TGrinder Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Varför skriver dom "dippade för en del av våra kunder, inte så många men ändå" när fler än hälften ibland alla utom nån blev disc på turneringsborden..... För att deras kunskap och verklighetsuppfattning är begränsad, precis som deras säkerhet och allt annat vad gäller det där korrupta företaget. Citera
FriSoren Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Kan inte ens öppna klienten. Har dom stängt för utlandet igen? Citera
killerwolf Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 någon har riktat ett stort hat mot 200/400 hilogamsen som rullat väldigt frekvent det senaste på SVS , varje gång gamesen drar igång börjar även ddosningarna. Facit* inte allt för dum teori, jag stödjer! Citera
en_stor_keps Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 "Det var verkligen inte många som hörde av sig om detta heller, vet inte vad det beror på." Det känns rätt meningslöst att höra av sig, Jan. Du förstår nog varför. Citera
tmir Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Snälla nån, jag tror inte det minsta på Ddos attacker, det är bara bortförklaringar. Det brakade ihop vid Shorthanded-SM (många spelare inne i klienten) och det brakade ihop igår, samma dag som poker fått en svensk världsmästare med extra mycket pokerreklam i all media som finns (extra mycket spelare inne i klienten). Svs servar klarar helt enkelt inte av trafiken. Ursprungligen postat av simonlofberg någon har riktat ett stort hat mot 200/400 hilogamsen som rullat väldigt frekvent det senaste på SVS , varje gång gamesen drar igång börjar även ddosningarna. Stämmer också med min teori, så fort dessa spel börjar så kommer det många lurkare, som sänker sajten. Citera
TGrinder Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Snälla nån, jag tror inte det minsta på Ddos attacker, det är bara bortförklaringar. Det brakade ihop vid Shorthanded-SM (många spelare inne i klienten) och det brakade ihop igår, samma dag som poker fått en svensk världsmästare med extra mycket pokerreklam i all media som finns (extra mycket spelare inne i klienten). Svs servar klarar helt enkelt inte av trafiken. Stämmer också med min teori, så fort dessa spel börjar så kommer det många lurkare, som sänker sajten. Det där stämmer inte riktigt, var inte mer trafik än en vanlig Onsdag. Varför har tidigare SM inte kollapsat i så fall, detta har aldrig hänt tidigare, någonsin. Och tror knappast att dom helt plötsligt får för sig att byta ut servrar som fungerat "felfritt" i större events tidigare år. Citera
Hehahuhahe Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Snälla nån, jag tror inte det minsta på Ddos attacker, det är bara bortförklaringar. Det brakade ihop vid Shorthanded-SM (många spelare inne i klienten) och det brakade ihop igår, samma dag som poker fått en svensk världsmästare med extra mycket pokerreklam i all media som finns (extra mycket spelare inne i klienten). Svs servar klarar helt enkelt inte av trafiken. Och det brakade ihop samtidigt som det var -16 grader i Kiruna, Burnley slog Hull med 1-0 och skedde ett mord i Brasilien. SvS servrar klarar helt enkelt inte av att Burnely slår Hull (kanske håller serveransvarige på Hull). Eller så har det jag skrev precis som det du skrev ingenting med saken att göra. SvS pokerklient hade mycket högre trafik för några år sen och klarade det (du kan läsa det i årsredovisningarna som är offentliga). Citera
Chillarn7 Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Det där stämmer inte riktigt, var inte mer trafik än en vanlig Onsdag. Varför har tidigare SM inte kollapsat i så fall, detta har aldrig hänt tidigare, någonsin. Och tror knappast att dom helt plötsligt får för sig att byta ut servrar som fungerat "felfritt" i större events tidigare år. Eh, really? Var väl senast förra eller förrförra SM main som flera spelare blev utkickade och han tappa stora delar av stacken innan SVS till slut avbröt turneringen för att återuppta en annan dag. Dock håller jag helt med om att det är DDOS attacker som orsakar de nuvarande problemen och inte för mkt spelare. Citera
mitmy Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Det pågår fortfarande alltså... Citera
diazo Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Äntligen lite förändringar på svs! En syncad paus för cashgamespelare och cappad tid för hur länge man får spela turrar. Bra att de tar spela lagom konceptet på allvar. Citera
Jackwilshere Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 dc två gånger nu inom en timme.. Citera
