in|sane Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 Ack kontrollpanelen, den hade man helt glömt bort, haha. Fixat nu, tack för den lilla värdefulla informationen Du hade rätt om att man skulle vänta ett tag. Men tyvärr så hittar jag bara ett nytt problem. Det står att jag importerat 4 mail (vilket är korrekt) och att det gick bra, men längst ner på info rutan man får när man importerat klart står det ngt dyligt "X hands could not be imported because they are not texas hands (or unsupported tournament hands". Så vad gör man åt det. Kör version 2.05.02 om det är detsom är problemet, tror inte det iofs..Känns som det är nå litet bagatell fel bara. Citera
in|sane Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 Kom igen, någon som kan hjälpa med ovanstående problem ?? Citera
Loveless Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 En bra start är att ladda ner senaste versionen, pokersiterna ändrar sina HH ideligen. Citera
in|sane Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 Gjorde det och installerade, men verkar inte hända något, blir ingen förändring i version iaf. Dock så skrivs det över x antal filer, så ngt händer, men verkar inte som PT blir uppdaterat änå eftersom versionen är densamma som förut..Någon som haft detta probs ? Citera
Loveless Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 Kontrollera så att du inte har installerat pt i c:\program\ då patcharna som default packar upp i c:\program files\. Om så är fallet så måste du fixa detta när du packar upp patchen. Citera
in|sane Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 Ahh men man är ju så retarded. Var det som var felet, nu funkade det fint att uppdatera...Tackar vi för. Citera
Svinto Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 Varje gång den försöker ta hem en hand står det så här i filen C:\Program\MultiPoker\HandHistory\Stackhunter\20050810\Table 37049 (6 max).txt : Unable to get the game level...$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 10, 17:57:46 EDT 2005 Det där löser sig om du installerar senaste patchen. edit: eller inte, såg inte att du redan hade den versionen Citera
Magnum Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Jag hade åxå packat upp på fel ställe , men nu funkar det Citera
dlinder Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Går det inte att samla statistik från bord man inte spelar på längre? Provade att låta borden stå öppna efter att jag slutat spela, men det verkar inte genereras några nya HH-filer. Jag spelar på Multipoker. Citera
baller Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 dlinder, gör om... gör rätt... Citera
dlinder Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Fanns visst en inställning "Configure Import of Observed Hands"... Citera
Svinto Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Angående att byta databashanterare... Nån som har gjort det? Som jag förstår det hela installerar man PostgreSQL, konverterar handdatabasen och allt är fix och färdigt. Inga gömda avgifter nånstans? Citera
morberg Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Angående att byta databashanterare... Nån som har gjort det? Som jag förstår det hela installerar man PostgreSQL, konverterar handdatabasen och allt är fix och färdigt. Inga gömda avgifter nånstans? Inga gömda avgifter. Men Poker Grapher (om du använder det) kommer inte att fungera längre. Citera
Loveless Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Har bytt. Ser ingen större förändring dock. Bytte mest då jag är allergisk mot access. Citera
haagone Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Spelar FL SH 1/2 bord Efter att ha lagt in ca 20 000 händer i pokertracker skulle jag vilja göra lite avancerade sökningar för att kolla var eventuella läckor finns. En fråga kan tex vara, får jag AK på preflopp går jag oftast med hela vägen till river om bordet inte ser för skrämmande ut. Vad jag skulle vilja veta är går jag plus eller minus på detta i längden om jag inte träffar A eller K på floppen. Detta är ju helt situationsbundet men ett exempel på vad jag skulle vilja söka på i PT, nån som vet om detta låter sig göras? Citera
baller Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Well, iom att databasen nu finns i sql kan du skriva sökingar som ser ut lite hur som helst (men då gäller det att du gör det själv (kolla efter hjälp på pt forumet)... Annars är det filterknappen som står till buds under "general info"... du kan även kolla stats som W$WSF, W$SD och WtSD på just AKs och AKo vilket i stortsett säger hurvida ditt flop spel osv är vinnande eller ej. W$WSF - % of times player won money when seeing flop (with this hand) W$SD - % of times player won money when going to showdown with this hand WtSD - % of times player went to showdown When seeing the flop Citera
haagone Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Fast under generalfliken går det ju inte att se när man missade floppen med AK, är det jag är ute efter... Att AK är en stor kassako är ju klart men går den med vinst när man inte träffar floppen det är frågan Citera
QoS Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Lite pill till del #2 av denna fin-fina PT-tråd. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=14849 Enjoy! - QoS Citera
Recommended Posts