Gå till innehåll

3-9/4 - Kommentera Nordic Masters


jna

Recommended Posts

gillar inte det heller...

 

Vad är det ni inte gillar? Att han visade vad han hade? Och i så fall, varför?

 

Regel 1: Visa aldrig vad du har om du inte måste.

 

 

Att gå på denna myt e inte bra.

Att visa dina händer i rätt lägen e ett av de främsta psykologiska vapen du har.

Folk minns de dom ser och chansen ökar att de kommer tro du har ungefär samma sak i en liknande situation framöver om du visat. Vetandes det kan du använda dig av detta framöver.

Självklart e visa korten strateign vanligast och bäst fungerande mot dåliga veka spelare i situtaioner sent i turneringar där du måste spela svagare kort hårdare. Att då visa bra händer varje gång du tar en pott osett e ju elementärt

Du kan dock använda det mot bra spelare också och inte bara i slutet det spelar det inte så stor roll om folk vet om att du gör det för att manipulera. De kommer ändå minnas vad de sett och försöka göra analyser av det t.ex jaha nu har han vunnit 5 potter och visat handen 1 gång alltså ökar chansen att han bluffat de andra 4 ggr.

Men du kan ju låtit bli att visa de andra 4 ggr med bra händer men nu velat manipulera din motspelare åt att tro nått annat.

Sen är det mkt effektivt att visa enligt olika bettingpatterns t.ex du visar AA vid ett 3 ggr BB höjning. Håller dig sen till den höjningen tills du får en riktigt bra hand igen då du ändrar din betting till 2 ggr eller 4 ggr. Allt för att få dom att uppfatta det som en stöld.

Näe fan nu vakna sonen får skriva mer om detta en anna gång då det e ett så intressant å så missuppfattat system.

vill bara kommentera KK visningen slutligen. I pokerturneringar vill du oftast inte ha syn att då visa upp en riktigt fin ahnd då du satt allt på linan ökar chansen att slippa syn framöver i liknande lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt och megatilt!

 

 

Först utköpt av Ken med A5 vs min AK sen åker man med QQ vs 99...klart han får stege. Sköna 10 minuter där.

 

Åkte när det var 25 kvar så var lite väl nära att gå vidare till nästa dag för att man inte ska bli arg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara fråga dig lite schenker för jag har alltid undrat om det här

 

Använder du den tjänsten på det sättet, går du mycket plus????

 

Plus använder du surebets? :twisted:

 

Skulle gärna göra det själv för att testa men jag är fattig student än så länge. :?

Enda sättet jag använder den på är att leta upp bästa oddset på matcher som jag tror är bankers.

 

Tillbaks (efter en dags VAB'ande).

Jag är ingen expert men vi kan ju påbörja en tråd under Off Topic (jag gör det nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillade detta :D

7/4 17:29

 

Tävlingsledaren berättade om två lustiga episoder:

 

1) Bord 9 skulle brytas, och spelarna fick lottningslappar för de nya borden. Tävlingsledaren fick frågan: - Varför ska vi flytta på oss, varför bryter ni borden?

 

2) "Varför har vi kvar 25:orna frågade en spelare". Tävlingsledaren svarade "nästa nivå spelar vi med ante".

- "Vad är ante, blev svaret"?

 

Man ställer sig frågan om vissa spelare hittat 25.000 kronor på gatan utanför och bara råkat gå in och ta en plats i tävlingen. Okej att man kanske inte vet vad ante är, men om jag hade varit denna fråga så hade jag bara nickat eftertänksamt och sagt "aha", och sedan tänkt för mig själv att "det där med ante får jag fråga min polare om i rasten". Jag skulle inte vilja sätta strålkastarljuset på mig själv att jag är en rookie vid pokerbordet, inte bra för imagen.

 

Att inte veta varför man balancerar borden i en tävling är dock lite väl lustigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillade detta :D

7/4 17:29

 

Tävlingsledaren berättade om två lustiga episoder:

 

1) Bord 9 skulle brytas, och spelarna fick lottningslappar för de nya borden. Tävlingsledaren fick frågan: - Varför ska vi flytta på oss, varför bryter ni borden?

 

2) "Varför har vi kvar 25:orna frågade en spelare". Tävlingsledaren svarade "nästa nivå spelar vi med ante".

- "Vad är ante, blev svaret"?

 

Man ställer sig frågan om vissa spelare hittat 25.000 kronor på gatan utanför och bara råkat gå in och ta en plats i tävlingen. Okej att man kanske inte vet vad ante är, men om jag hade varit denna fråga så hade jag bara nickat eftertänksamt och sagt "aha", och sedan tänkt för mig själv att "det där med ante får jag fråga min polare om i rasten". Jag skulle inte vilja sätta strålkastarljuset på mig själv att jag är en rookie vid pokerbordet, inte bra för imagen.

 

Att inte veta varför man balancerar borden i en tävling är dock lite väl lustigt.

 

 

 

Jag gillade inte kommentaren. Tycker att det ialla lägen (i livet) ska uppmuntras till att frågas om man är oklar över någonting.

Men det är min högst personliga åsikt.

 

För övrigt så vinner First V75:5 idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det var lite lustigt...då jag inte förstår hur någon slänger upp 25 lakan i en pokerturnering när man spelat så pass lite, så man inte vet vad ante är eller inte förstår att det ingår att bryta ner borden tills det bara är ett bord kvar.....

