bjorne1491910376 Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Har ingen read på någon. Image vid bordet = Tight! $50 NL Texas Hold'em - Friday, March 31, 14:08:25 ET 2006 Table Get Hooked (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 8 Seat 3: DangerousStu ( $65.55 ) Seat 6: rifraf7 ( $52.90 ) Seat 8: JCM3922 ( $38.40 ) Seat 10: PREF0NTAINE ( $48.65 ) Seat 5: HERO ( $17.57 ) Seat 4: LIGEO ( $48.50 ) Seat 9: gliam ( $49 ) Seat 7: DoorBell ( $45.77 ) LIGEO posts small blind [$0.25]. HERO posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Jh Jc ] rifraf7 folds. DoorBell calls [$0.50]. JCM3922 folds. gliam folds. PREF0NTAINE raises [$2]. DangerousStu folds. LIGEO folds. HERO calls [$1.50]. JIMMYFIVE147 has joined the table. DoorBell calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ 5c, 9c, 5s ] HERO checks. DoorBell checks. PREF0NTAINE bets [$4.50]. HERO??? Vad gör jag här? Skulle jag betat ut? Citera
back Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Ja, du skulle bettat ut. Foldat vid omslag. Förstår inte varför du checkar där. Men du kanske har en bra anledning? Nu får du antingen slå om rejält, till 12 kanske eller så får du folda helt enkelt. Det beror på vilken typ av spelare du möter. Citera
Luap Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Självklart omslag, gärna ganska hårt. Slår han om/ställer är det bara att släppa. Både syn och fold känns helt uteslutet och alldeles för passivt. Citera
jackbalsam Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Någon som har tittat på hans stackdjup innan ni kommenterar? Ett litet tips bara. Citera
chievo85 Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Någon som har tittat på hans stackdjup innan ni kommenterar? Ett litet tips bara. hmm ställ efter floppen kan ju vara ett alternativ men vad vet jag! Citera
back Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Någon som har tittat på hans stackdjup innan ni kommenterar? Ett litet tips bara. Nej det hade jag inte. In med pengarna bara. Citera
jozoa Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Tycker inte det är fel med en check då det oftast kommer ett CB från preflopraisaren. Nu måste du ställa då du har för grund stack att bara slå om! Citera
sulla Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Eftersom alla checkat fram till honom bettar han vidare med ett CB, han kan ha vad som helst, troligen en sämre hand än dig iofs. Ställ in. Är han en dålig spelare kanske han synar med två överkort éller par i 9:or Citera
Gekko Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Med ett riktigt inköp på bordet och en uppfattning om hur fi spelar kan man skapa ett case för alla alternativ, bet, C/C, C/R och C/F... Men given info (zero) och din stack är det enda vettiga spelet C/R all in. Citera
brut Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Ja bättre flopp än sådär kunde du knappast räkna med så du måste spela om stacken här. För att få mest värde skulle jag synat och sedan check/ställa på turn eller om det inte kommer ett A. Om fi2 följer med ställa på turn lite beroende på vad som känns rätt och vilket kort som dyker upp. Tror att jag skulle gjort en liten höjning pre och foldat vid omslag. Citera
Supertequila Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Som situationen är nu, all in. Jag hade reraisat till 6 preflop med tanke på att du är ur position mot rejsaren, för att få honom att lägga ner AQ, AJs, ATs, KQ och liknande mediokra händer som ändå innebär en fara på floppen. Vid syn all in på flopp m h t stackdjup. Citera
Recommended Posts