Gå till innehåll

Hur mycket har ni druckit som mest?


Zakkan

Recommended Posts

Hehe, såg tråden om vem som ätit mest och måste ju då starta den här oundvikliga tråden :roll:

 

Så: 1,2 liter 40% sprit på en förfest på 2-3 timmar (polarna mätte upp för att testa hur mycket jag kunde dricka). Därefter ut och festa järnet på krogen där jag blev insläppt på alla ställen utan problem, men jag drack inget mer under kvällen 8-)

 

En annan "rolig" händelse förknippad med detta var helgen efter då jag skulle dricka måttligt och blev aspackad av en enda sjuttis. Min polares kommentar på sta'n är en klassiker: "Fan, ****, du har bara druckit en sjuttis och är kanon, FY FAN!". :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drack typ 6 tillbringare vatten under en MTT, men då kom jag etta också.

 

Passa dig!

Vattenförgiftning är inte kul att råka ut för. Jag blir hellrespritförgiftad kan jag berätta :)

Men det är klart, om turneringen varade i 8-9 timmar borde det inte vara så farligt.

 

Hehe, jag tror att anledningen till att jag vann var att jag stog på toaletten 50% av tiden och hann på så sätt inte med att göra så många dåliga moves!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har raceat med en tillbringare fylld med 50/50 vodka/Fanta green apple på fem sekunder. Varför? "Drick så mycket ni kan på fem sekunder, då!" De andra satt med varsin öl ...

Jag drack en hel del mer under den kvällen också, hur mycket förtäljer dock inte historien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från tiden i Lund: Jag och polaren dricker 17 bärs var på förkröken och springer till bussen för att hinna i tid för en beställning under happy hour (10kr/öl), köper 4 öl var som svepes i rask takt och hade en ganska trevlig kväll. Cypern -95 var vi 12 glada killar som hade pratat i över ett halvår om att dricka 20 bärs på en dag (det skulle t.o.m tryckas upp t-shirtar :D ), blev lite marthonlopps-taktik över det hela. Starksprit är jag dålig på (+ kan vara farligt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cypern -95 var vi 12 glada killar som hade pratat i över ett halvår om att dricka 20 bärs på en dag (det skulle t.o.m tryckas upp t-shirtar :D )

Amatörer!

 

Under studietiden var jag på ett Pallhäv, vilket är en tävling där det gäller för respektive lag att dricka upp en pall öl snabbast. I snitt 30 flaskor per person, inom ett dygn.

 

Något lag vann, och vi klarade det nästan. Jag tillbragte dygnsvilan utanför det inhägnade området i ett soprum under en trappa. Någon hade flätat svinrygg på mig och jag hade solat för mycket med solglasögon på så jag såg ut som en tvättbjörn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns inte vad alkoholmätarn sa, men jag blev iallafall medvetslös. Hände nu i mars på min 18-årsdag. Hade inte ätit på hela dagen + en massa vodka=Jobbig kombination :lol:

 

Slutade så pass pinsamt att jag fick åka ambulans till astrid lindgrens sjukhus och sedan till mariepool och sova över där :oops:

 

Hur stor ångesten var dagen efter och hur bakis jag var vill jag inte ens prata om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sägs att jag drog på mig en rejäl drängfylla på studenten.

 

Har inte den blekaste aning om hur mycket jag drack den dagen men om vi ENBART ser till krogbesöket på kvällen/natten så kan följande konstateras:

 

Dagen till ära var Corona samarbetspartner med nattklubben vi firade vår student på. De hade således ett par egna småbarer där de dessutom delade ut småprylar (cd-skivor, broscher, nyckelringar, nyckelband etc etc). Dessa prylar gick inte att köpa, men generöst nog fick man en pryl om man köpte 3 st. coronaflaskor vid ett och samma tillfälle. När jag dagen efter vaknade upp i någon form av soffa fann jag följande:

 

- 3 (före detta) blinkade broscher som satt på kavajen, sponsrade av corona.

- 1 partycd-skiva sponsrad av corona.

- 2 nyckelband sponsrade av corona.

- 1 st bläckpenna, sponsrad av corona.

 

Nu vet jag inte exakt vad som hände med allt detta, trots allt så låter 21 öl under en krogvistelse på 4 timmar ganska mycket. Har dock hört med polare i efterhand och de har inget minne av att jag gått runt och bjudit folk på bärs hej vilt. :?

 

Övriga drängfylleskills från kvällen:

 

- Tokraggade på en tjej som stod i en av coronabarerna. Jag uppskattade vid tidpunkten hennes ålder till runt 18-19, MAX 20. Mingelbilder från hemsidan någon vecka efter avslöjade att 34-35 hade varit en bättre uppskattning.

 

- Via klätterkombinationen dansgolv-räcke-scen-räcke-högtalare kom jag och en tjejkompis under kvällen på att man kunde ta sig upp på toppen av en jättehögtalare som hängde ut över dansgolvet, uppskattningsvis 3 meter ovanför golvet. På denna högtalare hade personalen dessutom haft mage att ställa en uppblåsbar coronaflaska modell jättestor. Hur skulle vi någonsin kunna hålla oss ifrån att klättre upp på högtalaren, dansa samt torrjucka mot denna vackra klenod placerad på en plats där precis alla kunde se den? Dagen efter hade jag minnesbilder av att vi av vakterna blev neddragna därifrån åtminstone tre gånger.

 

- Stod på ett bord där det var lågt i tak och dansade. Lyckades givetvis nicka (ofrivilligt!) sönder plattorna som utgjorde taket och på köpet ramlade det dessutom ner ett gäng sladdar ur hålet jag skapat. Vakterna var framme på några sekunder och frågade hotfullt vem fan som skulle fixa det där, varpå jag vänligt men bestämt förklarade att "herr vakt, det ska faktiskt du göra.". En tjejkompis ryckte in och fixade till det lite halvdant, jag klarade mig från att bli utslängd.

 

- (nu börjar det bli seent) Restaurangavdelningen av klubben som ligger ut mot stora torget i stan, stora glasrutor längsmed hela vägen. Står och pratar med några bekanta när balanssinnet sviker och jag, utan att jag egentligen märker det, börjar välta mot rutorna. Av någon anledning var rutan jag prickade lite på glänt och mitt ramlande slutar givetvis med att jag studsar ut genom fönstret, ut på gatan/torget utanför där förvånade människor står och röker/umgås. Ska tydligen ha sett lite småkul ut. Hursomhelst, vakterna var återigen framme och förklarade för mig att trots studentkväll så är jag inte välkommen in igen såvida jag inte går ut och går en sväng och nyktrar till.

 

Tss... gå en sväng och nyktra till? Jag gick till BK med en polare, beställde deras fetaste meny och innan jag ens hunnit ta första tuggan hade jag tack vare lite akut illamående dödat matlusten för samtliga gäster därinne och även blivit utslängd därifrån.

 

Ja jisses, studenten... :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min riktiga alkoholdebut utgjorde nog inte största alkoholintaget, men väl min största "anti alkoholmerit". Var på en nyårsafton för några år sedan. Jag hade varit med föräldrarna till turkiet och vågat smuggla hem sprit.

Hade väl testat dricka någon 3,5 innan men aldrig så jag blivit berusad.

 

Jag hade bestämt att verkligen "känna av" fyllan kvällen till ära, så vid 9 snåret på nyaftonskvällen mätte jag upp ungefär 3,5-4dl starksprit.

Skulle ju visa att jag var en riktig man och starkt påhejad började jag halsa. Några minuter senare var spriten slut.

Ingenting hade börjat verka och jag började allvarligt undra om jag inte kunde bli full, så hoppade direkt på ölen och hedde i mig 4-5st i ett nafs.

 

Innan klockan var kvart i tio var jag totalborta och spydde ner nån finmatta innan någon vänlig själ förflyttade mig till toaletten, där sussade jag gott in det nya året på en jävligt äcklig toa-ring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul tråd det , man får ju panikångest bara man läser rubriken. Men oki några kvällar...

 

3 kvartingar + några groggar en pokerkväll helt själv framför dator

 

14 halvlitersöl innan jag gick ut en kväll på Kos(gud vet hut många jag drack sen)

 

en liter whisky + öl innan jag gick ut på stan(tror jag iaf)

 

13 burkar nu efer AIK`s utklassning av sillstryparna....more to come...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man är på festival undrar man ju hur man mår ibland.

Dagarna är ju så jävla långa, så man hinner dricka en hel del.

 

Förra sommaren var 50-60cl sprit (rom eller vodka), 4-5 öl och en liter vin rekordet, men det är ju ingenting jämfört med somliga här :)

Man undrar ju hur vissa kompisar mår när de kommer dit på onsdagen bärandes på 3 flak öl och ändå undrar om någon ska till bolaget snart. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man är på festival undrar man ju hur man mår ibland.

Dagarna är ju så jävla långa, så man hinner dricka en hel del.

 

Förra sommaren var 50-60cl sprit (rom eller vodka), 4-5 öl och en liter vin rekordet, men det är ju ingenting jämfört med somliga här :)

Man undrar ju hur vissa kompisar mår när de kommer dit på onsdagen bärandes på 3 flak öl och ändå undrar om någon ska till bolaget snart. :roll:

 

Det sjuka är att hur mycket man än handlar när man är inne i stan måste man alltid dit igen dagen efter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man som sektionsaktiv på chalmers ställer upp på ett naket back-häfv, på en flotte, framför nollorna, iklädd endast en halsduk, ja då har man druckit för mycket...

 

Not my finest hour...

 

/TF - kan fortfarande häfva en flaska pripps på ca 4 sekunder...

 

Det värsta var väll att du bara drack klass 2 öl ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...