Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

jaha...

Det går bra att regga sig till SM, men när jag försöker testa klienten genom att spela på ett vanligt bord får jag en plats vid ett bord, sen hänger skiten sig. Stoor humor att klienten säger "Du måste stänga ner alla bord innan du kan stänga ner" när borden är försvunna sen länge.

 

Tror inte jag vågar spela va? Känns lite sådär att ge bort en femhundring bara sådär....

 

mvh

Ansluten till stadsnätet med kabel. 22Mbit enligt bredbandskollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha...

Det går bra att regga sig till SM, men när jag försöker testa klienten genom att spela på ett vanligt bord får jag en plats vid ett bord, sen hänger skiten sig. Stoor humor att klienten säger "Du måste stänga ner alla bord innan du kan stänga ner" när borden är försvunna sen länge.

 

Tror inte jag vågar spela va? Känns lite sådär att ge bort en femhundring bara sådär....

 

mvh

Ansluten till stadsnätet med kabel. 22Mbit enligt bredbandskollen.

 

Hade gärna spelat Omaha PL SM för en 500ing, men törs inte på SvsBoss.

Kan lätt bli ännu dyrare när det hänger sig vid fel tillfälle.

Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är så äckligt pinsamma att ni inte har en nog bra klient som klarar att man ska kunna se finalbordet i SM 5 manna. Nej istället skickas man till er hemsida där det inte heller går att följa finalen utan det står bara "video platform video management video solutions video player". Skärp er för i helvete, ta inte bästa avtalet för att det är billigast utan ta bästa avtalet för spelarna.

 

Det är helt riktigt som du säger att man tyvärr blev re-directad till en sida som idag inte finns kvar. Vi har ordnat detta nu så när det blir fullt på bordet så får man enbart upp info om detta och det sker ingen länkning bort från klienten.

 

 

Varför har ni tagit bort Lottoskalpen kl 01:30?

 

Vi valde att ta bort denna turnering pga för lågt intresse. Beklagar om detta var en av dina favoriter.

 

 

Hej Svenska Spel!

 

 

Gick på break en liten stund och när jag kommer tillbaka sätter jag mig med 280 på /1, som jag hade när jag gick från bordet. När bb kommit till mig och ska börja spela har jag bara 200. Är det för att halvtimmen har gått utan en spelad hand? Tycker att det ändå inte borde ändras när man väl har satt sig. Bryr mig inte om pengarna men jag undrar hur fasen det bli sådär?

 

 

//HuntAMoose

 

Det låter som att du varit borta från bordet under så långtid att du enbart får köpa in för maxbeloppet 200 och inte de du lämnade bordet med. Detta ska självklart visas redan när du sätter dig pånytt vid bordet och inte när det blir din tur att spela. Jag tar detta vidare för utredning. Tack för tipset.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni borde tydligt meddela i klienten när ett SM-event fortsätter efter att ha pausats.

 

Hej,

 

Absolut detta kommunicerar vi ut via meddelanden på bordet under turneringens gång samt när det närmar sig finalbordet. Men vi ska försöka bli ännu tydigare med denna info så det inte blir några missförstånd.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Absolut detta kommunicerar vi ut via meddelanden på bordet under turneringens gång samt när det närmar sig finalbordet. Men vi ska försöka bli ännu tydigare med denna info så det inte blir några missförstånd.

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Jag har inte sett något. Är det pga att jag har chatten avstängd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var verkligen bedrövligt idag SVS! På samtliga mina bord jag hade öppna var det bara jag kvar då alla helt plötsligt verkade disconnecta... Sedan blev jag själv utslängd vid ett flertal tillfällen. Värst är när man har fått tillbaka kontakten med bordet men likt förbannat så försvinner bordet i slutet av handen

 

Allt efter den där uppdateringen för några månader sedan, innan dess hände det aldrig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Svenska Spel, jag studerar till programmerare och är akademiskt intresserad av er random-algoritm för bordsplacering. Jag har ett flertal skärmar kopplade till samma dator. När jag byter bord på turneringar eller cashgame kan mina bord placera sig lite si sådär exakt vart de vill. Detta i sig leder mig till följande slutsats:

 

1) med sådan kompetens inom rng torde ni inte vara riggade.

2) Svenska spel skapar spänning genom att, utöver kort och floppar, placera borden slumpartat här och där.

3) Spelare som spelar ett färre antal bord skapar sig fördel genom att bord placeras bakom öppnade bord (detta leder till att man mot egen vilja sitter ut i turneringar efter att ha blivit flyttad då bord tenderar att lägga sig på avstängda skärmar, bakom andra bord (gärna bakom 5-6st samtidigt, eller helt enkelt bara gömma sig, [dunkgömme och alkohol är en dålig kombination!]);

4) ????

