Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hur är spelkvalitén på ss ungefär, jämfört med b2b, party och andra? Tänkter främs på de lägsta nivåerna. Är det värt ett försök att skinna lite fisk?

väldigt dåliga spelare på 0,5/1 och 1/2,, det är lätt att dra in 100bb per timme och bord.

Skojar du?

Menar du att du drar in 800 spänn i timmen på 4bord 1/2?

Skojar inte, men det är en bra timme isf, mitt snitt för maj/juni/juli har varit ca 60bb/timme och bord och då spelar jag ändå 30 timmar i veckan. Det är lätta pengar. Men det beror väl på hur man spelar.

Postad

Det ÄR lätta pengar, men man får hålla koll på tilten. Torskat en del stora potter på sistone mot riverrats som synat rätt saftiga betar på mellan- eller lägsta paret och träffat tvåpar eller stege på femte gatan. Men det är ju så man vill att de ska spela, så det är bara att bita ihop, köpa in fullt igen och vänta på bra lägen. ;)

Postad

Buhu.. Fattar inte hur ni gör. Alla verkar ju tycka det är hur lätt som helst att spela SS. Själv går jag (svagt) plus på andra siter men så fort jag sätter mig vid SS går det utför.

Antar att jag är fisken där... :oops:

Postad
Det ÄR lätta pengar, men man får hålla koll på tilten. Torskat en del stora potter på sistone mot riverrats som synat rätt saftiga betar på mellan- eller lägsta paret och träffat tvåpar eller stege på femte gatan. Men det är ju så man vill att de ska spela, så det är bara att bita ihop, köpa in fullt igen och vänta på bra lägen. ;)

Håller med. Blir lätt att man börjar whinea i chatten när de väl träffar. Men hade de aldrig träffat så skulle de inte fortsätta spela. Så egentligen borde man uppmuntra sånt spel även fast det tar på psyket om man får några bad beats i rad...

Postad

Blir lätt att man börjar whinea i chatten när de väl träffar. Men hade de aldrig träffat så skulle de inte fortsätta spela. Så egentligen borde man uppmuntra sånt spel även fast det tar på psyket om man får några bad beats i rad...

Skojaru! Jag blir så lack att jag mot bättre vetande börjar föreläsa om pottods, hur viktigt det är att läsa pokerböcker, och att det faktisk finns en foldknapp.

Men som sagt, man ska vara tacksam mot alla dessa synmaskiner, det är ju dom man lever på...

Postad

Blir lätt att man börjar whinea i chatten när de väl träffar. Men hade de aldrig träffat så skulle de inte fortsätta spela. Så egentligen borde man uppmuntra sånt spel även fast det tar på psyket om man får några bad beats i rad...

Skojaru! Jag blir så lack att jag mot bättre vetande börjar föreläsa om pottods, hur viktigt det är att läsa pokerböcker, och att det faktisk finns en foldknapp.

:lol:

Postad

Måste bara få fråga er som spelar på SvS :-o

Har ni märkt någon skillnad på spelarkvaliteten senaste veckorna?

Fram till och med Juli månad har jag plussat ca 2000:- i månaden ,då lirar jag mest 2-4:- och ibland 5-10 alltså inga större stakes,,

men nu verkar det totalt lönlöst :evil: , vill inte säga att spelarna blivit bättre, snarare sämre (om det nu går ;) men dom callar ju allt ,och får in sin runner runner ständigt,jag spelar tight och i princip bara premium händer, och kör på när jag träffar, men inte fan hjälper det,,, träffar man settet så får någon annan in sin stege får man in stegen på floppen så kan man ge sig fan på att någon får in en färg,

Tycker det börjar likna B2B nätverket,,kanske B2B spelarna som hittat hit till slut :cry:

jaja kanske bara jag som är i en svacka just nu men det känns tämligen olustigt att spela på SvS just nu,,

men någon mer som har fått samma känsla ang SvS senaste veckorna ?

Postad

Varians, hur tråkigt det än må vara. Jag förlorade 6 000 på en vecka i mitten av juli. Nu har jag vunnit tillbaka 3 000 på 3 dagar. Men kanske det är ännu mer fisk och fler synstationer? Då kommer det ju bli fler utdragningar också ... Hehe, för mycket dåligt motstånd gör det paradoxalt nog svårare att vinna.

Men, som sagt, jag har ändå plussat 3 000 de senaste 3 dagarna, så det går fortfarande att vinna.

