Gå till innehåll

NLT - Göra vad?


Recommended Posts

Tja..

Vad gör jag på turn? Kan man tänka sig och folda??

Vill bara veta om jag gjorde rätt..Vad hade ni gjort ??

 

Hand 340052181, Started at 2006-04-08 14:53

Table 'red_2514´s HE': $0,25-$0,25 Pot Limit HE (Real)

Seat 2: Tuupac ($19,30 in chips)

Seat 3: Damofing ($11,15 in chips)

Seat 6: FloppyG ($17,55 in chips)

Seat 8: sakkop ($22,50 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Tuupac: 3d

Dealt to Tuupac: 3h

Tuupac : Post Blind ($0,25)

Damofing : Post Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

FloppyG : Bet ($0,85)

sakkop : Call ($0,85)

Tuupac : Call ($0,60)

Damofing : Call ($0,60)

*** Flop *** : Ac 2d 7s

Tuupac : Check

Damofing : Check

FloppyG : Check

sakkop : Bet ($0,40)

Tuupac : Call ($0,40)

Damofing : Call ($0,40)

FloppyG : Call ($0,40)

*** Turn *** : [ Ac 2d 7s ] 3c

Tuupac : Bet ($1,50)

Damofing : Fold

FloppyG : Raise ($9,50)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har ju inte ens 50bb i stackarna.

Jo då: PL25 50bb = 12,5, startstack 19,30.

 

Varför check synar du floppen? Runner runner stegdrag? Det enda kortet du vill ha är en trea och när trean äntligen kommer ställer du dig frågan om skall syna?

 

Fold på floppen skulle jag föreslå men eftersom du syna och träffade det enda kortet du ville se så är det allin som gäller. Om han översettade dig eller satt med 4-5, grattis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle slängt handen preflopp!! du lägger in nästan 1/10 av stacken på pocket 3or känns inget vidare lr?!

Har jag missat något eller?

Seat 2: Tuupac ($19,30 in chips)

Tuupac : Post Blind ($0,25) stack = 19,05

Tuupac : Call ($0,60) 0,6 ~ 3% inte 10%

 

sorry G i matte ;) du har rätt jag hade fel :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oke...Jag synade ialf men men..

 

sakkop : Fold

Tuupac : Call ($8)

*** River *** : [ Ac 2d 7s 3c ] 2s

Tuupac : Bet ($8,55)

Tuupac : All In

FloppyG : Call ($6,80)

FloppyG : All In

*** SUMMARY ***

Pot: $39,10 | Rake: $0,25

Board: [ Ac 2d 7s 3c 2s ]

Tuupac bet $19,30, collected $1,75, net -$17,55 Shows [ 3d 3h ] (a full house, threes full of twos)

Damofing lost $1,25

FloppyG bet $17,55, collected $37,35, net $19,80 Shows [ Ad Ah ] (a full house, Aces full of twos)

sakkop lost $1,25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop spelet va ok, flopspelet med tanke på att du bara calla 1,5bb va väl inte JÄTTE fel iaf. MEn normalt slänger man där. Bra spel på turn även om jag nog hade check/raisat.

På den här nivån så ä det dock många som bettar ut 1bb på floppen vid AA för att locka fram omslag. Väldigt populärt spel har jag märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den här nivån så ä det dock många som bettar ut 1bb på floppen vid AA för att locka fram omslag. Väldigt populärt spel har jag märkt.

 

Fast i den här handen checksynade han floppen...

 

*** Flop *** : Ac 2d 7s

Tuupac : Check

Damofing : Check

FloppyG : Check

sakkop : Bet ($0,40)

Tuupac : Call ($0,40)

Damofing : Call ($0,40)

FloppyG : Call ($0,40)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har troligen implicerade odds att dra till trisset.

På turn så finns det många kombinationer som fi kan göra så här med så du får inte folda. När man stoppar in pengar i potten, som du gjorde på floppen, måste man oftast vilja spela vidare när man träffar för att det ska bli EV+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kamouflerad "bad beat" historia?

 

Du borde inte calla floppen här. Det enda kortet du kan gå vidare med på turnen är en trea: 2 outs. Och när du träffar så undrar du om du ska folda?

 

Han hade en bättre hand preflop, du kan nästan skylla dig själv för att du förlorade. Hade du foldat preflop eller på floppen hade du kommit undan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kamouflerad "bad beat" historia?

 

Du borde inte calla floppen här. Det enda kortet du kan gå vidare med på turnen är en trea: 2 outs. Och när du träffar så undrar du om du ska folda?

 

Han hade en bättre hand preflop, du kan nästan skylla dig själv för att du förlorade. Hade du foldat preflop eller på floppen hade du kommit undan.

Preflop är det svårt att folda ett par för endast 2bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Spela inte 33, och speciellt inte mot raise och ur dålig position.

 

2. Folda floppen eftersom du inte fick ett set.

 

3. Självklar all-in när du drar in set på turn.

 

Annars är väl läropengen av handen som helhet att du inte ska spela 33, eftersom paret är för lågt för att spela och eftersom du alltid får pisk när någon annan också har triss (undantaget 22, som dock många stabila spelare kastar direkt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Spela inte 33, och speciellt inte mot raise och ur dålig position.

 

2. Folda floppen eftersom du inte fick ett set.

 

3. Självklar all-in när du drar in set på turn.

 

Annars är väl läropengen av handen som helhet att du inte ska spela 33, eftersom paret är för lågt för att spela och eftersom du alltid får pisk när någon annan också har triss (undantaget 22, som dock många stabila spelare kastar direkt).

 

Det är given syn preflop där med 33. Du vill att motspelaren ska ha ett överpar så det gör inte så mycket med en höjning. Positionen spelar inte så stor roll då set är ganska lättspelade och träffar man inte settet är det lätt att slänga ett underpar.

 

Folk som kastar ett par där (även 22) är inte stabila utan spelar alldeles för tight om man inte vet att nästa spelare (Damofing) höjer väldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad snackar folk om egentligen.

Bra spelat IMO - av precis den anledningen att ett överpar samt AK/AQ (i denna läge) betalar av trissen.

 

Klart som fan att man spelar 33 trots preflop-raise, 1/8 ggr träffar man set, och motståndaren har förstås inte större chans att träffa set han heller.

Med andra ord, om ni gör det samtidigt så är det bara att betala av, i längden kommer du tjäna bra på det.

 

Nu blev det ju så att fold preflop hade varit bättre i detta läge, men så kan man ju inte resonera, isåfall skulle man aldrig kunna spela några kort eftersom alla kort kan förlora. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Spela inte 33, och speciellt inte mot raise och ur dålig position.

 

2. Folda floppen eftersom du inte fick ett set.

 

3. Självklar all-in när du drar in set på turn.

 

Annars är väl läropengen av handen som helhet att du inte ska spela 33, eftersom paret är för lågt för att spela och eftersom du alltid får pisk när någon annan också har triss (undantaget 22, som dock många stabila spelare kastar direkt).

 

Låt mig gissa att du grindar 8 fullringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte gjort några egna beräkningar utan går helt på intuition,

 

men till er som vägrar slänga 33 mot raise:

 

1) Hur mycket tror ni att genomsnittsvinsten är när ni floppar ett set (betänk att det är PL)?

 

2) Hur mycket tror ni att ni i genomsnitt förlorar när ni floppar ett set och fi redan har eller klonkar in ett högre set?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...