mrALMIGHTY Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Säg att både du och fi har djupa stackar. Du höjjer med A Q före floppen och fi synar. Du vet att fi är relativt tight preflop men har en viss förkärlek för suitade kort. Flop: A 2 8 Du talar först och betar pot. Fi synar och vad du vet från tidigare så skulle fi syna med ett färgdrag här. Turn: 7 Hur ska man fortsätta spela? En fråga till: Borde man spela handen annorlunda i turnering än i CG och hur? Citera
apekatt Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Är det bara färgen han är ute efter? Du vet väll hur du ska spela, beta precis så mycket som han kan tänkas betala men inte så att oddsen är på hans sida. Eller har jag fel Citera
hf89fc Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 jag skulle fortsätta betta. Kan förövrigt medela att jag tycker hand historiken va SÄMSTA Citera
hansolo Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 beta tillräkligt mycke för att inte visa svaghet och inte så mycke så du slänger pengarna i sjön vid omslag= 50%-100% av potten! Citera
hansolo Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 beta tillräkligt mycke för att inte visa svaghet och inte så mycke så du slänger pengarna i sjön vid omslag= 50%-100% av potten! edit: sry blev dubbel post här, de va verkligen inte meningen =) Citera
mrALMIGHTY Postad 3 April , 2006 Författare Rapport Postad 3 April , 2006 jag skulle fortsätta betta.Kan förövrigt medela att jag tycker hand historiken va SÄMSTA Jo. Men det e egentligen inte en HH. Bara ett exempel taget ur luften. Började bara fundera på det då det händer så ofta och så vet man inte om han träffat färgen eller inte. Citera
J0urneyMan Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Du skriver här att du vet att fi synar med färgdrag här, men vad gör fi med AJ, AT mm. Är FI farlig nog att kunna syna med inget här för att bluffa på skrämmande kort som färgen? Mot vissa spelare tenderar jag att checka här och synar river om de betar, såvida inte fjärde från färgen kommer. Men mot de flesta spelare så betar jag 50-60% av potten här. Men då brukar jag inte heller beta full pott på floppen. När du gör det så måste du nog ta i lite mer även på turn för att inte visa svaghet, dock tycker jag 80%+ är för mycket. Ja som summering tycker jag du måste försöka bestämma dig för vilka händer han kan spela förutom färgdraget och sen spela därefter. Citera
brut Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Check/fold om det var fullring och du höjde i tidig position och du har den readen på fi. Checkar fi också och det inte komer en ruter kan du syna ett pottbet på river. Fast om du bed att chansen att han har Axs och bettar är stor kanske man ska betta i alla fall i så fall inte en pottbet eftersom du ligger under här och inte kan räkna med att fi kommer att lägga några händer han leder med. Ca 70% av pott bör få honom att släppa Axs av vilka han ligger under med i ca 14 komb. Citera
majorj Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 edit: satt just och filade på ett långt svar. men såg att journeyman skrev precis det jag ville säga. Citera
TheMenace Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 beta tillräkligt mycke för att inte visa svaghet och inte så mycke så du slänger pengarna i sjön vid omslag= 50%-100% av potten! edit: sry blev dubbel post här, de va verkligen inte meningen =) Vad är det för fel med att visa svaghet? Är det en bluff att betta turn där eller valuebettar du? Vad ska du få syn av som du slår? Förklara gärna syftet. Att checka turn och syna river kostar ju lika mycket som att betta turn och folda för omslag. Knackar du på turn kanske du får betalt av AJ eller nåt annat Ax på river som säkert skulle slänga på turn. Citera
TheMenace Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Du skriver här att du vet att fi synar med färgdrag här, men vad gör fi med AJ, AT mm. Är FI farlig nog att kunna syna med inget här för att bluffa på skrämmande kort som färgen? Mot vissa spelare tenderar jag att checka här och synar river om de betar, såvida inte fjärde från färgen kommer. Men mot de flesta spelare så betar jag 50-60% av potten här. Men då brukar jag inte heller beta full pott på floppen. När du gör det så måste du nog ta i lite mer även på turn för att inte visa svaghet, dock tycker jag 80%+ är för mycket. Ja som summering tycker jag du måste försöka bestämma dig för vilka händer han kan spela förutom färgdraget och sen spela därefter. Återigen, varför är det så viktigt att inte visa svaghet? Det är väl ingen boxningsring. Om fi gillar att dra till färger känns väl en check väldigt naturligt här. Citera
