ulaf Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 Nu har jag inte gjort några egna beräkningar utan går helt på intuition, men till er som vägrar slänga 33 mot raise: 1) Hur mycket tror ni att ni i genomsnittsvinsten är när ni floppar ett set (betänk att det är PL)? 2) Hur mycket tror ni att ni i genomsnitt fölorar när ni floppar ett set och fi redan har eller klonkar in ett högre set? 1) Floppar man ett set är det nog möjligt att man kan tjäna i genomsnitt 24BB(=8x3bb(vanlig preflopraise), eftersom man floppar set 1 på 8, eller snarare 7,5) Dessutom tror jag inte avarage pot brukar vara så mycket lägre i PL än i NL. 2) För det första måste både du och din motståndare sitta på pp. Denna sannolikhet multipliceras sen med att ni båda träffar set (~1/8*1/8=1/64). Att två stycken träffar set i samma hand händer INTE OFTA. Reservation för galna uträkningar. Kan inte någon som kört PT länge dela med sig av sina nettovinster/-förluster med pocketpar? Citera
Ignatius Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 För det första måste både du och din motståndare sitta på pp. Denna sannolikhet multipliceras sen med att ni båda träffar set (~1/8*1/8=1/64). Att två stycken träffar set i samma hand händer INTE OFTA. Okej, jag skrev set men det räcker ju även med trips (triss med par på bordet) för att ett "sucker-set" ska få pisk. Och chansen att få någon all-in är mycket mindre i PL än i NL. Citera
Maple Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 För det första måste både du och din motståndare sitta på pp. Denna sannolikhet multipliceras sen med att ni båda träffar set (~1/8*1/8=1/64). Att två stycken träffar set i samma hand händer INTE OFTA. Okej, jag skrev set men det räcker ju även med trips (triss med par på bordet) för att ett "sucker-set" ska få pisk. Och chansen att få någon all-in är mycket mindre i PL än i NL. Med tanke på att du då har en kåk måste ju motståndaren träffat sidokortet också och det händer inte heller så ofta. Citera
Ignatius Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 Med tanke på att du då har en kåk måste ju motståndaren träffat sidokortet också och det händer inte heller så ofta. Sant. Skulle dock ändå inte spela 33 i detta exempel. Citera
Big Less Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Med tanke på att du då har en kåk måste ju motståndaren träffat sidokortet också och det händer inte heller så ofta. Sant. Skulle dock ändå inte spela 33 i detta exempel. Då spelar du dåligt. Hur ofta har du blivit översetad i din pokerkarriär? Jag gissar att du inte har spelat särskilt många händer, så det kan inte ha hänt mer än någon enstaka gång. Citera
cOP Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Kan vi inte konstatera: Solklar syn preflop Solklar fold på flop ? Citera
serenity Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Nej, det är inte en solklar fold på flop, Fi bettar ju ut $0.4! Till och med enligt pottoddsen bör man syna, så om man räknar med implicit odds så finns ju fold inte på kartan mot ett sånt mesbet. Citera
-larsson- Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Jo, klart det är en enkel fold efter floppen, med bara två outs som kan hjälpa dig. Du ska inte syna enligt pott oddsen då det inte är vinstgivande. Citera
psykologen Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Jo, klart det är en enkel fold efter floppen, med bara två outs som kan hjälpa dig. Du ska inte syna enligt pott oddsen då det inte är vinstgivande. Ehh, hört talas om imlicita odds. Citera
Recommended Posts