Gå till innehåll

Ett till datorproblem, nätverk

-Lime-

Recommended Posts

Hemma hos syrran så har vi 2 burkar, en stationär och en bärbar. vid den stationära står en router, en DI-514 D-link (802.11B wireless).

Båda datorerna har windows XP och norton antivirus och brandvägg. Det går utan problem att surfa trådlöst med den bärbara och surfa på den stationära, men hur jag än försöker så kan jag inte få till det så att vi kan dela filer med varandra.

vart ska man börja felsöka och hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att öppna upp brandväggen för ett trådlöst nätverk. Sedan får du ta och installera trådlöst nätverk på båda datorerna. Detta görs ifrån mina nätverksplatser och heter "konfiguera ett hemmanätverk eller ett litet kontorsnätverk".

Sedan kan jag inte hjälpa dig mera då jag har samma problem. Höll för några dagar sen på att dela filer emellan datorerna och startade om den stationära medans fildelningen pågick och sedan dess kan inte datorerna hitta varandra. Tro jag helt enkelt får återställa routern till stnadardinställningarna och börja om men det känns jobbigt så om nån har ett annat förslag så blir jag tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser