-Lime- Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Hemma hos syrran så har vi 2 burkar, en stationär och en bärbar. vid den stationära står en router, en DI-514 D-link (802.11B wireless). Båda datorerna har windows XP och norton antivirus och brandvägg. Det går utan problem att surfa trådlöst med den bärbara och surfa på den stationära, men hur jag än försöker så kan jag inte få till det så att vi kan dela filer med varandra. vart ska man börja felsöka och hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Hur långt kommer ni i processen? Ligger ni i samma arbetsgrupp? Ser ni varandra i nätverket? Kan ni ansluta till varandra, men så vill den att ni ska kontakta administratören eller liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-Lime- Postad 14 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2006 kan inte se varandra i nätverket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Ett tips är att öppna upp brandväggen för ett trådlöst nätverk. Sedan får du ta och installera trådlöst nätverk på båda datorerna. Detta görs ifrån mina nätverksplatser och heter "konfiguera ett hemmanätverk eller ett litet kontorsnätverk". Sedan kan jag inte hjälpa dig mera då jag har samma problem. Höll för några dagar sen på att dela filer emellan datorerna och startade om den stationära medans fildelningen pågick och sedan dess kan inte datorerna hitta varandra. Tro jag helt enkelt får återställa routern till stnadardinställningarna och börja om men det känns jobbigt så om nån har ett annat förslag så blir jag tacksam! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BOGiS Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 kan inte se varandra i nätverket. Vad får du för resultat när du pingar varandra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Hur långt kommer ni i processen? Ligger ni i samma arbetsgrupp? Ser ni varandra i nätverket? Kan ni ansluta till varandra, men så vill den att ni ska kontakta administratören eller liknande? Om du har ett tips för det där sista skulle jag vara tacksam... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts