Gå till innehåll

jezaja grindar NL2/4


jezaja

Recommended Posts

  • Svars 271
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jezaja, Hur är det på boss egentligen? Mycket värdelösa spelare? Vilken tid är det som bäst där? Spelar just nu på Party men det är lite jobbigt för man måste spela så sent för att hitta fiskarna.

 

Hmm, det känns som det finns hyffsat med fisk där på dagen också, men kvällstid är det nog lite bättre. Knappt spelat på natten där faktiskt, har riktigt bra dygnsrytm numera. Mycket lösa slaskare är väl bäst att beskriva boss på.

 

Varit ganska duktig idag och tagit tag i lite skolarbete, får se om jag orkar upp till föreläsning 08.00 imorgon också.

 

Spelade någon timma B2B-bonus på NL1/2 och €493 upp och bonusen avklarad. Ovanligt mycket action för att vara B2B faktiskt.

 

Ikväll var det iaf litet homegame för småsummor, tour med 10k startstack, dealers choice, 11 spelare utan rebuys. Mats och simon lyckades dock göra rebuy ändå :)

Mer pengar i potten tackar man ju för som chipleader.

 

Tog en fin första pott från mats i PLO med topset som blev utdraget på turn men drog tillbaka på river för nötkåk. Sen i crazy pinapple fick jag in all deg med A99s på A3s5s mot nötstegen och drog ut med runnerkåken.

Sen KK på knappen mot två halvkorta som ställde för att återhöja (den andre killen hade inte märkt att den första hade ställt), KK stog mot AQ o QT!

 

Efter det var det bara att spela storstack och sätta press på de mindre stackarna, hade riktigt bra kortsnitt i Texas vilket inte skadade heller.

Lyckades få upprullade AAA i 7cs, betar får raise av LAG-kille och synar bara. Får fyrtalet på näsa och lyckas få en syn där också, K på 5e. Bästa fyrtalshanden man kan ha och säger att jag har fyrtal när jag bettar. Han tror mig inte men blir tvungen och lägga för han har inte ens drag till drag.

 

Kom till headsup med 110k av 130k så det va inga större problem att vinna då.

Önskade att någon site hade dealers choice med riktigt många tokiga spel, finns sjukt många roliga pokervarianter att testa på. Så mycket smidigare på nätet med 5 korts omaha hi/lo (utan qual) två-floppars när man slipper räkna ut vem som vunnit med vad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra flyt just nu, mycket flopträffar och endast utdragningar i småpotter!

NL1/2 på Boss $982 (491 bb) 1.5h, då lyckades jag också bli bli trappad med set över set en gång för ett helt inköp.

 

Slår upp utg med 77 4bb, BB slår om till 8bb. Synar och tänker ungefär AK, AA, KK på bra spelare men hade ingen riktig koll på honom men han satt med fullt inköp.

ATx flopp, check check (tänker lite AA men låg ju färgdrag), turn 7 och han betar ut och jag raisar över pott och han ställer. Funderar inte ens och synar, borde nog tagit några sekunder längre på det beslutet. Hade verkligen kunnat spara 3/4 inköp där då vi dessutom satt med $250 var.

 

Spelar mycket på impulsiva beslut på både gott och ont, vissa sessions betalar jag av helt sjukt mycket i onödan medans andra så gör jag mästerliga synar och kastar allt där jag är slagen.

 

 

 

Ikväll får ni titta på Pokermiljonen på TV4 23:25, ska bli intressant om dom tar med några händer som jag spelat alls. Gjorde mest steals som förmodligen inte kommer visas, kom gärna med kommenter efter programmet!

 

Kan väl nämna om jag ser trött ut så var det för att jag kom dit precis innan programmet spelades in. Hade en helvetsresa på vägen dit, tåget från Göteborg till Stockholm gick i 1/3-fart halva vägen så jag var småstressad redan när jag kom fram till Arlanda.

 

Där skulle jag hämta ut min biljett som var bokad och klar dagen innan av Unibet-folket, dock hade dom efter många turer lyckats boka den med helt fel efternamn så då skulle dom checka in mig manuellt, men min väska som va 200g för tung att köra som handbagage så då blev det problem eftersom jag inte hade någon pappersbiljett utan dom hade löst det med gaten direkt.