hansolo Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 bara för att de finns en möjlig färg ute betyder de inte att någon har färgen, en check bjuder ju in en bluff.. man kan ju inte check/folda så fort de ligger 3 färgade kort på bordet! Citera
TheMenace Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 bara för att de finns en möjlig färg ute betyder de inte att någon har färgen, en check bjuder ju in en bluff.. man kan ju inte check/folda så fort de ligger 3 färgade kort på bordet! Ja men checksyna då. Är du i position och checkar bakom på turn kostar det lika mycket att syna river som att betta turn och folda för en checkraise. Citera
Kenny_Roger Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 The Menace: Vi sitter ur position med en förmodat bristfällig read. Mot spelare jag spelar ofta mot kan jag checka här då jag ofta check-raisar (och till viss mån check-callar) turn. Är han helt okänd sätter det oss dock i en väldigt jobbig situation då vi inte vet om han bettar färg, AJ, tvåpar eller bluffar (vad nu det skulle vara). Är det fullring och FI är hyfsat bra kan man iofs checka här. Är han hyfsat rationell checkar han AT och liknande. Alltså kan man lägga om han verkar alltför intresserad av potten. Citera
brut Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 bara för att de finns en möjlig färg ute betyder de inte att någon har färgen, en check bjuder ju in en bluff.. man kan ju inte check/folda så fort de ligger 3 färgade kort på bordet! Ja men checksyna då. Är du i position och checkar bakom på turn kostar det lika mycket att syna river som att betta turn och folda för en checkraise. Felet med det är enligt mitt sätt att se på det att man ligger under oftast när man får bett mot sig och därför bör folda. Att betta ca 60- 70% för att få info kan vara bra mot de flesta tror jag. Tanken är att få fi att lägga de Axs händer han har kvar med vilka han ev skulle betat med. Och ev kvarstående träffar på låga kort. Citera
mrALMIGHTY Postad 3 April , 2006 Författare Rapport Postad 3 April , 2006 Du skriver här att du vet att fi synar med färgdrag här, men vad gör fi med AJ, AT mm. Är FI farlig nog att kunna syna med inget här för att bluffa på skrämmande kort som färgen? Mot vissa spelare tenderar jag att checka här och synar river om de betar, såvida inte fjärde från färgen kommer. Men mot de flesta spelare så betar jag 50-60% av potten här. Men då brukar jag inte heller beta full pott på floppen. När du gör det så måste du nog ta i lite mer även på turn för att inte visa svaghet, dock tycker jag 80%+ är för mycket. Ja som summering tycker jag du måste försöka bestämma dig för vilka händer han kan spela förutom färgdraget och sen spela därefter. Jag syftar mest på situationer då man ej vet mycket mer än att fi skulle syna färgdraget här. Dvs andra händer än färgdrag kan också vara möjliga. Hade man information från förr vore det inte lika svårt. Citera
J0urneyMan Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Jag syftar mest på situationer då man ej vet mycket mer än att fi skulle syna färgdraget här. Dvs andra händer än färgdrag kan också vara möjliga. Hade man information från förr vore det inte lika svårt. Under dessa omständigheter så skulle jag anta att FI oftast inte vågar höjja utan färgen här och då är det rimligt att skydda sig mot enkortsfärdrag, samt att försöka få betalt av svagare A. En bet åstadkommer bägge dessa. Problemet uppstår egentligen först om man tror FI är lurig och mer bluffbenägen än vad min uppfattning av en standardspelare är. Då kan det vara läge att försöka hålla potten nere för att skydda sin stora stack, men du kommer ändå att få jobbiga beslut om han betar på kommande gator. summering: Utan read går jag med min standardspelare och betar för att folda mot omslag. Detta gör det väldigt effektivt att bluffa mig på färgkort, men de flesta jag möter är för fega för att göra det ändå. Hoppas detta svar hjälpte lite mer, svårt att spela utan read helt enkelt. Citera
Recommended Posts