Postad

HaHa phuuu :D

Tackar fick tillbaka lite av självförtroendet tillbaka nu iallafall,, hoppas det vänder snart igen,för det tär på psyket, men ibland funderar man ju faktiskt vad för tomtar det finns,vissa bettar ju inte ens med nötterna, men som sagt det e ju tack vare dom man plussar i det långa loppet,,

men just nu blir man bara skogstokig utav alla utdragningar..

Men men bara att komma igen alltså,

men lite surt i lördax testade gå upp till FL10-20:-(för att slippa tomtar)

Första handen floppar jag 2 par, andra handen stege, 3e handen triss, femte handen AA gissa hur många av dom händerna jag vann,,, hehehehe

Zero ,,,snabbt och lätt 600:- back på 5 händer så kan det gå LOL

Postad

jaja kanske bara jag som är i en svacka just nu men det känns tämligen olustigt att spela på SvS just nu,,

Jag har också fått en olustig känsla i magen de senaste veckorna. Håller med i det du skrev och hoppas det bara är tillfälligt och den så kallade variansen, men helt stört omöjligt o plussa för tillfället. Så du är inte ensam!

Postad

det är inte varians gubbar, jag har börjat lira igen efter semestern ;)

tycker spelet är precis som vanligt, något tightare sent på kvällen men annars lika löst och fint som det har varit sedan 31/3.

Postad

En annan grej man undrar över är ju hur mycket colludande det är som förekommer inne på ss. Det går ju inte att se varifrån folk är, så sitter det 2 personer från 2 olika ip så är det i princip "fritt fram".

Många mysko händer har man ju sett

Postad
Måste bara få fråga er som spelar på SvS :-o

Har ni märkt någon skillnad på spelarkvaliteten senaste veckorna?

Fram till och med Juli månad har jag plussat ca 2000:- i månaden ,då lirar jag mest 2-4:- och ibland 5-10 alltså inga större stakes,,

men nu verkar det totalt lönlöst :evil: , vill inte säga att spelarna blivit bättre, snarare sämre (om det nu går ;) men dom callar ju allt ,och får in sin runner runner ständigt,jag spelar tight och i princip bara premium händer, och kör på när jag träffar, men inte fan hjälper det,,, träffar man settet så får någon annan in sin stege får man in stegen på floppen så kan man ge sig fan på att någon får in en färg,

Tycker det börjar likna B2B nätverket,,kanske B2B spelarna som hittat hit till slut :cry:

Det är så varje dag beroende på vilka muppar du har vid bordet, säg att du har 78 flop 69T med 2 i samma färg, då kvittar det om du kör all in med 1000 kr i en pott på 100 en del idioter synar på färgdraget iaf. de synar för att det är kul :) Kör du med fulla inköp?

Postad

Haha, måste få skriva av mig här jag med! :P Spelade så gott som varje dag i juni på SvS, gick bara back 3 av dagarna och fint plus resterande dagar, plussade 12k på 1/2kr och hade nog kunnat plussa mer om det inte var min första månad på svårbluffade SvS...

Men i juli månad har det varit stört omöjligt att vinna något... Har stått så gott som still och trampat, har inte kommit någon vart... Gick upp till 2,5/5 nivån men tror knappast att motståndet har ändrat sig så mycke där, gick bara plus besvikna 7k den månaden, iof med färre speltimmar men på en nivå som var 2,5x högre...

En enda säker sak vet jag, varje gång jag floppar stege, så förlorar jag handen :D Har nästan aldrig slått fel... En av gångerna har jag postat i min dagbok, en helt sjuk hand kändes det som... Mötte 2 pers och jag floppade stege, när rivern föll var min hand totalt död då dom andra bara behövde ett par när trissen låg på bordet och bildade kåk... Det var bara att ge upp handen då jag lika gärna hade kunnat sitta med 23 istället för mina TJ :)

Postad

Jag har också märkt att min bankrulle in teökar i den takt som den har gjort tidigare. Problemet är inte att det har blivit bättre spelare utan att det har blivit sämre spelare. synstationerna bara haglar. Spelade mot en tomte igår på 2.5-5 som synade allt så länge han hade ett pardrag... Fick jj på sb med två limpare innan höjde till 25 och tomten synade (han kan ha precis vilka kort som helst). flop kommer 58k. Jag betar pott, han synar (tänker att han borde slagit om med K, dum tanke iof). kommer en tilll hacka och jag betar ut igen. tomten synar.

