KlonkSteve Postad 5 December Rapport Postad 5 December Just påtvingad tidsgräns förstår jag verkligen inte. Menar, på något sätt kan jag köpa att det finns vissa former av regleringar, att det finns någon form av begränsningar för kunden som är ett derivat av det ansvar som spelaktören _måste_ ta. Kan köpa att det tex finns insättningsgränser per vecka/månad, och där man vid vissa nivåer måste bevisa att man har råd att förlora de pengarna man sätter in. Men där stannar rimligheten i regleringen, för menar, allt annat efter det spelar ju i all väsentlighet ingen jäkla roll. Har jag en gräns för hur mkt jag får sätta in, ja då begränsar det hur mycket jag kan förlora. Att ha ytterligare gränser för speltid, eller förluster per dag osv är ju bara brutal overkill som enbart försvårar och förstör totalupplevelsen, där det finns noll uppsidor. Speciellt då det knappast är svårt för en med spelproblem att hitta alternativ, både inom och utanför de aktörer med spellicens. Blir extra tydligt hur barockt det är när man aldrig har motsvarande reglering för andra grejer som också kan vara negativa för användaren. Du vill köpa öl på systemet? Nope, vi ser här att du köpte 3 starköl för 5 dagar sedan, din kvot är fylld grabben. Du vill köpa en ny jacka på Amazon? Sorry, vi ser här att du handlat lite väl mycket där på senaste tiden. Finns liksom ingen som helst måttlighet i det vi ser med "spelansvar" just nu, det har ju spårat ur totalt. 2 Citera
stefanovic Postad 5 December Rapport Postad 5 December (redigerade) Jag misstänker att ni måste logga in på deras hemsida och alltid svara på typ 6st frågor ang era spelvanor. Har man bara spelat poker och inte besökt deras hemsida för att svara på dessa frågor som kommer upp titt som tätt varje månad antar jag att dom ger sig rätten att sänka era tidsgränser. Redigerad 5 December av stefanovic Citera
Folke Rosvall Postad Fredag kl 03:34 Rapport Postad Fredag kl 03:34 8 timmar sedan, säger KlonkSteve : Finns liksom ingen som helst måttlighet i det vi ser med "spelansvar" just nu, det har ju spårat ur totalt. Du har helt rätt. Och det tråkiga är att det inte tycks finnas några krafter som drar i motsatt riktning. Motboken (som begränsade hur mycket alkohol man fick köpa) försvann 1955, men för spelbegränsningarna syns inget motsvarande. Citera
pokerspelarn1 Postad Fredag kl 10:09 Rapport Postad Fredag kl 10:09 21 timmar sedan, säger Tag_H : Spelade till mig en satelitplats till SM main, såg att biljetten var intecknad och alla med biljett var reggade till turren. Nån som vet om man måste spela från start eller om det går att avregga sig, och utnyttja tiden för sen reg. och använda biljetten senare efter första eller andra timmen. onödigt att sitta och slaska från start. Tänkte skriva till supporten och fråga, men är inte säker på om de kommer förstå frågan. 😁 Måste ju tänka på mina nya tidsbegränsningar, gissar att månadens kvot på SvS är förbrukad redan innan helgen är slut 🤮 Nej, du kan inte göra något, det var nytt i år såg jag. Citera
stefanovic Postad Fredag kl 11:23 Rapport Postad Fredag kl 11:23 (redigerade) Det är dom här 16st frågorna ni måste svara på varje månad (helst fler gånger). Det går väldigt snabbt. Man spammar bara ”0 stämmer inte alls” på alla sexton frågor. Redigerad Fredag kl 11:23 av stefanovic 1 1 Citera
Tag_H Postad Fredag kl 16:04 Rapport Postad Fredag kl 16:04 4 timmar sedan, säger stefanovic : Det är dom här 16st frågorna ni måste svara på varje månad (helst fler gånger). Det går väldigt snabbt. Man spammar bara ”0 stämmer inte alls” på alla sexton frågor. Det är det tramset jag har klickat bort Jaja nu ser det ut så här och det är bara den 6 i månaden 1 Citera
