Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Om svs har betalt för en ny klient ska den inte fungera då? Man köper för fan inte något nytt som är trasigt. Var kommer alla buggar ifrån? Gtech gjorde en klient som nästan var klar.
Postad
[quote=Trillske;1866576]Cashgame då, ska man sitta här och vänta som en idiot medan de inte säger något?[/quote] +9999999999999 kan dom inte fixa det här när dom leker fixabuggen varje tisdagsnatt.
Postad
[quote=Trillske;1866520]Alltså vilket lol-svar. :-D Det stämmer säkerligen att de inte uppstod i testmiljön, men de har ju rimligen funnits där hela tiden. Jag tror varken förvaltare, testare eller support har ett jättekul arbetsliv just nu.[/quote] Inte säkert. Det beror helt på vilka rutiner de har. Om de levererar ut ett annat bygge än det som är testat så är det möjligt att de lägger till fel Det är iofs ingen bra kvalitetssäkring men det verkar rätt uppenbart att man har kvalitetsproblem som beror på dåliga kvalitetsrutiner och verifieeingsmetoder
Postad
[quote=NeoSlayer;1866515]Man har en schemalagd turnering som gått VARJE söndag i över ett års tid och sen glömmer någon att lägga upp den. Svaret jag får är inte bara arrogant utan direkt felaktigt. Vi pratade om kompetens va? :) Jag gillar Linus med, han försöker verkligen men det blir fel lite för ofta för att jag ska kalla honom kompetent.[/quote] Eftersom jag bara körde CG så hade inte koll på turneringarna. Det gjorde det svårt för mig att förstå problemet med Linus svar. Det blev lättare nu Liknande svar fick jag mest hela tiden när jag påpekade brister med Mac installationen. Svar som hänvisar till c-disken när jag sitter på Mac som inte har en c-disk känns mest som när Microsofts "indiska support" ringer för att be mig välja startmenyn för att fixa ett fel som de har upptäckt... :)
Postad
[quote=BlackSmp;1866580]Inte säkert. Det beror helt på vilka rutiner de har. Om de levererar ut ett annat bygge än det som är testat så är det möjligt att de lägger till fel Det är iofs ingen bra kvalitetssäkring men det verkar rätt uppenbart att man har kvalitetsproblem som beror på dåliga kvalitetsrutiner och verifieeingsmetoder[/quote] Haha, ett annat bygge än de testat? Nej, man testar det bygge man sedan lägger i produktion. Det är hela funktionen med att testa saker. Däremot har du säkerligen rätt i att de har dåliga rutiner.
Postad
[quote=Trillske;1866582]Haha, ett annat bygge än de testat? Nej, man testar det bygge man sedan lägger i produktion. Det är hela funktionen med att testa saker. Däremot har du säkerligen rätt i att de har dåliga rutiner.[/quote] I verkligheten så kör man knappast alla tester på alla byggen utan det blir ett urval av regressiontester - helst med någon form av testautomation. Men vi behöver inte diskutera teststrategi här, det är uppenbart att de inte har koll på sin releaseprocess :)
Postad
Att svenska spel håller på och blåljuger om att buggar ska ha tillkommit sedan klienten släpptes är ju rena tramset och upphandlingen måste kunna klassas som tjänstefel av ansvarig myndighetsperson. Som pf:s sulla visat, så fanns det redan, när svenska spel släppte den sin nya klient i mars, en 112 sidor lång buggtråd på det italienska forumet assopoker om denna Gtech klient. Hur kan man då gå vidare utan åtgärder och släppa skiten och sen hävda att buggar tillkommit? [quote=sulla;1865458][url]http://forum.assopoker.com/463-lottomatica-it-poker/115094-official-problemi-tecnici-del-client-disconnessioni-inchiodate-stallo-tornei-etc[/url] [url]https://translate.google.se/?hl=sv[/url] Finns en 112 sidor lång tråd om buggar mm...[/quote]
Postad
Kul när att man var på finalbord igår efter 3,5 timmars spel i en turre och sen går klienten ner för mig, medan övriga spelar vidare. Kommer tillbaka och har förlorat halva stacken ungefär. Har knappt något kvar att jobba med och åker ut kort därefter. Horribelt och tröttsamt.
Postad
[quote=Rossolimo;1866588]Kul när att man var på finalbord igår efter 3,5 timmars spel i en turre och sen går klienten ner för mig, medan övriga spelar vidare. Kommer tillbaka och har förlorat halva stacken ungefär. Har knappt något kvar att jobba med och åker ut kort därefter. Horribelt och tröttsamt.[/quote] Hör av dig till kundservice, kräv någon ersättning eller så. Har också hört av mig, jag var en av de som kom tillbaks tidigt och kunde se åtminstone hälften sitta ut under flera minuter. Jag är oroad över att den senaste månaden kan bli dödsstöten för svenska spels poker.
