morberg Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Jag är helt grön på Omaha. Min gissning är att turnbeslutet är det svåra; åtminstone är det då jag själv får det besvärligt. Kommentarer på övrigt i handen tas tacksamt emot. Jag spelade lite HU mot fi tidigare (han satt ensam vid ett bord och alla andra var fulla), och han spelade ganska vekt och passivt - jag tog många potter utan SD. $25 PL Omaha - Saturday, April 01, 10:11:01 ET 2006 Seat 2 is the button Total number of players : 9 Seat 6: TjaboPp ( $42.80 ) Seat 10: PJVcaramba ( $18.82 ) Seat 4: DaDukeDK ( $7.12 ) Seat 1: cormac ( $34.38 ) Seat 2: dogy011 ( $11.45 ) Seat 3: piglet27111 ( $6.55 ) Seat 5: Cheesey326 ( $18.10 ) Seat 7: dorado888 ( $24.25 ) Seat 8: I8a10x2 ( $0 ) piglet27111 posts small blind [$0.10]. DaDukeDK posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to TjaboPp [ ] Om någon säger att det inte är en bra starthand vet jag inte vart jag ska ta vägen. Jag tycker att den ser bra ut i alla fall. I8a10x2 has joined the table. Cheesey326 folds. teddi1234 has joined the table. TjaboPp raises [$0.85]. dorado888 folds. PJVcaramba calls [$0.85]. cormac folds. dogy011 folds. piglet27111 calls [$0.75]. DaDukeDK calls [$0.60]. ** Dealing Flop ** [ , , ] Mellanset. Vad jag har förstått är det inte ett lika stort monster som i Texas, men brädan är torr och jag tror nog att jag har bäst hand. piglet27111 checks. DaDukeDK checks. TjaboPp bets [$3.25]. Pottbet. PJVcaramba calls [$3.25]. piglet27111 folds. DaDukeDK folds. ** Dealing Turn ** [ ] Kungen hjälper inte mig direkt, men gör stegen möjlig. Jag väljer en mjukare linje: TjaboPp bets [$5]. Borde jag bettat pott här? PJVcaramba is all-In [$14.72] TjaboPp ? Jag vet inte ens hur jag ska tänka här. Ska jag utgå från att jag är slagen och börja räkna outs och pottodds? Hur vanligt är det att folk bluffar i mikro-limit PLO? Citera
liggat Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 checksyn på turn han kan bluffa stegen samt att du får se river billigare.. han kan lika gärna bluffa färgdraget som dyker upp. checksyn på turn mot random motståndare tycker jag och antingen checksyn, checkfold eller raise på river beroende på kort och read. reads är viktigare i PLO än i texas enligt min mening. Citera
iremmats Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Potta pre. Potta flop. Potta turn. Syna och blunda Citera
jackbalsam Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Kan inte lägga, du har ju outs. Citera
Stoneburg Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Personligen raisar jag ALDRIG i tidig position. Om Fi spelat vekt/passivt tidigare har han antagligen stegen, men kan också ha top set. Du har faktiskt inte odds att syna mot stegen och bör därför lägga antar jag. Hade han varit mer aggro hade han kanske kunnat spela tvåparet med eller utan färgdrag eller något liknande, men när en passiv spelare höjer i Omaha brukar det vara med nötterna. Citera
Djens Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Potta pre. Potta flop. Potta turn. Syna och blunda .. som någon sa... Citera
Filip Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Jag tycker att potta turn låter vidrigt, check syn eller check fold för mig på turn. Citera
morberg Postad 2 April , 2006 Författare Rapport Postad 2 April , 2006 För att sammanfatta tråden såhär långt: Härligt, det känns som om det faktiskt var ett lurigt turn-beslut. Potta pre och flopp verkar alla överens om. På turn delar åsikterna upp sig i pott-bet, check-call och (en halv) check-fold. Citera
ades_va Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Han lär ju inte spela så många andra händer än KJT där, särskilt inte med tanke på dina döda kort. Im with liggat. Citera
iller Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Höj pott preflop, beta pott på flop. Turn är lite knepigare men jag skulle förmodligen betat pott. Som spelat skulle jag synat hans omslag, vad han än har så har du outs, vs AAJT eller KKJT bara den sista damen att hoppas på men det kan ju komma och varför skulle han ha ett sånt monster.. Citera
morberg Postad 3 April , 2006 Författare Rapport Postad 3 April , 2006 Jag synar, fi visar 9922 för bottenset på floppen och MHIG. Att tian kommer på river har ingen betydelse. Citera
Recommended Posts