Gå till innehåll

Allt om MoneyBookers.com!


highbury90

Recommended Posts

  • Svars 369
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skickade ett mail, och fick bland annat följande som svar (väldigt snabbt svar, kudos för det måste jag säga):

 

 

 

Om man nu har runt €1k på kontot, vad kan man stöta på för hinder om man tex skeppar runt det till olika siter bara för att komma över gränsen? Med €0.50 som maxavgift så skulle det ju kosta €2.50 per månad för att vara VIP vilket inte är så fasligt dyrt. Den enda nackdelen jag kan komma på är att det kanske inte är så populärt hos pokersiterna att man skeppar in pengar bara för att ta ut igen.

 

betala lite rake på siterna så funkar det alldeles utmärkt.

 

0.50 ? kostar väl inget att överföra pengar till pokersite så länge det är samma valuta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betala lite rake på siterna så funkar det alldeles utmärkt.

 

0.50 ? kostar väl inget att överföra pengar till pokersite så länge det är samma valuta.

 

Jag trodde att deras 1% avgift, max €0.50 gällde alla utgående transaktioner man gjorde. Har kollat min historik nu, och ser inte ut som att de har dragit några avgifter för mina transaktioner, så du måste ha rätt i det. Hittar inget på hemsidan dock, inte för att jag klagar visserligen... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa,

 

Tänkte höra om man kunde be er trogna Moneybookers användare för en liten tjänst.

 

Om det är så att ni spelar eller känner till sidor där MB inte finns som ett betalningsalternativ så får ni gärna kontakta mig så ska jag försöka ändra på det. :)

 

Med vänliga hälsningar,

 

Daniel Strömberg

Moneybookers

daniel.stromberg (at) moneybookers.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa,

 

Tänkte höra om man kunde be er trogna Moneybookers användare för en liten tjänst.

 

Om det är så att ni spelar eller känner till sidor där MB inte finns som ett betalningsalternativ så får ni gärna kontakta mig så ska jag försöka ändra på det. :)

 

Med vänliga hälsningar,

 

Daniel Strömberg

Moneybookers

daniel.stromberg (at) moneybookers.com

 

atg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Kan någon snäll person förklara hur det funkar?

Om man som VIP har 2 konton med olika valutor som man har rätt till.

Man har ett ursprungligt konto i t.ex USD och så blir man VIP och skapar ett helt nytt mb konto i t.ex EUR?

 

Hur gör man isf sen när man ska casha ut från en pokersida så att det kommer till "rätt" valutakonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon snäll person förklara hur det funkar?

Om man som VIP har 2 konton med olika valutor som man har rätt till.

Man har ett ursprungligt konto i t.ex USD och så blir man VIP och skapar ett helt nytt mb konto i t.ex EUR?

 

Hur gör man isf sen när man ska casha ut från en pokersida så att det kommer till "rätt" valutakonto.

 

du har ju 2 olika email-adresser på respektive moneybookers.

 

sen är det bara att skriva in emailen dit du vill ditt uttag ska komma till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hittar inte tråden om opoker, av någon anledning. Skriver här istället.

 

Hur tar ni smidigast ut eran € ifrån Boss nätet.

 

E-cash idag gav 9.26/ €vilket jag tkr låter helt orimligt dåligt. Till Visa't

 

MB tar 1.99% avgift + 1.80€ till bankuttag om jag har korrekt? 1.99% är väl € till sek växlingen som kostar?

 

 

Kan va helt ute och cykla nu. Men blir väldans mycket pengar på ett år

med dålig kurs och avgifter på 2%.

 

*att öppna € konto på banken kanske är en lösning att slippa 2% från mb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Använt mb i typ 3 månader nu och skickat 120k cirka. Betyder det att jag är vip? Hur ser jag om jag är det?

 

Om jag nu är det och kan öppna ett till konto i en annan valuta, betyder det att jag har dubbelt så hög limit? Har nått limiten nu så måste skicka pengar för att verifiera, verkar jobbigt så skulle vara smidigare att få öppna ett till konto :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använt mb i typ 3 månader nu och skickat 120k cirka. Betyder det att jag är vip? Hur ser jag om jag är det?

 

Om jag nu är det och kan öppna ett till konto i en annan valuta, betyder det att jag har dubbelt så hög limit? Har nått limiten nu så måste skicka pengar för att verifiera, verkar jobbigt så skulle vara smidigare att få öppna ett till konto :rolleyes:

 

Du måste kontakta supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här låter bra... Det vore trevligt om den första som testar det kan rapportera om hur det gick. (Tänker framför allt på om det går att använda det här till att slippa växlingsavgiften på något sätt. Jag har konton både i SEK och USD på SEB, men bara USD på MB).

 

 

Dear XXX ,

 

Moneybookers is pleased to announce that we have now started to accept domestic bank wire uploads via our new banking partner SEB in Sweden. To make use of this service, please make your future bank wire uploads using the following bank details:

 

Account Holder: Moneybookers Ltd

Bank name: SEB

City: Stockholm

Bank giro: 301-1079

Account currency: SEK

 

These details can also be viewed from your Moneybookers account via ‘Upload Funds’>’Bank Transfer’.

 

In order to process payments efficiently, please ensure that your User ID is included as a reference on the payment.

 

 

Warm Regards,

 

Moneybookers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag satte in 5k till mitt moneybookerkonto på kvällen den 13:E med metoden "Instant bankpayment" dvs att jag gör en överföring från mitt SEB till deras SEB konto och sen ska det komma upp direkt på mitt MB konto. Detta har funkat 2ggr innan för mig,

 

Men nu verkar det inte hända något. pengarna har dragits från mitt SEB men inte hamnat på mitt MB. Mailade support typ direkt, men inte fått svar på 2 dagar nu. Någon som varit med om liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...