Gå till innehåll

Början på slutet av onlineboomen


Filip

Recommended Posts

..diverse..

 

Jag tycker det låter som du har en misslyckad seriös pokersatsning bakom dig och nu bara är sur & bitter över att andra klarar av att plussa på detta obegripliga spel. :mrgreen:

 

Men visst ligger det en del i det du säger, poker är ju som ett dolt pyramidspel, bara det att poker är lömskare då de inte är lika klart vad som pågår som i ett pyramidspel.

 

Sedan är det ju inte så att alla pokerspelare är snikna och tighta svenskar som grindar sig upp från $1 och vägrar sätta i en spänn. Utan det finns ju många, framförallt amerikanska, pokerfiskarna som ser poker som ett nöje som får kosta lite varje månad och dessa kommer ju fortsätta pumpa in pengar så länge de har roligt vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hoppas verkligen att pokersajterna kommer jobba hårt på detta . Det är jag nästan säker på att dom kommer göra, speciellt de större nätverken. Jag hoppas dom slår emot hårt och kanske bildar nån lag som förbjuder detta och man kan åka dit rätt hårt på det, om det inte redan finns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant hand med allas våran hjälte Erik123:

Nåt som borde rapporteras?

 

 

Ja, då bannar de säkert honom från sitt nätverk...

 

Nä, är man en "tok-highstakes pokermästare, stejkad av nätverket" eller liknande så går man troligen fri från chipdumpning. Det är ju trots allt ganska långsökt att han hade stulit ett kreditkort och försökte tömma det på pengar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant hand med allas våran hjälte Erik123:

Nåt som borde rapporteras?

 

 

Ja, då bannar de säkert honom från sitt nätverk...

 

Nä, är man en "tok-highstakes pokermästare, stejkad av nätverket" eller liknande så går man troligen fri från chipdumpning. Det är ju trots allt ganska långsökt att han hade stulit ett kreditkort och försökte tömma det på pengar. ;)

 

Inte fan kan nån ha hackat hans konto och försöker tömma det. Nope, så kan det inte vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant hand med allas våran hjälte Erik123:

 

 

 

Hand #30429734-2438 at Palisade (No Limit Hold'em)

Powered by UltimateBet

Started at 23/Mar/06 11:25:17

 

Erik123 is at seat 5 with $10000.

ROZOBOWSER is at seat 6 with $10000.

The button is at seat 5.

 

Erik123 posts the small blind of $50.

ROZOBOWSER posts the big blind of $100.

 

Erik123: -- --

ROZOBOWSER: -- --

 

Pre-flop:

 

Erik123 calls. ROZOBOWSER raises to $9950. Erik123

calls.

 

Flop (board: Kh 9d Jd):

 

ROZOBOWSER checks. Erik123 goes all-in for $50.

ROZOBOWSER folds. Erik123 is returned $50 (uncalled).

 

 

 

 

Hand #30429734-2438 Summary:

 

$.50 is raked from a pot of $19900.

Erik123 wins $19899.50.

----------------------------------------------------------------

 

 

Hmm fattar inte riktigt, varför foldade ROZOBOWSER? :? Kunde han inte spela mera för att markerna var slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant hand med allas våran hjälte Erik123:

 

 

 

Hand #30429734-2438 at Palisade (No Limit Hold'em)

Powered by UltimateBet

Started at 23/Mar/06 11:25:17

 

Erik123 is at seat 5 with $10000.

ROZOBOWSER is at seat 6 with $10000.

The button is at seat 5.

 

Erik123 posts the small blind of $50.

ROZOBOWSER posts the big blind of $100.

 

Erik123: -- --

ROZOBOWSER: -- --

 

Pre-flop:

 

Erik123 calls. ROZOBOWSER raises to $9950. Erik123

calls.

 

Flop (board: Kh 9d Jd):

 

ROZOBOWSER checks. Erik123 goes all-in for $50.

ROZOBOWSER folds. Erik123 is returned $50 (uncalled).

 

 

 

 

Hand #30429734-2438 Summary:

 

$.50 is raked from a pot of $19900.

Erik123 wins $19899.50.

----------------------------------------------------------------

 

 

Hmm fattar inte riktigt, varför foldade ROZOBOWSER? :? Kunde han inte spela mera för att markerna var slut?

 

Om detta inte är ett försök till ironi så börjar jag gråta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja lilla stackars grabben sitter i whinar över hur party snodde hans pengar när han fuskade, han får läsa villkoren och skylla sig själv!

Sen kan han ju alltid trösta sig med de $ 5 000 000 som han plussat under sin tid som fuskare.

