Saint_Bjorn Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Är ingen erfaren PLO-spelare men resultaten hittills är positiva, kör dock enbart på låga limits under läroperioden. Den litteratur jag har färskast i minne är Hellmuths "Spela som proffsen" och han förespråkar ju att i stort sett aldrig slöspela. Det är en strategi som tilltalar mig; betar man pott konsekvent så dröjer det inte länge förrän fi börjar syna med dåliga händer. Jag gillar också när potterna blir stora och det finns möjligt att få in all deg på senare gator. Men det finns väl alltid undantag till regeln och handen här störde det mig att jag inte fick ut mer av. Bordet började med mig och Fi2 i HU där jag torskade en del pga några "osannolika" händer. Jag har dock konsekvent betat pott när jag spelat en hand. De andra har suttit med i kanske 10 givar. Min fråga till erfarna PLO-spelare är helt enkelt om man "ska" slöspela emellanåt eller helt enkelt ta att man inte får ut max alla gånger på riktigt bra händer? I den här handen har jag ju dels AA på hand samt floppar både toppar, hålstege och nötfärgdrag. Fi1 sitter på plats 1 med 159.00 Jag sitter på plats 2 med 134.40 Fi2 sitter på plats 3 med 163.45 Fi3 sitter på plats 4 med 69.00 Fi1 satsar s mörken 1.00 Fi3 satsar l mörken 0.50 Fi3: --, --, --, -- Fi1: --, --, --, -- Jag: Fi2: --, --, --, -- Pre-flop: Jag: Höj 3.50 Fi2: Syna 3.50 Fi3: Lägger mig Fi1: Syna 3.50 Flop (Board: ): Fi1: Passa Jag: Satsa 11.00 Fi2: Lägger mig Fi1: Lägger mig Jag vinner potten på 10.75 Citera
Djens Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 och tackar pokergudarna att du inte blir utdragen. Jag ÄLSKAR folk som slowplayar i omaha, det är helt enkelt inte lönsamt att slowplaya något annat än fyrtal, typ WP Citera
Othello Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 I den här handen har jag ju dels AA på hand samt floppar både toppar, hålstege och nötfärgdrag. Pot pre, pot flop, räkna pengarna och var nöjd med att du vann potten. Händer jag slowspelar i PLO: Fyrtal. Enbart. Färgstege - nej. Den brukar jag potta och hoppas på att någon har A-höga färgen. Citera
Djens Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Lyssna på Othello, det är en vis man Citera
Saint_Bjorn Postad 9 April , 2006 Författare Rapport Postad 9 April , 2006 Japp, jag lyssnar och är glad att den bästa strategin enligt två visa män också är den jag föredrar. Följdfråga: slöspelar ni nånting ju färre spelare som är med i given? Hade det t ex varit korrekt att inte potta den här handen på floppen i en 3-mannagiv där enbart en synade pre, om jag tror att en pottbet skrämmer bort medan en halvpott blir synad? Citera
Emilio Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Klart du måste potta där. Har du inte bästa hand så är det typ aldrig fel att få in all deg där ändå. tror jag iaf. Citera
GG Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Potta, din hand på flopen är ju inte ett monster direkt även om det är ett kul drag.. Tycker du ska vara nöjd med att plocka hem denna hand på flop. Citera
Recommended Posts