Filip Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 WTF? e det något fel på mig, det e ju fan helt omöjligt. Man ska inte blunda/blinka, ska ha rätt vinkel på skallen, dropparen ska vara i lod med ögat, det ska bara komma en droppe. Min metod nu är att ställer flaskan på bordet lutar mig över den och stirrar i hålet. Sen slår jag med båda nävarna på flaskan så den exploderar som en vulkan upp i ansiktet. Detta är dock inte en ekonomisk gångbar metod. Citera
-Lime- Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 hehe ja de är inte de lättaste. Eftersom jag har linser så är man ju och gröpar rätt mycket i ögonen, men mitt tips är att du tittar uppåt så långt du kan, sen lutar tillbaka huvudet, "bryter upp" ögonen och häller ner en droppe. Citera
Supertequila Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 Viktigt att titta upp. Iris är väldigt känsligt, men ögonvitan har samma känslighet som huden, m a o inte så farligt. Citera
Filip Postad 11 April , 2006 Författare Rapport Postad 11 April , 2006 Aha, så det är "ok" om pipetten kommer i kontakt med vitan? Citera
cheunce Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 Aha, så det är "ok" om pipetten kommer i kontakt med vitan? Nej vad han mena är att droppen ska träffa ögonvitan. Ögondroppar är ju lätt. Det är värre när man måste "hälla" in salva i ögat pga inflamation. Det är "nasty" Men som sagt luta huvet bakåt kolla uppåt (försök att se dig själv i nacken) och hälla dropparna i nedre delen av ögat. Citera
Supertequila Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 Aha, så det är "ok" om pipetten kommer i kontakt med vitan? Ja det är ok, men var försiktig ändå. Om pipetten är lite vass så kan du skära dig. Citera
MalinSwe Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 Tryck fram en droppe o för försiktigt flaskan till ögat och så räcker det som droppen bara nuddar, så sprider den sig i ögat. Citera
Filip Postad 11 April , 2006 Författare Rapport Postad 11 April , 2006 Visine har gjort susen för mina ögon, snart e jag ögondrops proffs! Citera
Donner Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 Visine har gjort susen för mina ögon, snart e jag ögondrops proffs! He he, ja det har man ju petat i ögonen på mornarna för att kunna gå till jobbet i typ 10 års tid. Vågar nästan påstå att jag tillhör världseliten när det gäller droppar i ögonen Citera
Recommended Posts