 

Dessa snubbar dödar förtroendet för online poker, boomen har peakat, nu kommer ett dalande intresse, "proffsen" sitter och bligar på varandra och grindar sina bonusar för att gå +. Vi smarta letar upp når mer lönsamt, ett bra jobb, utbildning så kan man garanterat klonka $50 000 i månaden, utan å bli asocial, tiltad, utdragen, gnällig.

 

Haha dags å mjölka nästa ko, gäller å vara bäst tidigt i en boom, kanske kommer cs-"proffs" att bli min nästa grej.

 

Inse att pokerboomen är över...

 

Men jag trodde du skulle grinda sönder SS nu när massa så kallade "LAG proffs fiskar" från pokerforum är där? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi smarta letar upp når mer lönsamt, ett bra jobb, utbildning så kan man garanterat klonka $50 000 i månaden, utan å bli asocial, tiltad, utdragen, gnällig.

 

Wow, vad tänker du rikta in dig på för jobb? Är lite nyfiken...

Vore kul om jag ochså kunde tjäna $50 000 i månaden på mitt jobb. :roll:

 

Tror inte att det är så värst många som lyckas med det faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt roligt att ni jämför med andra trender som inte innehåller pengar. Folk kommer alltid vilja gambla, har Enarmade banditer dött ut? Visst den kommer mattas av men den kommer alltid finnas kvar eftersom folk vill ha eller behöver pengar.

 

Kan förstå vissa som vill att poker ska dö ut, slippa snacket om poker eller antingen har man gulat och är arg på själva pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi smarta letar upp når mer lönsamt, ett bra jobb, utbildning så kan man garanterat klonka $50 000 i månaden, utan å bli asocial, tiltad, utdragen, gnällig.

 

Wow, vad tänker du rikta in dig på för jobb? Är lite nyfiken...

Vore kul om jag ochså kunde tjäna $50 000 i månaden på mitt jobb. :roll:

 

Tror inte att det är så värst många som lyckas med det faktiskt.

 

Jag älskar just det citatet faktiskt. Bortsett från det där med lönen så är det ju spot on när det gäller "pokerproffs", vem har inte hört hur tiltade och gnälliga Iremmats och BeachJohan brukar vara, de bor ju mer eller mindre i badbeat-sektionen här på forumet (ännu värre hade det ju varit om det inte hade varit för bonusarna de grindar för att hålla sig flytande), för att inte tala om hur asociala de blir när de glider runt på lajvturrar världen runt. Nä, inse fakta grabbar, ni är körda.

 

Det är nog relativt få "pokerproffs" som lever ett liv som innebär en Shahin-utmaning dygnet runt, året runt.

 

 

 

Det är inte för inte man i AAiskings inlägg kan ana en viss avundsjuka med en förhoppning om att i framtiden kunna toppa det med lite skadeglädje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha dags å mjölka nästa ko, gäller å vara bäst tidigt i en boom, kanske kommer cs-"proffs" att bli min nästa grej.

 

Inse att pokerboomen är över...

 

Har ni hört den förut? De dyker ju upp här, med jämna mellanrum, postarna som dödförklarar nätpokern.

 

Antingen är det "robotarna som tagit över", "fisken som dött ut" eller nu "fuskarna som förstört spelet".

 

De brukar få medhåll av andra som drabbats av några dagars bad-run och tillsammans begraver de nätpokern.

 

Konstigt nog märker vi andra inte av något. Pengarna flyter in lika lätt som förut, antalet spelare ökar hela tiden och sanningen är ju den att det aldrig varit så lätt att vinna på poker som nu.

 

Var dödförklarar jag nätpokern? Jag anser att toppen är nådd och att mängden nytt kapital kommer minska.

 

Jag kanske ska vidarutveckla lite och väljer dina 3 fraser: "robotarna som tagit över", "fisken som dött ut" eller nu "fuskarna som förstört spelet".

 

I sig själv är de påstående inget annat än lite brus och behöver inte ens vara sant. Men när antalet inlägg/reportage av de här typerna tillsammans ökar så blir det lite som en mobmentalitet och folk kommer resonera:

 

- Jag bryr mig inte.

 

- Jag är en vinnande spelare har alltid varit det och kommer fortsätta vinna mot bottar, fuskare och utan fisk.

 

- Jag vill inte spela mot bottar, fuskare och hajar endast.

 

- Jag vill tjäna pengar, det e kan man göra genom att fuska/botta och jag e smart nog att inte åka fast.

 

Typ 3 folket kommer spendera sina pengarna någon annastans och typ 4 folket kommer generera mer brus vilket kommer leda till en negativ utveckling.

 

Tidsramen jag tänker på är 3 år, andra jag pratat med tror 10 år.