5) Profit

 

Jag förväntar mig och eller vill inte se att något förbättras här. Tack vare en mycket disfunktionell klient lyckas ni hålla borta en majoritet yrkesspelare och främjar en miljö där amatörspelare stortrivs, dels på grund av bristande funktionalitet i programvara men även i avsaknaden av kundvård och marknadsföring. Det må låta sarkastiskt men så är inte fallet, jag är ytterst tacksam för att ni bedriver er verksamhet på detta vis och jag tror till viss del er inkompetens och likgiltighet är nycklen till er framgång, om detta är ett medvetet val kan jag enbart spekulera i. Dock framstår det som ett oerhört genidrag, ni har nischat er på en ytterst spekulativ marknad genom att vara inkompetenta, och genom denna nisch har ni skapat er marknadsandelar era konkurrenter enbart kunnat drömma om.

 

Keep up the good work! Håll klienten svag, låt buggar, haverier och liknande fortgå och se till att ni ligger långt efter utvecklingen, om något borde det förutspråkas förfrågningar efter försämringar av klienten, detta hade ytterligare stärkt er plats som marknadsledande inom en nisch där ni söker amatörspelare och personer utan krav, håll yrkesspelare borta och bevara en sund syn på spel.

 

Förslag på försämringar:

 

1) slumpvis kräv att man postar STORA OCH LILLA mörken samtidigt, gärna först ut, utan anledning.

2) Enligt förslag 1) addera pengarna till raken istället för prispotten, detta är inget amatörspelare märker av, det ökar även era intäkter, samt avskräcker "yrkesspelare" att spela på er sida.

3) efter att ha betalat avgift för turneringar, öppna ej upp turneringsbordet. "Yrkesspelare kommer oftast inte att märka detta. (skrivavbrott, min turnering bytte bord, jag måste således leta över 4 skärmar för att hitta bordet.), har återigen hittat mitt bord, nu försvann ett till. Tacksamt har jag gäster, det befann sig i vardagsrummet på TVn. Minns inte ens vad jag tänkte skriva längre. Där försvann ett till. Tur att jag enbart spelar 3 bord, hinner precis med att leta upp de nya borden innan de försvinner.

 

Överlag vill jag hylla er för ert arbete (eller icke arbete), det är briljant, hade ni inte varit så likgiltiga hade cashgame bestått av fruktansvärt goda multi table spelande regs som 350-tablat och krossat 0.25/0.5sek, era turneringar hade bestått av proffs som hånar en K4o last med 10bb först in på knapp men godkänner en K5o last. siten hade varit oslagbar och dött. Tack vare det vi som nästan lyckas slå raken uthärdar består siten av oerhört mycket mindre "yrkesspelare". Oavsett vad vi uthärdar är detta tacksamt. Även om jag är en bitter gammal man uppskattar jag er oerhörda framgång. Väldigt få företag lyckas vara marknadsledande i tilltalande genom inkompetens.

 

En hyllning åt Svenska Spel. Tack för att ni finns. Nej jag är inte ironisk.

 

(Vågar enbart skriva detta då ni haft doomswitch på i snart ett år och det knappast kan bli värre. Jinx SM osv., tack <3)

 

Undrar även om det i dagsläget finns möjlighet att öppna upp en egen pokersite i Sverige, jag tror jag kan missköta en pokersite än värre än vad ni kan. Kanske man bara kan ta spelarkapitalet och åka till Pattaya?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Svenska Spel, jag studerar till programmerare och är akademiskt intresserad av er random-algoritm för bordsplacering. Jag har ett flertal skärmar kopplade till samma dator. När jag byter bord på turneringar eller cashgame kan mina bord placera sig lite si sådär exakt vart de vill. Detta i sig leder mig till följande slutsats:

 

Det där påminner mej om när jag på min laptop hade minivy och placera borden brevid varann. När jag öppnade ett nytt bord så bytte de andra plats. Skitsvårt att spela när man hela tiden tappade bort sina fiender och fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu satt jag och testade en MTT på en flerskärmsdator. Jag inser att jag oftast suttit framför TV:en med en laptop när jag testat såna.

 

Hursomhelst så sitter jag och spelar flera bort på flera sajter och går in i en "tjuga". Börjar rätt hyggligt men plötsligt är bordet borta. Då har det hoppat till en annan skärm. Dessutom sitter jag vid en annan plats så jag måste rotera för att hamna på min ordinarie plats.

 

Jag försöker hitta information om turneringen och prövar med "bordsinfo" det är en brunaktig ruta som lägger sej över bordet. Det visar sej att den går inte att placera brevid utan den täcker spelarna så jag får släcka ner den informationen. Jag går till Svenska spels huvudruta och om jag då tar bort filtret och kan hitta igen turneringen och får upp en sida.

 

HALLÅ! VAR ÄR MITT BORD? Jaså därborta. Och så roterar vi bordet igen.

 

Jag börjar på att närma mej bubblan och blir intresserad av hur jag ligger till. Okej. 9 platser betalda. Men jag ligger lite halvrisigt till. Jag kanske kan knipa någon av de sista platserna. Undrar vad de ger?

 

Då visar det sej att man kan endast se vad de sex första platserna ger. Man kan inte scrolla ner till de andra.

 

Har ni själva provat att spela med klienten och jämfört med hur borden beter sej på exempelvis Pokerstars, hur svårt det är att finna information?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...