Gå till innehåll

NLT - Göra vad?


Recommended Posts

Nu har jag inte gjort några egna beräkningar utan går helt på intuition,

 

men till er som vägrar slänga 33 mot raise:

 

1) Hur mycket tror ni att ni i genomsnittsvinsten är när ni floppar ett set (betänk att det är PL)?

 

2) Hur mycket tror ni att ni i genomsnitt fölorar när ni floppar ett set och fi redan har eller klonkar in ett högre set?

 

1) Floppar man ett set är det nog möjligt att man kan tjäna i genomsnitt 24BB(=8x3bb(vanlig preflopraise), eftersom man floppar set 1 på 8, eller snarare 7,5) Dessutom tror jag inte avarage pot brukar vara så mycket lägre i PL än i NL.

 

2) För det första måste både du och din motståndare sitta på pp. Denna sannolikhet multipliceras sen med att ni båda träffar set (~1/8*1/8=1/64). Att två stycken träffar set i samma hand händer INTE OFTA.

 

Reservation för galna uträkningar.

 

 

Kan inte någon som kört PT länge dela med sig av sina nettovinster/-förluster med pocketpar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första måste både du och din motståndare sitta på pp. Denna sannolikhet multipliceras sen med att ni båda träffar set (~1/8*1/8=1/64). Att två stycken träffar set i samma hand händer INTE OFTA.

 

Okej, jag skrev set men det räcker ju även med trips (triss med par på bordet) för att ett "sucker-set" ska få pisk.

 

Och chansen att få någon all-in är mycket mindre i PL än i NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första måste både du och din motståndare sitta på pp. Denna sannolikhet multipliceras sen med att ni båda träffar set (~1/8*1/8=1/64). Att två stycken träffar set i samma hand händer INTE OFTA.

 

Okej, jag skrev set men det räcker ju även med trips (triss med par på bordet) för att ett "sucker-set" ska få pisk.

 

Och chansen att få någon all-in är mycket mindre i PL än i NL.

 

Med tanke på att du då har en kåk måste ju motståndaren träffat sidokortet också och det händer inte heller så ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att du då har en kåk måste ju motståndaren träffat sidokortet också och det händer inte heller så ofta.

 

Sant. :oops:

 

Skulle dock ändå inte spela 33 i detta exempel.

 

Då spelar du dåligt.

 

Hur ofta har du blivit översetad i din pokerkarriär? Jag gissar att du inte har spelat särskilt många händer, så det kan inte ha hänt mer än någon enstaka gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...