Sylwester Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Situationen är denna: två pojkar i tonåren har absolut inget vettigt att göra och bestämemr sig för att spela lite slaskiga DC HU 20kr SNG med extremt grunda stackar. Allt från Crazy Pineapple till femkorts två floppars Omaha till Razz spelas. Stämningen är allmänt slaskig och skön och spelare B är lite stolt efter att just ha visat upp ett fyrtal i sjuor i Omaha, som spelare A bittert betalade av pottbet på varje gata med ett ynkligt tvåpar. Det valda spelet för denna runda är PL Sökö8 med en ante samt bring in på 2. Denna hand följer vi från spelare A:s synvinkel. *OBS* Av slaskskäl har vi valt att låta sämsta upphanden börja prata varje gata. *OBS* Spelare A: t1400 Spelare B: t1100 Spelare A: Ante 2 Spelare B: Ante 2 Pot: 4 Spelare A: (Kh) Jh Spelare B: (Xx) 7h Spelare B: Bring-in 2. //KJs är iaf enligt mig en fullt spelbar hand, kanske borde man höjt men jag är inte direkt en rutinerad Sökö8 spelare och tycker att det är lika bra att hålla potten liten;). Dessutom har ingen av oss någon direkt förkärlek till att folda händer preflop.// Spelare A: Syyyn. Pot: 8 Spelare A: (Kh) Jh Kc Spelare B: (Xx) 7h 3h Spelare B: - POTT! (Bet 8) //Jaha. Det här kan ju betyda vad fan som helst. Den där slaskpellen kan ju ha allt från ett lågdrag till par till helt tom. Med tanke på att han lika gärna kan ha typ en knekt i hålet som ett låg- elelr färgdrag så vill jag inte skrämma bort honom. Om jag bara synar kommer han säkerligen potta nästa gata också. I åtanke fanns också en hand ett par händer tidigare där jag checksynade med drag hela vägen och gav upp potten på 5:e gatan. Efter handen frågade jag om han skulle synat en pottbet på sista gatan varpå han svarade: "Troligen, jag menar... inte fan checksynar du alla gator med ett par där". Detta tänkte jag utnyttja och försöka skapa samma scenario igen, men den här gången med ett par.// Spelare A: - Syyn (Syn 8) Pot: 24 Spelare A: (Kh) Jh Kc 7d Spelare B: (Xx) 7h 3h 6d Spelare B: POTT! (bet 24) //Som jag trodde så leder han ut 4:e gatan också. Tyvärr satt lågen så jag bestämmer mig för att försöka ta potten direkt. Jag vetr ju att jag iaf har högen, och spelare B är jäkligt trixig, han behöver inte alls ha en färdig låg.// Spelare A: Pottar om. (raise 72) Spelare B: Fuck u man! Pott igen! (raise 216) Pot: 432 //Synen kostar 216 för att vinna 432, men en gata återstår ju. Som han spelar nu måste han ha lågen. Om han bara har lågen har jag odds för synen, då jag är garanterad halva potten. Om han däremot även drar till 4-färgen eller/och fyrstegen blir det hela mer problematiskt. Jag synar hur som helst. Spelare A: (syn 216) Pot: 648 Spelare A: (Kh) Jh Kc 7d Td Spelare B: (Xx) 7h 3h 6d Th() Spelare B: - POTT! (bet 648) //USCH! FY! BLÄÄ! Vad ska man göra när killen köper in hjärtret:twisted: Kommentarer på spelet i övrigt? Synen på 4:e gatan, är den okej givet Spelare B:s breda HD?// Citera
Hjort Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Du kanske inte ska bygga en gigantisk pott när du väldigt ofta kommer må jätteilla av rivern och din motståndare väldigt ofta har 0 att oroa sig för. Citera
parre Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 Ditt spel på fjärdegatan är fullständig katastrof. Att potta om in i någon med tre låga uppkort är typ det uslaste du kan göra i sökö8. Potta aldrig aldrig aldrig in i en misstänkt låg när motståndaren kan se att du själv inte har möjlighet att få en låg. Aldrig. Aldrig. Aldrig. Aldrig. HU så synar jag ner med par i kungar på fjärde- och femtegatan, även om jag antagligen hade spelat handen mycket mer aggro rakt igenom, eller inte alls. När han slår om på ditt pottomslag på fjärdegatan är det bara att passa, nu när du gjort det största felet du kan göra i sökö8. OM du nu synar fjärdegatan så måste du även syna femte för delning och hoppas att han har ett lågt offsuitkort i hålet och frirullebluffar. Men potta aldrig aldrig aldrig in i tre lågkort när du själv inte kan få en låg och motståndaren kan se det. Aldrig. Citera
parre Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 För länge sedan började jag på en sökö8-guide som jag sedan inte orkade fixa ihop, men det finns lite info om spelet på: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17940 Citera
Sylwester Postad 8 April , 2006 Författare Rapport Postad 8 April , 2006 Okey. Schysst med lite kommentarer på handen, som vi båda fann ganska lustig. Jag, Sylwester, är i själva verket spelare B och satt med spaderkungen i hålet. Huruvida mitt spel var riktigt eller ej kan givetvis också diskuteras men min tankegång var väl som så att det skulle vara uppenbart att jag hade en färdig låg och frirullebluffar. Nåja det var som sagt extremt slaskigt. Citera
Hjort Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 Att potta om in i någon med tre låga uppkort är typ det uslaste du kan göra i sökö8. Potta aldrig aldrig aldrig in i en misstänkt låg när motståndaren kan se att du själv inte har möjlighet att få en låg. Aldrig. Aldrig. Aldrig. Aldrig. All-in. För övrigt bör det vara ett vik i den aktuella handen när motståndaren kan ha en låg. Om man i potlimit synar ned med två gator när den andre personen antagligen är garanterad splitt så riskerar man 8 gånger så mycket som man kan vinna. Det är inte direkt lätt att hitta fiskigare ställen att få in degen på. Citera
Recommended Posts