 

Två rundor fram och tillbaka i avgångshallen (givet att biljettstället ska ligga så långt ifrån väskgrejen som det möjligen går!) sen kom jag äntligen in i gateområdet, träffade Emma som skriver för Expressen, Lars Kjestrup samt en fotograf som skulle ta alla stillbilderna och vi tog en öl för att pusta ut från alla mina problem.

 

Lite skitsnack senare så gick vi till gaten 10 minuter innan gaten stängdes, där kollar nån en tredje gång på passet. Mitt var utgånget för ett år sedan, hade tydligen sett fel år på det när jag kollade så det var giltigt. Tog 20minuter att fixa provisoriskt pass långt bort på området men planet var ju givetvis i tid så det hanns inte med. Tror aldrig jag varit så uppgiven som då!

 

Out we go, då hade biljettkontoret stängt för dagen men jag lyckades leta upp en dator så jag kunde beställa en biljett för två tusen nästa morgon, alla sovbunkar var upptagna på flygplatsen så jag fick åka iväg utanför Arlanda och sova på ett hotell där som inte var direkt billigast, fick givetvis rum nummer 13 också.

 

Sov nästan inget på natten för jag var rädd att jag skulle försova mig men lyckades ta mig igenom hela processen nästa morgon och komma dit innan inspelningen.

Fick även rum 13 på våning 12 på hotellet i Tallin, tur att man inte är vidskeplig iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ikväll får ni titta på Pokermiljonen på TV4 23:25, ska bli intressant om dom tar med några händer som jag spelat alls. Gjorde mest steals som förmodligen inte kommer visas, kom gärna med kommenter efter programmet!

 

Kul. Den lär väl gå i repris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg sista 20 minuterna typ.

 

 

 

Hur åkte Kjestrup?

 

Inte mycket att göra mot storklonkarn, vinner KQs v AJo 3-handed samt 93o v Q8o HU.

 

Det bästa var väl när både Swartling och Glimne flyger upp ur sina stolar när du ställer med AJo för 30k med blinds på 3/6k. Hur kan det INTE va standard liksom? De måste ju fan fixa verkliga kommentatorer.

 

 

 

Well played!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Listig. De mest amatörmässiga kommentatorer jag lyssnat på. Inte hört glimne förut, utan bara ryktet, o fan så sant det var.

 

Floppen JT7

 

9-3 mot Q-8

 

Glimne: "Ja nu är det ju faktiskt bara en trea som kan rädda Mikael"

 

:roll:

 

 

Micke är för övrigt min gamla fotbollstränare, men inte alls omtyckt. Vi är oerhört glada att han fått ta över Dam A-laget nu, så vi slipper honom. Kul att se att han gick så långt iaf. Jävla rötflyt dock :P

 

Får man något för att vinna en deltävling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen JT7

 

9-3 mot Q-8

 

Glimne: "Ja nu är det ju faktiskt bara en trea som kan rädda Mikael"

 

:roll:

 

 

 

Och det var världens konstigaste citat eller vad? :shock:

KAnske inte världens men konstigt är det

 

på vilket sätt är det konstigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer/timmen snittar du? Hur många händer snittar du en vanlig månad?

Väldigt olika men förra månaden lirade jag runt 30k händer.

 

Nice move med 73o! :lol: Berätta lite bakom kuliserna. Var Harald buter efter han åkte ut ? 8-)

 

Han var för tight på bb, hade hade slängt ett dåligt ess där med sina tre bb. Jag hade fyra så det är ju att trycka med alla händer först in, man skulle vinna heatet inte komma så långt som möjligt.

 

Nej då harald var munter, väldigt trevlig i allmänhet också.

 

Tänkte synat blint mot Kjestrup där jag fick 88 men tittade ändå :)

Fick till 2:1 och såg på honom att han var frustererad, han hade bluffat bort halva sin stack till Göran Rangestam som synade som en station några händer före.

 

Inte så mycket att göra att man inte kan vinna en pott som favorit typ, förlorade 2 stycken allin mot harald med bättre händer och han ville inte åka ut. Tror han räddades kvar 4 gånger som underdog.

 

När jag var short med en bb efter att ha förlorat 73o så fick jag AA handen efter (enda turen jag hade) och tripplade upp. Bra timing, sen snodde jag mig upp till chiptvåa.

 

Skumt och se sig själv på TV men fick ju inte se någr som helst intressanta händer. Varför visa 73o t.ex? När dom ändå inte berättar att jag slår mig tillbaka?