Va fan tänkte jag, nu har han kungen i alla fall. river en 6:a. inget färgdrag på bordet men det är bäst att checka ändå. Han betar 30 eller nått sånt, så jag synar och han visar upp 5-6 för tvåparet.

Tiltmätaren slog i taket och jag började läxa upp honom med pottodds och hur han kommer att förlora alla sina pengar i långa loppet... Dumt jag vet men jag kan inte låta bli :oops:

Handen efter hittar jag ac jc på knappen och raisar tomten synar såklart. Träffar ingenting på flop men cont. raisar. tomten synar. pass pass. Och tomten visar upp 79off och vinner med par i 7or.

Kvällen slutade med den största förlusten på sv. spel hittills för min del(2k).

Tilten gjorde sitt...

Skönt att få skriva av sig lite

Postad

Har spelat där i två veckor. La in 50 kr och nu har jag över 1000 kr. :D Spelar ändast på 0.5/1 kr bord. Och som tur var har jag en spärr så at jag inte kan förlora mer än 60 kr/dag. Tur det för vissa dagar har man ju haft lust att tilta, när tex en dum jävel synar två stycken all in på färgdraget och träffar så klart.

Och för några minut sedan så har jag AA och får en höjning och så höjer jag tillbaka och så synar en till och han floppar stegen med 8-7. WOHO!

Postad
En annan grej man undrar över är ju hur mycket colludande det är som förekommer inne på ss. Det går ju inte att se varifrån folk är, så sitter det 2 personer från 2 olika ip så är det i princip "fritt fram".

Många mysko händer har man ju sett

Jag har inte märkt av något "colludande" i alla fall. Antingen har jag missat de borden eller så har de gjort det för dåligt helt enkelt. Jag är i och för sig en sån som tror att "colludande" inte är så lönsamt i och med att man måste vara två (eller fler) som är duktiga och då kan de lika gärna spela själva och vinna mer på det :). Men som sagt jag har inte sett något misstänkt, mer än att vissa spelar misstänkt dåligt ibland occh checkar ner nötter osv. Jag såg en kille som checkade ner färgstegen när han satt på knappen :D

Postad

En fråga angående klienten. Det användes ju endast svenska termer, förutom då det gäller "Sit & Go". Var det ingen som kom på en svensk term där eller? "Sitt och spela", "kom och kör" eller helt enkelt "sitt och gå"

Postad
Men som sagt jag har inte sett något misstänkt, mer än att vissa spelar misstänkt dåligt ibland occh checkar ner nötter osv. Jag såg en kille som checkade ner färgstegen när han satt på knappen :D

Det händer faktiskt rätt ofta att nötterna checkar ner nötterna på knappen. Det handlar nog snarare om att alla envisas med att försöka slowplaya och i slutändan även glömmer att beta river med position.

Postad

Någon annan som uplever det här ibland?

Jag har ett problem med att det ibland inte går att klicka på draglisten för att höja, eller plus-tecknet bredvid för den delen. Ikonen "sjunker in" så klicket funkar, men det blir ingen höjning.

Enda sättet är att skriva in beloppet och femtioelva gånger av femtiotolv klickar man strax bredvid och bettar mini.

Det går att ta tag i och dra den lilla spaken, men den är så grovkänslig att det är ett härke att hitta rätt.

Postad

Nån som vet om SvS uppdatering av mjukvaran e på G,,,

sajten har ju varit i gång typ 5 månader med en massa mail om önskemål från oss användare,,men ännu inte en tillstymmelse till reaktion från SvS,,,

Postad
Någon annan som uplever det här ibland?

Jag har ett problem med att det ibland inte går att klicka på draglisten för att höja, eller plus-tecknet bredvid för den delen. Ikonen "sjunker in" så klicket funkar, men det blir ingen höjning.

Enda sättet är att skriva in beloppet och femtioelva gånger av femtiotolv klickar man strax bredvid och bettar mini.

Det går att ta tag i och dra den lilla spaken, men den är så grovkänslig att det är ett härke att hitta rätt.

Japp det brukar hända för mig ibland men bara på min ena dator så det är lite konstigt, men då kan jag inte trycka på ngn knapp utan ser tiden gå tills jag blir foldad, lagomt störande när man sitter på ngt bra och måste starta om datorn :evil: