jozoa Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Game # 3034xxx37 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Lund" Game ended 2006-04-12 23:47:00 GMT+01:00 Players: manezki (EUR 10,70 in seat 1) peptic (EUR 51,25 in seat 2) AnkNeger (EUR 37,92 in seat 3) Uobaram (EUR 49,85 in seat 4) _Riverfish (EUR 96,08 in seat 5) LongWaHopp (EUR 21,45 in seat 6) HERO (EUR 74,50 in seat 7) roshan_k (EUR 20,25 in seat 8) Dealer: AnkNeger Small Blind: Uobaram (0,25) Big Blind: _Riverfish (0,50) HERO was dealt: As - Ad LongWaHopp Call (0,50) HERO Raise (2,50) roshan_k Call (2,50) manezki Fold peptic Fold AnkNeger Call (2,50) Uobaram Fold _Riverfish Fold LongWaHopp Call (2,00) Flop Qd - Qc - 3s LongWaHopp Check HERO Check roshan_k Check AnkNeger Bet (3,25) LongWaHopp Fold HERO ? Hur ska jag spelad handen i detta läge? AnkNeger är en lurig spelare och jag har sett honom beta ut i potter ungefär 1/3pott - 1/2pott med stål. Hur ska jag göra tycker ni? Citera
serenity Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Med tanke på att du checkar så kan han ha vad som helst. Släng in en bet och se vad som händer, det är ju inte alls säkert att du är slagen bara för att många synade preflop. Nu när du redan checkat så skulle jag antagligen kasta handen, åtminstone med den read du har. Citera
ogredani Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Marginellt läge, men jag tycker faktiskt den checken på flop är rätt bra. Re-raisa till c:a 8-10 och se vad som händer. Får du syn eller ytterligare en re-raise från antingen roshan_k eller AnkNeger så vet du att du är slagen. Har de inte Q eller 33 så kommer de "garanterat" folda. Citera
jozoa Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Postad 12 April , 2006 Marginellt läge, men jag tycker faktiskt den checken på flop är rätt bra. Re-raisa till c:a 8-10 och se vad som händer. Får du syn eller ytterligare en re-raise från antingen roshan_k eller AnkNeger så vet du att du är slagen. Har de inte Q eller 33 så kommer de "garanterat" folda. Jag gillar att checka i sådana lägen eftersom det nästan är för uppenbart att jag inte sitter med Q om jag betar ut halvpott eller liknande i detta läge. Får jag en re-raise emot mig så måste jag nästan läge eller ännu värre - spela handen ur position på de resterande två gatorna. Citera
MrAnton Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Jag tycker inte du skall checka den floppen. Beta ca. pott och se vad som händer. Om någon höjer ditt bet så är det read som gäller. Vem är kapabel att representera Q utan att ha det och vilka är inte det. Jag tycker inte du skall CR som Ogredani föreslår eftersom du bara gör potten större samtidigt som du sitter ur position. Vad gör du på turn om han kallsynar din raise? Citera
jozoa Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Postad 12 April , 2006 Hursomhelst så valde jag att lägga handen. Fyra spelare ser flop + min kassa position + min read på fi gör att jag inte känner mig motiverad till att spela vidare handen. Fi är kapabel att syna en raise från mig och spela turn och river som om han hade Q på handen. Jag gick också mycket på magkänslan som inte ville vara med och spela handen. Vekt spelat - kanske, men det kändes som om jag gjorde rätt. Citera
ogredani Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Jag tycker inte du skall checka den floppen. Beta ca. pott och se vad som händer. Om någon höjer ditt bet så är det read som gäller. Vem är kapabel att representera Q utan att ha det och vilka är inte det. Jag tycker inte du skall CR som Ogredani föreslår eftersom du bara gör potten större samtidigt som du sitter ur position. Vad gör du på turn om han kallsynar din raise? Nja, det beror ju på vad man vill uppnå iofs. Betar man pott det första man gör så representerar man knappast Q eller 33 (om man inte kör omvänd psykologi med 33 och hoppas att fi sitter på Q). Sen växer ju potten bara marginellt vid CR, även om pottoddsen för AnkNeger ändras dramatiskt. Men jag tycker inte att pottodds är så viktigt här. Ett pottbet på 10 eller en CR med 10 gör ju att man betalar lika mycket, men med vad får man representerat mest styrka för pengarna? Jag tycker en CR på 10 där osar mer styrka än ett pottbet. Om han synar är det bara att ge upp. Jag tror inte han synar där om han inte har Q eller 33. Citera