Glimnes oändligt långa pokerskola var ju inte direkt av värde heller, där försvann väl 5 händer som kunde visats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen JT7

 

9-3 mot Q-8

 

Glimne: "Ja nu är det ju faktiskt bara en trea som kan rädda Mikael"

 

:roll:

 

 

 

Och det var världens konstigaste citat eller vad? :shock:

KAnske inte världens men konstigt är det

 

på vilket sätt är det konstigt?

 

ehm, för att han får en stege med 8an???

 

 

Btw. Jezaja du var söt ;) (haha *faag*)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen JT7

 

9-3 mot Q-8

 

Glimne: "Ja nu är det ju faktiskt bara en trea som kan rädda Mikael"

 

:roll:

 

 

 

Och det var världens konstigaste citat eller vad? :shock:

KAnske inte världens men konstigt är det

 

på vilket sätt är det konstigt?

 

ehm, för att han får en stege med 8an???

 

quote]

 

Du menar 9an förstås,

 

Det är ju e vi säger. På vilket sätt e det konstigt att Glimne säger att bara 3an hjälper med tanke på att 9an ger stege.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen JT7

 

9-3 mot Q-8

 

Glimne: "Ja nu är det ju faktiskt bara en trea som kan rädda Mikael"

 

:roll:

 

 

 

Och det var världens konstigaste citat eller vad? :shock:

KAnske inte världens men konstigt är det

 

på vilket sätt är det konstigt?

 

ehm, för att han får en stege med 8an???

 

quote]

 

Du menar 9an förstås,

 

Det är ju e vi säger. På vilket sätt e det konstigt att Glimne säger att bara 3an hjälper med tanke på att 9an ger stege.?

 

Nej? Göran hade ju fått stege om 9an kom, så där har ju glimne rätt. Däremot ger ju 8an stege till Micke, så han har ju 3 outs till. Det var mer sättet glimne sa det på som irriterade mig. Han satt och småtabbade sig genom hela programmet, o när han körde sin pokerskola blev jag fan rikrigt tiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lirat något seriöst sen i torsdags, kört lite headsup sngs och låga slaskcashgames som NL100 och diverse omaha.

Lirade kanske 10-15 sngs och fick in degen som favorit varje gång kändes det som men blev utdragen hela tiden. Kanske backade 2-3 inköp där.

Plussade dock rätt mycket på småcashgamesen så det är nog ganska jämnt över helgen, förmodligen en del plus men det räknas inte in i vanliga spel.

Kanske 3-4 timmars spel totalt, slappat och solat mest i helgen.

 

Lirade pf.nu 7cs 1/2pl och blev utdragen av fiskarna som vanligt :)

Jag äger allmänt i udda PL-spel, vad ska dom ha liksom?

 

Kommer nog bli lite mindre lir veckorna framöver, tentaveckan närmar sig med stormsteg och man har som vanligt inte varit allt för aktiv fram tills nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite semivettigt lir spelat på Boss, åkte på ett par riktigt tunga beats i tre stora potter. Lyckades ändå hålla huvudet över vattnet och få ihop $519, tyckte jag lirade riktigt lugnt och metodiskt. Inga jättemisstag, betalade av en färg för en 50bb stack som kanske hade gått att släppa med överpar men väldigt tveksamt om jag kunde komma ifrån.

 

När jag multitablar och ser någon serie samtidigt så upptäcker jag ibland att jag har glömt av vad jag gjorde preflop. Oftast kan man ju lista ut om man raisat beroende på handen man håller medans ibland så har man ju ingen som helst aning. 77 på knappen i en pott med två andra t.ex, alla checkar till dig med två överkort? Vad det jag som raisade preflop tro?

 

Nästan för mekanisk spelande kanske, de flesta situationer har något standardspel utan att behöva tänka.

 

Ett litet BB får man slänga med ibland, hade hade ju outs iaf.

Kändes lite som set faktiskt, mycket svensk fisk på boss också iaf. Den ska han iaf kunna släppa utan att blinka.

