Gå till innehåll

LO8 - SH, Bet på rivern?


Recommended Posts

$2/$4 Omaha Hi-Lo (6 Handed)

 

Min hand kanske inte är absolut toppklass preflop på ett short handed bord, men mot motståndets HD känns det som jag har en hyffsad edge. 3 spelare till gör att en raise känns klart motiverat.

 

Hero: 4 :spade: 4 :club: 2 :club: A :club:

Tool posts SB, Hero post BB, Maniac raises, Descent calls, one folds, Tool calls, Hero raises, Maniac caps, three call.

 

Flop: 5 :club: 7 :heart: T :club:

two checks, Maniac bets, two calls, Hero raises, Maniac raises, two calls, Hero caps, three call.

 

Turn: 7 :club:

Tool checks, Hero bets, Maniac calls, Descent folds, Tool calls.

 

River: Q :heart:

Tool checks, Hero ??

 

Potten är 18,5 Big bets på river.

 

Är det dumt att värdebetta rivern? Känns som potten e så stor att alla färger borde syna men kanske en check att föredra för att locka maniac att bluffa. Samtidigt gillar jag att betta som image grej, ger mig möjlighet att senare köpa potter med aggresivt spel. Har inte speciellt mkt repsekt för varken SB eller UTG men det kanske märks av namnen jag gett dem.

 

Maniac har 83% VP$IP och 54% PF raise, Tool är 67% VP$IP och synar hellre än han höjer (Agression factor: 0,28)

 

Ngn som vet vad "standard" är för att syna PF i SH LO8? Jag har 26% VP$IP med 5 eller 6 spelare vid bordet. Verkar väldigt lågt men vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ vore ju att checka, och om maniac betar och de andra bara synar kan du ju check/raisa. :)

 

 

26% är inte för låg vpip

 

Check-raise med en hand så svag som nötförgen på en parad bräda är väl att be om problem?

 

Med tanke på att många av mina motståndare har vpip på över 60% och vissa upp mot 100% (hade ett bord på paradise 3/6 SH där 3 motståndare såg "alla" floppar i minst 30 min sist jag spela) så borde fler händer bli spelbara, om än marginellt?!

 

Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som rätt hög sannolikhet att ingen av dem har så fett, och även om du beskriver mellankillen som "maniac" så verkar inte direkt hans spel bekräfta det när han bara synar turn. När Tool dessutom är synig och Maniac troligen också är det så skulle jag köra på bet-syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som rätt hög sannolikhet att ingen av dem har så fett, och även om du beskriver mellankillen som "maniac" så verkar inte direkt hans spel bekräfta det när han bara synar turn. När Tool dessutom är synig och Maniac troligen också är det så skulle jag köra på bet-syn.

 

Precis den line jag körde på. Dock tror jag "din standard mainac" bettar betydligt fler händer än han synar och även om potten är snuskigt stor så lägger han nog en hel rad händer som jag tror han hade bettat. Kanske är jag lite resultat blind här då jag betta ut och båda Fi folda.

 

Höjer man 54% av händern PF och alltid bettar floppen tycker jag man förtjänar titeln maniac. Poker Tracker klassar honom också som maniac. Detta var dessutom en av hans "tidiga" händer då han betta betydligt mer än d snitt jag har på honom.

 

Tack för synpunkten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står "PLO8" i rubriken, är det någon som varit där och pillat eller skrev du fel?

 

Appropå maniac-beskrivningen så är det något jag mest använder för att beteckna folk som är oförutsägbara och jobbiga på turn och river med vida HD:ar och inte så mycket jag lägger i de tidiga rundorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står "PLO8" i rubriken, är det någon som varit där och pillat eller skrev du fel?

 

Appropå maniac-beskrivningen så är det något jag mest använder för att beteckna folk som är oförutsägbara och jobbiga på turn och river med vida HD:ar och inte så mycket jag lägger i de tidiga rundorna.

 

Rätt säker att ngn pillat. Hade inget "," från börja heller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...