sankento Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Handen kommer från ett CG på Expekt NL 10 20 HERO 42$ UTG+2 FI MP har 23$ FI1 LP 54$ Jag hittar Q J och bestämmer mig för att höja 1.20$ FI synar och FI1 synar också sb bb lägger sig. Floppen : J Q A HERO betar 4$ FI höjer 4$ till 8$ Fi1 höjer 4$ till 12$ HERO synar 8$ potten nu på 31.9$ Fi höjer all-in med 13.80$ Fi1 höjer all-in med 42.80$ HERO...?? Citera
GG Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Blixtfold. Vad ska du slå har du tänkt? Citera
Sansrom Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Slängslängsläng. Är det fullring? I så fall är ditt preflop-spel lite lätt överaggro. Kanske värt en limp, men i den positionen är det nog fold som gäller. Citera
Verdi Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Du måste slänga. Du slår ju i princip bara AK. Citera
JohnH Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 En chans på hundra att du leder? De enda möjliga som du leder mot är 2 som går på färgdrag alt en som kör på den och den andra på typ AT, AK.. Surt att slänga floppat 2par men... du höjer innan flopp med 10BB? och får två syn efter flop: du bettar pot o det bettas hejvilt. vad sätter du dom på för kort? Jag säger: Fi: JJ Fi1: TK ruter Citera
hf89fc Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 skulle han ha A J eller A Q så skulle han betta pre-flopp :Dtror jag Citera
bossbaver Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 surt men sant. du är slagen.. tyvärr.... värsta som finns o slänga en bra hand... men ibland "måste" man... ... som i detta läget... Citera
sankento Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 En chans på hundra att du leder? De enda möjliga som du leder mot är 2 som går på färgdrag alt en som kör på den och den andra på typ AT, AK.. Surt att slänga floppat 2par men... du höjer innan flopp med 10BB? och får två syn efter flop: du bettar pot o det bettas hejvilt. vad sätter du dom på för kort? Jag säger: Fi: JJ Fi1: TK ruter Haha Fi satt med A8o och FI1 KT... jag la mig Citera
Stoneburg Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Folda preflop. QJo är junk. Kan spelas i ohöjd pot i LP. Beta floppen men folda DIREKT när det raisas och reraisas för guds skull. Citera
sankento Postad 31 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2006 Folda preflop. QJo är junk. Kan spelas i ohöjd pot i LP. Beta floppen men folda DIREKT när det raisas och reraisas för guds skull. SÅ kan du väl inte säga? Det beror väl helt på vad jag är för en sorts spelare? Jag kanske är jätte LAG och gillar o höja med "dåliga" händer? Tycker inte det finns ngt rätt eller fel pre-flop det handlar bara om vad du är för sorts spelare... Citera
Recommended Posts