Postad
[quote=Mark10;1866586]Att svenska spel håller på och blåljuger om att buggar ska ha tillkommit sedan klienten släpptes är ju rena tramset och upphandlingen måste kunna klassas som tjänstefel av ansvarig myndighetsperson. Som pf:s sulla visat, så fanns det redan, när svenska spel släppte den sin nya klient i mars, en 112 sidor lång buggtråd på det italienska forumet assopoker om denna Gtech klient. Hur kan man då gå vidare utan åtgärder och släppa skiten och sen hävda att buggar tillkommit?[/quote] Nån känner någon som känner någon. Kombination av att Sverige har stark stat och samtidigt är extremt korrupt bäddar för sånt här. Å det positiva har jag fortfarande inte blivit av med mer pengar (trots en hel del krascher), så de har fortfarande bara stulit 1600:- på tusentals händer. Man får vara glad för det lilla.
Postad
Det kanske inte är så mycket bugg, mer preferens. Jag tänker såhär, att man ibland borde få gå tillbaka till bord med mindre än man lämnade med tidigare. Jag förstår att det inte borde gå för det mesta, men typ när man senaste sittningen vunnit över 1.2 miljoner på ett lowstakes-bord. Sjuk att behöva långa pengar för att köpa in igen på lowstakes liksom. [spoiler] [IMG]http://i65.tinypic.com/2aiqzo5.jpg[/IMG][/spoiler] Å seriösare nyheter är detta ett litet, litet steg vad gäller de 1600:- SVS stulit från mig. Detta bevisar åtminstone att det är något ordentligt fel med klientens hantering av nummer. Det som ligger i spoilern ska inte kunna inträffa, någonsin. Någon slags helt felaktig placeholder kommer dit från ingenstans. De på förhand inlagda siffrorna på drygt 1.2 miljoner har alltså lagt sig som en spärr för att köpa in (det som står som min/max till höger är alltså inte relevant). ---- Efter att SVS stulit 1600:- från mig har alltså pengar alltid kommit tillbaka när saker kraschar, men fasen vad man sitter på nålar varje gång det dröjer.
Postad
[quote=Trillske;1866605]Det kanske inte är så mycket bugg, mer preferens. Jag tänker såhär, att man ibland borde få gå tillbaka till bord med mindre än man lämnade med tidigare. Jag förstår att det inte borde gå för det mesta, men typ när man senaste sittningen vunnit över 1.2 miljoner på ett lowstakes-bord. Sjuk att behöva långa pengar för att köpa in igen på lowstakes liksom. [spoiler] [IMG]http://i65.tinypic.com/2aiqzo5.jpg[/IMG][/spoiler] Å seriösare nyheter är detta ett litet, litet steg vad gäller de 1600:- SVS stulit från mig. Detta bevisar åtminstone att det är något ordentligt fel med klientens hantering av nummer. Det som ligger i spoilern ska inte kunna inträffa, någonsin. Någon slags helt felaktig placeholder kommer dit från ingenstans. De på förhand inlagda siffrorna på drygt 1.2 miljoner har alltså lagt sig som en spärr för att köpa in (det som står som min/max till höger är alltså inte relevant). ---- Efter att SVS stulit 1600:- från mig har alltså pengar alltid kommit tillbaka när saker kraschar, men fasen vad man sitter på nålar varje gång det dröjer.[/quote] Jag förstår inte alls vad som menas med detta inlägget. Inte för att verka dryg, men undrar vara du menar? (förstår att där ligger väldigt mycket ironi i ditt inlägg, men vet inte vad ironin är riktad emot)
Postad
[quote=Franco1;1866606]Jag förstår inte alls vad som menas med detta inlägget. Inte för att verka dryg, men undrar vara du menar? (förstår att där ligger väldigt mycket ironi i ditt inlägg, men vet inte vad ironin är riktad emot)[/quote] Nu blev det ju flera saker i ett inlägg, så du får precisera. :-) Inköps-spärren var ironi. SvS klient tror att jag gjorde en miljon senaste gången jag var på bordet, vilket är ett brutalt problem.
Postad
[quote=valterego;1866409]Svenska Spel har tackat nej till vårt förslag och hänvisar till sina egna kanaler på sina sidor och sociala medier.[/quote] Synd men återigen, bra gjort att ni försökte. Vad innehöll förslaget ni gav?
Postad
[quote=Markus800;1866612]Synd men återigen, bra gjort att ni försökte. Vad innehöll förslaget ni gav?[/quote] De får vara på forumet en månad i denna tråd som officiella sajtrepresentanter och svara på era frågor om den nya klienten (och övriga frågor så klart).
Postad
Bl.a. Söndagssteken är normal istället för långsam struktur i kväll och Midnattsmötet är inte inlagd. Då det inte står något om planerat underhåll i natt så ringde jag SvS för att höra vad de kunde bero på. Till att börja med hävdade de att "de testar lite olika strukturer för att se vad som uppskattas". Jag fick dock honom att förstå att de inte gärna testar gällande de två turneringarna och att det kanske beror på förra veckans planerade underhåll (pga. sommartid). Killen i supporten höll med om det och skulle föra det vidare direkt för att se ifall det endast var någon som glömt ändra tillbaka strukturen. Seriöst ställe.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...