stefanovic Postad Fredag kl 17:39 Rapport Postad Fredag kl 17:39 1 timme sedan, säger Tag_H : Det är det tramset jag har klickat bort Jaja nu ser det ut så här och det är bara den 6 i månaden Förmodligen har du bara klickat bort det när du loggat in på hemsidan vilket är väldigt enkelt. Men jag misstänker som sagt att dom konton som inte gjort testet och spelar aktivt kan drabbas av det du drabbats av. 1 Citera
soldado9 Postad Fredag kl 21:27 Rapport Postad Fredag kl 21:27 10 timmar sedan, säger stefanovic : Det är dom här 16st frågorna ni måste svara på varje månad (helst fler gånger). Det går väldigt snabbt. Man spammar bara ”0 stämmer inte alls” på alla sexton frågor. Tack STNN Citera
pokerspelarn1 Postad Lördag kl 08:52 Rapport Postad Lördag kl 08:52 15 timmar sedan, säger stefanovic : Förmodligen har du bara klickat bort det när du loggat in på hemsidan vilket är väldigt enkelt. Men jag misstänker som sagt att dom konton som inte gjort testet och spelar aktivt kan drabbas av det du drabbats av. nu tror jag att du har väldigt egna teorier på temat Citera
pokerspelarn1 Postad Söndag kl 10:06 Rapport Postad Söndag kl 10:06 (redigerade) SM: Inatt var det ju fast tid till 13.00, idag fram till FT Ponera att man spelar SM nu fram till FT, hur sent inpå natten brukar detta pågå? Bara att spela fram till 01 inatt ntog hårt på mig, så jag behöver planera lite.. /Gubbe Redigerad Söndag kl 10:09 av pokerspelarn1 Citera
Borka123 Postad Söndag kl 10:19 Rapport Postad Söndag kl 10:19 13 minuter sedan, säger pokerspelarn1 : SM: Inatt var det ju fast tid till 13.00, idag fram till FT Ponera att man spelar SM nu fram till FT, hur sent inpå natten brukar detta pågå? Bara att spela fram till 01 inatt ntog hårt på mig, så jag behöver planera lite.. /Gubbe Hur många var med i sm??? Citera
soldado9 Postad Söndag kl 10:46 Rapport Postad Söndag kl 10:46 (redigerade) Några debackel ännu? tänkte om folk blivit utskickade pga tidsgränsen lol Redigerad Söndag kl 10:46 av soldado9 burrr Citera
pokerspelarn1 Postad Söndag kl 13:20 Rapport Postad Söndag kl 13:20 (redigerade) 3 timmar sedan, säger Borka123 : Hur många var med i sm??? 1400~, 1500 krävdes för att nå garantin brukadeväl vara 2500~+?....så vi lär räkna med rejält mycket mindre än 3 miljoner GRT nästa gång, speciellt om de nu ska börja reglera speltiden också...... Redigerad Söndag kl 13:21 av pokerspelarn1 Citera
Borka123 Postad Söndag kl 14:54 Rapport Postad Söndag kl 14:54 1400 är ju bra iom kommunisterna begränsar att sätta in osv! Hade vi inte en ny regering? Vakna för helvetet. Det dom sysslar med Svs är temejfan straffbart, ska dom in och begränsa tider också så är de ju inte ens Dolda kameran trovärdigt. Är det Ardaln Sharbäääcki kusin som styr Spelfrågor? Gl alla vid borden. Citera
Folke Rosvall Postad Söndag kl 17:01 Rapport Postad Söndag kl 17:01 1 timme sedan, säger Borka123 : 1400 är ju bra iom kommunisterna begränsar att sätta in osv! Nåja, den nya spellagen från 2019 beslutades väl mer eller mindre enhälligt av riksdagen. Det var väl egentligen bara "kommunisterna" (Vänsterpartiet) och Sverigedemokraterna som var emot. Såvitt jag minns ville båda ha kvar det gamla spelmonopolet. 1 Citera
ILSA Tankeläsaren Postad 12 timmar sedan Rapport Postad 12 timmar sedan Någon som vet hur det har gått i sm-eventen för Raph Darko, förutom duellen som han blev 2:a i? Citera
Recommended Posts