 

lekkim0610 is at seat 1 with 268.67

Zealous888 is at seat 2 with 110.08

jezaja is at seat 3 with 274.16

gamblerlie is at seat 4 with 254.41

zefrileux is at seat 5 with 23.70

 

gamblerlie posts the large blind 2.00

jezaja posts the small blind 1.00

 

jezaja: 8c, 10c

gamblerlie: --, --

zefrileux: --, --

lekkim0610: --, --

Zealous888: --, --

 

Pre-flop:

 

zefrileux: Fold

lekkim0610: Fold

Zealous888: Call 2.00

jezaja: Call 2.00

gamblerlie: Check

 

Flop (Board: 9c, 2c, Jd):

 

jezaja: Bet 6.00

gamblerlie: Call 6.00

Zealous888: Fold

 

Turn (Board: 9c, 2c, Jd, Qh):

 

jezaja: Bet 14.00

gamblerlie: Raise 28.00

jezaja: Raise 86.00

gamblerlie: All in

jezaja: Call 248.41

 

River (Board: 9c, 2c, Jd, Qh, 9h):

 

 

jezaja shows: 8c, 10c (straight to the Queen)

gamblerlie shows: 9d, 2d (full house)

 

Standardspel eller bajs?

 

 

LEATOM is at seat 1 with 224.22

jezaja is at seat 2 with 495.97

elunda is at seat 3 with 185.70

UbluF#5# is at seat 4 with 213.68

FGFG27 is at seat 5 with 74.52

 

elunda posts the large blind 2.00

jezaja posts the small blind 1.00

 

jezaja: Qh, Ad

elunda: --, --

UbluF#5#: --, --

FGFG27: --, --

LEATOM: --, --

 

Pre-flop:

 

UbluF#5#: Fold

FGFG27: Check

LEATOM: Call 2.00

jezaja: Raise 10.00

elunda: Fold

FGFG27: Fold

LEATOM: Call 10.00

 

Flop (Board: 3c, 5d, 4d):

 

jezaja: Bet 14.00

LEATOM: Call 14.00

 

Turn (Board: 3c, 5d, 4d, 4c):

 

jezaja: Bet 32.00

LEATOM: Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite semivettigt lir spelat på Boss, åkte på ett par riktigt tunga beats i tre stora potter. Lyckades ändå hålla huvudet över vattnet och få ihop $519,

Åh, vad äckligt det är att du plussar när det går dåligt. Jag är sjukt avundsjukt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis på pokermiljonen på tv4:as hemsida. Synd! Måste varit kul iaf :)

 

EDIT: Upplevdes den där långhåriga excentriska killen lika jobbig live som på tv? :shock:

 

Ja det var rätt kul, skulle ju haft lite flyt också så jag hade kommit till final :/

Viktor höll på så varannan hand ungefär, därför vi fick spela så jävla få händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket mycket magiska rivers idag, får mig och spela vekare än vanligt.

Hittar dock $349 plussen som i sig är helt sjukt, för så här ostabilt har det inte känts på en månad.

Lyckades slarva bort en bra HH som jag tänkte postat, får nöja er med denna:

 

$Cult$ is at seat 1 with 222.20

dravec is at seat 2 with 132.70

Peoplezz is at seat 3 with 198.10

metboi08 is at seat 4 with 68.22

jezaja is at seat 5 with 1416.71

 

metboi08 posts the large blind 2.00

Peoplezz posts the small blind 1.00

 

Peoplezz: --, --

metboi08: --, --

jezaja: As, Qs

$Cult$: --, --

dravec: --, --

 

Pre-flop:

 

jezaja: Raise 8.00

$Cult$: Call 8.00

dravec: Fold

Peoplezz: Call 8.00

metboi08: Call 8.00

 

Vanliga visan, en syn eller två.

 

Flop (Board: 10s, Ad, 7s):

 

Peoplezz: Check

metboi08: Check

jezaja: Bet 18.00

$Cult$: Fold

Peoplezz: Call 18.00

metboi08: Fold

 

32 i potten, bettar lite för lite här

 

Turn (Board: 10s, Ad, 7s, 4d):

 

Peoplezz: Bet 40.00

jezaja: Call 40.00

 

Han bettar ut och jag blir rädd (pga beatsen) att han sitter med tvåpar/set redan från floppen.

 

River (Board: 10s, Ad, 7s, 4d, Jd):

 

Peoplezz: All in

jezaja: Fold

 

Obetydlig river och jag tänker, slår bara en bluff så jag får lägga. Missnöjd med spelet på flop&turn, ska betta nästan pott på flop och reraisa turn! Vekt och dåligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...