 

Om du sen tror att jag reggat här för jag vill whina på pokern för att jag är sotis på er som det går bra för så har du fel. Till att börja med kan du kolla när jag reggade mig och jag har livnärt mig på poker under 2 år plus och under den tiden har typ en 5-6 månader varit riktigt hemska, resten har varit väldigt trevliga. Jag väljer att gå vidare för att IT-jobben har börjat komma tillbaka och pokern inte kan ge mig den karriär eller det sociala liv jag vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som människor kommer att sluta dricka alkohol och gå ut på lördagar kommer folk att sluta spela poker.

 

Anledningen till att poker inte varit lika stort innan är att bredbandsnätet inte varit tillräckligt utbyggt innan, dock kommer det förmodligen inte att vara lika hypad som det är just nu med alla kändistillställningar etc., men det är jag personligen gärna utan (vem fan vill se BB-Linda spela poker?), sedan finns det förstås en mättnad av marknaden där antalet bolag kommer att begränsas.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att toppen är nådd och att mängden nytt kapital kommer minska.

"Anse" går an, men har du data att backa upp ditt anseende?

Poker spelas i huvudsak i Norden, Brittiska öarna och USA. Europas största länder, inklusive f.d. östeuropa, och Asien har inte börjat än.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi smarta letar upp når mer lönsamt, ett bra jobb, utbildning så kan man garanterat klonka $50 000 i månaden, utan å bli asocial, tiltad, utdragen, gnällig.

 

Wow, vad tänker du rikta in dig på för jobb? Är lite nyfiken...

Vore kul om jag ochså kunde tjäna $50 000 i månaden på mitt jobb. :roll:

 

Tror inte att det är så värst många som lyckas med det faktiskt.

 

Gäller ju att ha talang för det man gör, vilket många som suger framför sin dator o "grindar", klonkar eller vaffan de gör helt saknar. utan vision och utan utveckling blir man en nolla.

Exemplen med bl.a. iremmats och beachjohan som Myssion plockar fram är ganska illa valda, där har du ju två som verkligen har vunnit något, som kan sin sak, och utvecklas genom att spela liveturneringar, och sannolikt kommer att fortsätta vinna. Det är få spelare som lyckas så bra, men en stor del av proffsen är inte så bra att de för tid o evighet kommer att kunna surfa runt i europa. Kul för de som lyckas såklart.

 

Verkar som detta forum är fel ställe att ta upp en diskussion om slutet på nätpokerboomen, eftersom väldigt många verkar sitta o hoppas på en framtid med poker som garanterad inkomstkälla, men den dagen kommer inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller ju att ha talang för det man gör, vilket många som suger framför sin dator o "grindar", klonkar eller vaffan de gör helt saknar. utan vision och utan utveckling blir man en nolla.

 

Särskilt det sista stämmer ju väldigt bra faktiskt. Men de som har en falsk pokerproffsdröm och dålig självinsikt och kompetens kommer ju knappast att kunna utbilda sig till drömjobbet med $50K i månadslön. De som har den potentialen, och som har visioner och vet hur man utvecklas kan ju lika gärna bli skickliga pokerspelare som framgångsrika entreprenörer i afffärsvärlden (vilket inte utesluter det förra för den delen heller).

 

Iremmats och BeachJohan är exempel som jag tar upp för att jag tycker att du blandar ihop saker och ting. Du ser badbeathistorier och whinande från hobbyspelande nybörjare som spelar NL25, som sitter och gnäller på fisken när det är de själva som spelar uselt, sedan utgår du från dessa historier när du pratar om "alla proffs". 98% av forummedlemmarna är just hobbyspelare, bra som dåliga, som inte alls har några proffsambitioner. De som har de ambitionerna är ju spelare som BeachJohan och Iremmats och andra. Läser man i dagböckerna ser man sedan en viss mängd spelare som är mellan jobb, tar ett sabbatsår, har familj och deltidsjobb, åker till Thailand, precis har avslutat sina studier etc etc, som ser en möjlighet att ge pokern en chans för att se hur det går (det är alltså inget som utesluter utbildning, inget som per definition inbegriper ett asocialt liv o.s.v.). Visst har man ett fåtal spelare i den senare kategorin som sitter tror att de redan är Fill Ajvi men har usel självinsikt och som kommer att misslyckas, alternativt som är spelmissbrukare, där vissa sitter i ett mörkt rum i princip dygnet runt och beställer hämtmat, men dessa är nog i kraftig minoritet. Men det känns som att det är dessa sistnämnda förlorare som du utgår ifrån när du pratar om "alla proffs", och det är det jag inte får ihopa riktigt. Vem är det egentligen du pratar om?