Kenny_Roger Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Vi vill hålla nere pottstorleken här, inte bygga den. Jag gillar check-syn på flopp följt av bet, check-syn eller check-fold på turn beroende på motståndare. Att betta är dock inte heller fel, om inte annat så för att du ska kunna CB med skräp i framtiden. Att check-raisa för att representera styrka känns dumt då vi lika gärna kan göra det med AK isåfall. Jag tror att han har något i stil med 77 och vill kolla var han står/skydda sin hand. För övrigt pottar jag nästan alltid med 33 i ett sånt här läge. Möjligen något mindre bets om det finns drag ute så att någon får chansen att träffa. Har någon en Q (ganska ofta) så vinner man en mycket stor pott och slipper dessutom gissa om någon annan har fyllt en högre kåk på turn/river. Citera
ogredani Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Haha nu har vi lika många förslag som postare i den här tråden. Det som saknas är bättre reads och framför allt fi:s reads på oss. Citera
-PK- Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 För övrigt pottar jag nästan alltid med 33 i ett sånt här läge. Möjligen något mindre bets om det finns drag ute så att någon får chansen att träffa. Har någon en Q (ganska ofta) så vinner man en mycket stor pott och slipper dessutom gissa om någon annan har fyllt en högre kåk på turn/river. Kanske missuppfattar vad du menar men man vet ju fortfarande inte om personen med damen förbättrar på turn eller river, det är ju också självklart ett möjligt scenario.. Förövrigt att HERO foldar måste vara nåt av det weaktightaste jag varit med om. Du måste åtminstone slå om för info en gång på flopp. Skulle du få omslag kan du nog vika o vid syn är det bara försöka få en billig showdown. Att vika direkt för ett trdjedels potbet på det där brädet finns inte.. Citera
tamtaram Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 höj till 6.50 flopp. Får du call så leder du, vid allin gäller read Citera
jozoa Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Postad 13 April , 2006 Förövrigt att HERO foldar måste vara nåt av det weaktightaste jag varit med om. Förstår att du tycker så, när jag tänker efter så är det rätt sjukt att jag lägger handen direkt. Men just då i detta läget så kändes det så illa att fortsätta spela handen så jag foldade. Är för övrigt en LAG-spelare, men detta var ett undantag till mitt vanliga spel. Citera
serenity Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Vad hände efter att du foldade då, blev det showdown? Citera
jozoa Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Postad 13 April , 2006 Vad hände efter att du foldade då, blev det showdown? Nej tyvärr, alla foldade. Citera
fl0w Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Jag hade bettat ut på flopp och reraisat om han raisat mig (dock inte synat en allin). Med det sagt så håller jag med om att din linje hade varit ok med reräjs på hans floppbet. Citera
Plantinga Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Jag gillar check-syn. Du håller nere potten, och det kommer se ut som om de slowspelar en Q-hand. Frågan är om du skall beta ut på turn eller fortsätta ckecksyna. Om Fi är försiktig och inte har en Q kommer han - i rädsla för att bli CR:ad - checka bakom på turn, och du kan värdebetta ev. inducera bluff på rivern. Om Fi inte är försiktig utan mer av en notorisk bluffare, så får du helt enkelt syna ner. Om Fi är stabil och spelar sina bra händer aggressivt så kan du säkert betta ut på turn och lägga vid omslag (det blir mer trovärdigt om turn är av samma färg som någon av de som redan ligger på bordet, då du skulle ha haft en anledning att betta ut med en Q på hand.). En fördel med att CR:a redan på floppen är att du kan kolla om din andra motståndare kallsynar. Gör han det är det väldigt troligt att han slowspelar en Q. I och för sig så kan vi nästan utgå ifrån att han har en Q om han synar efter dig också, vilken sämre hand skulle han annars syna där? Citera
Kenny_Roger Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Kanske missuppfattar vad du menar men man vet ju fortfarande inte om personen med damen förbättrar på turn eller river, det är ju också självklart ett möjligt scenario.. Det hela är mycket enkelt - bygger du potten på floppen lägger du dig inte såvida inte en Q faller. Om du däremot checkar känns det inte riktigt lika hett om ett A eller K faller och FI plötsligt ger en massa action (även om du antagligen går broke ändå). höj till 6.50 flopp. Får du call så leder du, vid allin gäller read Japp. Ingen low-limitlirare har någonsin slowspelat en floppad triss. Citera
Recommended Posts