Gå till innehåll

Betta på Tv-spel/Dataspel?


laidbackdude

Skulle du kunna tänka dig betta pengar på data/Tv-spel precis som i pokern??  

46 medlemmar har röstat

  1. 1. Skulle du kunna tänka dig betta pengar på data/Tv-spel precis som i pokern??



Recommended Posts

Tveksam, personligen så är jag lite rädd att det blir enkelt för lagen att ordna läggmatcher.

 

Trådförfattaren menar väl onlinespel för pengar man mot man eller lag mot lag ungefär som poker. Inte att man spelar på oddsen mellan lag som spelar sinsemmellan liknande ett spel på lången.

Isåfall är det ingen större risk för läggmatcher.

 

Jag tror att sämre spelare i "dataspel" vinner för sällan för att vilja fortsätta spela om pengar. I poker vinner ju även de sämre spelarna en del potter och spelet känns som ett turspel som vem som helst kan vinna i. I spel som counterstrike så skulle en bra spelare vinna varje omgång mot en dålig spelare. Sedan så kan dataspel vara tillräckligt roliga utan pengar så många nöjer sig nog med att spela utan att satsa dollars. Tror inte det blir någon stor hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådförfattaren menar väl onlinespel för pengar man mot man eller lag mot lag ungefär som poker. Inte att man spelar på oddsen mellan lag som spelar sinsemmellan liknande ett spel på lången.

Isåfall är det ingen större risk för läggmatcher.

 

Aha, då var det en helt annan sak, då finns det ju ingenting att tjäna på läggmatcher. Så jag skulle nog kunna tänka mig att testa det, men bara ifall det fanns någon sorts "ranking" så att man inte råkar spela mot en av de allra bästa som nybörjare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksam, personligen så är jag lite rädd att det blir enkelt för lagen att ordna läggmatcher.

 

Trådförfattaren menar väl onlinespel för pengar man mot man eller lag mot lag ungefär som poker. Inte att man spelar på oddsen mellan lag som spelar sinsemmellan liknande ett spel på lången.

Isåfall finns det redan, kommer inte ihåg sidan. Men jag vet att en sådan sida finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
http://www.metro.se/se/article/2007/02/05/06/5014-23/

 

Drar upp denna gamla tråd med denna några veckor gamla artikel. Känner på mig att detta kan bli nästa fluga. Synd att man aldrig lirat counterstrike. Känns för sent att börja nu lär ju bli slaktad av alla som spelat sen barnsben.

 

Lite surt med 20% rake bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.metro.se/se/article/2007/02/05/06/5014-23/

 

Drar upp denna gamla tråd med denna några veckor gamla artikel. Känner på mig att detta kan bli nästa fluga. Synd att man aldrig lirat counterstrike. Känns för sent att börja nu lär ju bli slaktad av alla som spelat sen barnsben.

 

Dags att dra fram headsettet och köpa nytt grafikkort då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...