machinadeus Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Äntligen lite förändringar på svs! En syncad paus för cashgamespelare och cappad tid för hur länge man får spela turrar. Bra att de tar spela lagom konceptet på allvar. :lol: Citera
ett-alias Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Hade min första session igår sedan ca: två års paus från pokern, och jag älskar hur allt är precis som vanligt på svs. Citera
Namehere Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Tips på andra siter? 888? Unibet? Citera
Schdefan Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Och jag som tänkte dra igång liret igen och funderar mellan SvS och pokerstars, får nog blir stars är jag rädd Citera
WannaSeeMyPig Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Tips på andra siter? 888? Unibet? Alla högre rejk än AmayaSta-, förlåt, PokerStars. Fler bots, ännu kassare utbetalningsregler vid problem, äckliga avgifter på inaktiva konton etc etc. Finns inga alternativ. Citera
JackVegas Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Är det fortfarande ospelbart? edit: jepp Citera
SantaOnTilt Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 "Svenska Spels Poker har utsatts för flera riktade överbelastningsattacker, så kallade DDoS-attacker. I samband med en kraftig attack under torsdagseftermiddagen, vilket lett till en kraftig driftstörning, har beslut tagits att temporärt stänga ner Svenska Spels Poker. Mer information om fredagens SM-deltävling kommer kl. 14 den 14/11. Svenska Spel har polisanmält händelsen. Avbrutna spel återbetalas enligt Svenska Spels regler." Från SvS Facebook sida Citera
ölkaka Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Vad fan gör SvS på tisdags nätterna, ska de inte fixa alla fel då. Ingen annan sida stänger sin klient så ofta som svs för att underhålla saker. Men ändå har Svs så jävla mycket problem..(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( (börjar få abstinens...) Citera
killerwolf Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Snälla nån, jag tror inte det minsta på Ddos attacker, det är bara bortförklaringar. Det brakade ihop vid Shorthanded-SM (många spelare inne i klienten) och det brakade ihop igår, samma dag som poker fått en svensk världsmästare med extra mycket pokerreklam i all media som finns (extra mycket spelare inne i klienten). Svs servar klarar helt enkelt inte av trafiken. Stämmer också med min teori, så fort dessa spel börjar så kommer det många lurkare, som sänker sajten. Ursprungligen postat av simonlofberg någon har riktat ett stort hat mot 200/400 hilogamsen som rullat väldigt frekvent det senaste på SVS , varje gång gamesen drar igång börjar även ddosningarna. Eller så äre nån som försöker krascha siten för att "han" ska ta sin action elsewhere där "villain"(DDoS-boven dvs) faktiskt FÅR spela för ty han är en usling utifrån Sverige! tyyyyp iPoker hi/lo games. greeeeeeeeed! tinfoilhat.gif Citera
Gavve Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Eller så är det bara så att vissa människor har väldigt lite att göra på sin fritid, så då tar man och förstör lite för andra istället. Fantastiskt störigt är det iaf, jag som riktigt kunde känna av boomswitchen på kontot idag Citera
Zekevarg Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Frågan är vilka/vem som har motiv att stänga ner svs. Går ju inte misstänka något annat nätverk då folk skulle spridas på massa siter om svs fick stänga ner. Enda jag kommer på är bot fuskarna som fuskade på massa siter men åkte fast på svs. Dator kunskapen hade dom iaf. ..tråkigt Hur som Citera
NibbeSP Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Kan det vara Boss media som inte klarar attacker ? De andra siterna verkar klara sig bra ? Citera
Hehahuhahe Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Frågan är vilka/vem som har motiv att stänga ner svs. Går ju inte misstänka något annat nätverk då folk skulle spridas på massa siter om svs fick stänga ner. Enda jag kommer på är bot fuskarna som fuskade på massa siter men åkte fast på svs. Dator kunskapen hade dom iaf. ..tråkigt Hur som Där har vi sambandet. Citera
miata91 Postad 13 November , 2014 Rapport Postad 13 November , 2014 Frågan är vilka/vem som har motiv att stänga ner svs. Går ju inte misstänka något annat nätverk då folk skulle spridas på massa siter om svs fick stänga ner. Enda jag kommer på är bot fuskarna som fuskade på massa siter men åkte fast på svs. Dator kunskapen hade dom iaf. ..tråkigt Hur som Hade faktiskt exakt samma tanke... Citera
Recommended Posts