 6:a. Var det möjligtvis vår egen FuziSthlm tro?... Citera
WeeM Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Vilka Pokerforumare var med ihuvutaget? Citera
gdaily Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Jag var med, en hedrande 90:de plats Nix, Stefan (Fuzi) hjälpte till med tävlingen, så han var "kring" finalbordet, dock inte på... Citera
WeeM Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 jamen grattis då Hur många deltagare var det? Citera
Stefan Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Det var 130 deltagare. Jag åkte ut i sista handen på fredag kväll. Blev 52:a tror jag. Det var jäkligt roligt att spela. Blindarna ökade en gång/h så det gjorde att man kunde ta det lugnt trots att inte korten kom. Hade inte många bra starthänder på hela dagen. Reraisade/checkraisade Martin DeKnijff tre gånger. Vi hade ungefär 10000 var och jag trodde han skulle vara rädd om sina marker. Inte ta 50/50 chanser mot ett blåbär som mig. Första två gångerna funkade det, men inte tredje... Han re-reraisade all-in. Jag hade Ac4c och floppen JcJs9c. Jag fegade ur, hade förmodligen potodds, men vill helst inte fundera på det nu... Nere på 5000. Runt 5000 höll jag mig sedan när blindarna och anten ökade. Stal lite blindar för att hålla mig flytande. Den ödesdigra handen. Blindar 300/600, ante 50. Jag sitter på knappen med QJo och har en stack på 5050. Tre limpar, jag går all-in. Tänkte att ingen av limparna har AK, AQ, AJ, AA,KK,QQ,JJ. Någon av dem kommer kanske att syna men då har jag outs i varje fall. Problemet var att Stora Blinden synar...limparna kastar. Trodde att jag var uppe mot ett högt pocketpar eller AK, AQs...men han väder upp KJo! Jag hade haft svårt att hitta den synen själv med tre limpare bakom mig. Flop 9 hög 2 hjärter. Turn Qh, YES. River Th. Han träffar både flushen med sin K och stegen... Fan. Hade varit roligt att vara med ett tag till... Hade startat lördagen med 12000 om inte 15 outaren hade suttit på rivern. Jag kvalade in via en 200+50kr satellit med fria inköp på Klubben. 11000 var det inte tal om att pynta. Har inte spelat så många turneringar och såg det som en kul grej. Men nästa år... /Stefan Citera
parre Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Jag var med, en hedrande 90:de plats Det var inte så att du tröttnade på att gneta någon turnering med oändligt långsamma blindsökningar, när det där lilla rummet i Klubbens inre med skylten "Endast spelande i detta rum" lockade? On topic nu: Var själv på Klubben på lördag kväll. Att kolla på SM-spelet var ingen direkt höjdare, tajt var ordet... tror jag såg en flop som checkades hela vägen på kanske en halvtimme, men inte så förvånande eftersom det var slutfasen innan finalbordet. Var då roligare att spela HU-grytor mot forumfolk och sitta och slaska lite dealers choice Citera
anth Postad 22 November , 2004 Författare Rapport Postad 22 November , 2004 Jag kom inte in the money, men jag borde gjort det. Jag spelade som en idiot sista timmen. Fel, en idiot skulle ha spelat bättre. Så jag har bara mig själv att skylla - vilket gör det hela ännu värre. Citera
Papa Kubo Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 anth, är det inte värre om man spelar helt perfekt men åker ut mot tomten som sätter sin tvåoutare på rivern? Citera
Hjort Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 anth, är det inte värre om man spelar helt perfekt men åker ut mot tomten som sätter sin tvåoutare på rivern? Två-outare kan man inte göra något åt, sitt eget spel har man bara sig själv att skylla för. Att bli arg som för en två-outare är som att bli arg för att det regnar, att bli arg över sitt spel är som att bli arg för att man körde tvåtusen spänn i tvätten. Citera
Papa Kubo Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Två-outare kan man inte göra något åt Nej, och det är ju just det som är grejen. Ungefär som att göra sitt bästa marathonlopp någonsin bara för att bli attackerad av en galen irländsk präst då det återstår någon kilometer. Citera
anth Postad 23 November , 2004 Författare Rapport Postad 23 November , 2004 Ungefär som att göra sitt bästa marathonlopp någonsin bara för att bli attackerad av en galen irländsk präst då det återstår någon kilometer. Eh, tänk dig att göra ditt bästa marathonlopp, leda loppet, börja hjula i pur glädje och bryta foten 5 meter från målsnöret - just för att du var så jävla dum i huvudet att du hjulade. Citera
drc Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Jag blir helt klart mer förbannad över att ha gjort en egen uppenbar tavla än om någon hade haft tur mot mig - sina egna tavlor kan man som sagt låta bli att göra medan tur och otur är en del av spelet. Det kan dock vara förbannat psykande att bli rejält uttdragen av någon som gör ett helt oförståeligt spel. Citera
Recommended Posts