 

Att hoppas på en framtid med poker som garanterad inkomstkälla är inte en motsättning till att diskutera slutet på nätpokerboomen som du vill göra gällande. Du säger ju dessutom emot dig själv när du säger att vissa kommer att lyckas men att dagen som det går att försörja sig på nätpoker aldrig kommer att komma. Det jag, och andra, reagerar på är din onyanserade argumentation. Detsamma gäller skatten. Jag har inget alls emot att diskutera den frågan, men det enda argument jag hör från dig hela tiden är "höhö, de kommer att åka på feta smällen allihopa, men det är tydligen för känsligt för er att diskutera". Du har fortfarande inte berättat vad du grundar det hela på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi smarta letar upp når mer lönsamt, ett bra jobb, utbildning så kan man garanterat klonka $50 000 i månaden, utan å bli asocial, tiltad, utdragen, gnällig.

 

Wow, vad tänker du rikta in dig på för jobb? Är lite nyfiken...

Vore kul om jag ochså kunde tjäna $50 000 i månaden på mitt jobb. :roll:

 

Tror inte att det är så värst många som lyckas med det faktiskt.

 

Gäller ju att ha talang för det man gör, vilket många som suger framför sin dator o "grindar", klonkar eller vaffan de gör helt saknar. utan vision och utan utveckling blir man en nolla.

Exemplen med bl.a. iremmats och beachjohan som Myssion plockar fram är ganska illa valda, där har du ju två som verkligen har vunnit något, som kan sin sak, och utvecklas genom att spela liveturneringar, och sannolikt kommer att fortsätta vinna. Det är få spelare som lyckas så bra, men en stor del av proffsen är inte så bra att de för tid o evighet kommer att kunna surfa runt i europa. Kul för de som lyckas såklart.

 

Verkar som detta forum är fel ställe att ta upp en diskussion om slutet på nätpokerboomen, eftersom väldigt många verkar sitta o hoppas på en framtid med poker som garanterad inkomstkälla, men den dagen kommer inte...

 

Bra skrivet!

Tror fler och fler börjar inse det. Men det finns fortfarande dem som lever i förnekelse :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som kan spela och som fortsätter utvecklas kommer kunna ha pokern som en inkomstkälla i framtiden också. Nya pengar tjänas hela tiden och folk som tycker att det är kul att lira bort nån tusenlap i månaden kommer försvinna like lite som att folk gillar att lira för nån tusenlapp på sportsbetting.

 

Pengarna finns redan inne i pokervärlden och det kommer fortsätta pumpas in pengar, finns fortfarande många som inte prövat men som kommer det.

 

Sen att det inom en framtid kommer avta och konkurrensen tajtas till det köper jag. Men antagligen kommer även bolagen känna så och minska rake och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att det inom en framtid kommer avta och konkurrensen tajtas till det köper jag. Men antagligen kommer även bolagen känna så och minska rake och dylikt.

 

Tror inte en Fisk bryr sig om ifall raken är på 2.5% eller 5% så han vet inte skillnaden eller ens vad Rake är.

 

Inte att personen är dum men han (med han refererar jag till båda könen) har inte lagt tid till eller orkar inte bry sig att kolla upp hur mycket denna 5%-iga avgift kostar per månad.

 

 

Lirade på NordicBet och där ser man hur mycket Rake man har genererat och även PT/PO visar hur mycket Rake man har "bidragit" med.

 

Ser man det Svart på Vitt så blir man ju inte direkt glad. Riktigt mycket!

 

Men vilken amatörspelare använder PO/PT?

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk som tycker att det är kul att lira bort nån tusenlap i månaden kommer försvinna like lite som att folk gillar att lira för nån tusenlapp på sportsbetting.

 

Haha, vilket skämt. Dem som spelade bort en tusenlapp i månaden gjorde det inte för att det var kul utan för att dem trodde dem kunde vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk som tycker att det är kul att lira bort nån tusenlap i månaden kommer försvinna like lite som att folk gillar att lira för nån tusenlapp på sportsbetting.

 

Haha, vilket skämt. Dem som spelade bort en tusenlapp i månaden gjorde det inte för att det var kul utan för att dem trodde dem kunde vinna.

 

Det kommer alltid att finnas folk som tror att de kan vinna på poker också. Det kommer alltid att finnas fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk som tycker att det är kul att lira bort nån tusenlap i månaden kommer försvinna like lite som att folk gillar att lira för nån tusenlapp på sportsbetting.

 

Haha, vilket skämt. Dem som spelade bort en tusenlapp i månaden gjorde det inte för att det var kul utan för att dem trodde dem kunde vinna.

 

Det kommer alltid att finnas folk som tror att de kan vinna på poker också. Det kommer alltid att finnas fisk.

 

Jag tror dem har insett fakta. Jag har det iallafall, och alla jag känner som brukade spela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...