 

Om man har pengar över så kan man väl åtminstone börja i CCs nybörjartävlingar för 600kr... som jag själv inte ens har råd med så ofta.

 

Men självklart ska man fråga om det är nått man är oklar över, annars lär man sig aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har letat förgäves efter någon form av resultat på tisdagens 5000 kr freezout på Nordic Masters. Någon som vet vart man kan hitta en sådan resultatlista, alternativt någon som vet hur det gick? Top 5 till exempel.
April 4th | Texas No Limit Freezeout

 

Buy in 5000 + 400 SEK

Number of players: 146

Total prizepool: 730 000 SEK

 

1st: Peter Auer Swe 262 800 SEK

2nd: Fredrik Kypta Swe 153 300 SEK

3rd: Johan Dunder Swe 94 900 SEK

4th: Anders Henriksson Swe 65 700 SEK

5th: Lars Christoffersen Dan 51 100 SEK

6th: Nedzib Schuman Swe 36 500 SEK

7th: Daniel Thunvik Swe 29 200 SEK

8th: Per Sjögren Swe 21 900 SEK

9th: Anders Lindbäck Swe 14 600 SEK

 

 

I början av turneringen fick jag inga kort och satt precis före bordets lösaste spelare så jag spelade bara en hand på de första 3 perioderna. Efter första pausen fick jag lite kort och i en kritisk hand försökte bordets lösase spelare bluffa bort mig på turn men jag synade och när bordet parade sig på river gick jag all-in och han slängde sin hand. En till kritisk hand var när en öppnade och en kortstackad gick all in och jag satt på JJ. Jag gick all-in för att jaga bort öppningshanden men han synade. Kortstacken hade 88 och öppningshanden AK - ingen hand förbättrades och jag slog ut två spelare och fick en drygt 15 tusen dvs 3 gånger startstacken.

 

Senare när mitt bord bröts upp satt jag precis efter Karl Möller några händer och fick se honom göra en standardhöjning för att gå all in efter floppen och åka mot roger som träffade triss i sexor. Om Karl spelat sin normala all-in spel i det läget så hade Roger förmodligen kastat sin hand och Karl hade varit kvar i tävlingen....

 

Min stack ökade tyvärr inte så mycket efter det och jag betala blinds så den sjönk sakta till 10 tusen så jag började en aggressiv taktik att gå all in och stjäla blinds - 9 all-in I RAD senare och jag hade en stack som var högre än medelstacken igen. :-)

En gång blev jag synade av en med AK när jag 'bara' hade A9 - så jag förlorade halva min stack till Fi. Fi fick sedan QQ och gav mig tillbaka mina marken då jag den handen hade AA :-)

 

 

 

Blindsen var i slutskedet så höga att ALLA var shortstacked när spelet närmade sig bubblan. Det var bara storstackarna som hade lite mer än 10BB - medelstacken hade mindre än 10BB. Det blev inte så mycket spel utan det gällde då att stjäla blinds.

 

 

Mitt mål var att komma minst 7:a och då använda pengarna för att betala en plats i huvudeventet - tyvärr så misslyckades jag. Precis före finalbordet bildades så tog Lars halva min stack och jag blev rejält shortstacked och kom till finalbordet med näst minsta stacken med bara 21 tusen i marker - medelstacken låg då på 75 tusen marker.

 

Första handen på finalbordet dubblade shortstacken upp sig så jag låg sist. Jag gick all in med JJ och blev synad av Anders H och Fredrik som checkade ner till river - Fredrik träffade tvåparet med K6 och så var jag utslagen på plats 9.

 

När de var nere på 5 spelare så gick Lars all in med 33 Anders H gick all-in med 99 och Johan synade dem med KK! Ingen förbättrade sin hand och Johan slog ut Lars och Anders och fick en stor chip-lead.

 

 

Spelet böljande fram och tillbaka - de hade nått max-blinds. Tyvärr var Johan vid det laget trött - spelet hade pågått i över 10 timmar då- de spelade med 3 spelare i en timme innan Johan blev utslagen.

 

Det var uppenbart att Peter då hade läget under kontroll eftersom han definitivt såg mera vaken ut än Fredrik. Men Fredrik var chiplead och vann några stora potter och det tog 1 timme för Peter att grinda ner Fredrik och vinna förstapriset en kvarts miljon kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan bara ha en spelare på bordet. Då bildas ett sidobord som spelas shorthandart. Det kan till och med bli ett sådant läge att man har en spelare som spelar vi ett eget bord.

 

I extremfallet har ett lag 4 spelare ensamt kvar när det är masterbord. Då har det lagert tre "standbyplatser" dvs fyra skott på finalbordet.

 

En stor del i taktiken är att ta sig till masterbord med två aktiva spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga om lagpokern: När det är finalbord och man har mer än en spelare kvar, får man då fortfarande överföra chips? byta plats på spelarna? samt sammarbeta?

 

Masterbord heter det, bara en spelare från varje lag kan vara där. Det blir ett sidobord om något lag har två spelare kvar och de får överföra marker/byta spelare mellan borden.

Oftast lirar sidobordet slött, i princip sitter båda ut o väntar på vad som ska hända vid masterbordet o om de ska bli inbytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...