LillaMy Postad 19 Januari , 2005 Rapport Share Postad 19 Januari , 2005 Denna fråga kanske redan är besvarad men jag kollade inte igenom alla tidigare 17 sidor om så är fallet skriv det så ska jag kolla igenom sidorna. Jag skulle vilja veta vad alla olika förkortningar betyder i pokertracker innan jag köper det. Jag vet att det finns på deras sida, men jag förstår inte vad alla betyder, är det någon av er som har en sammanställning med förklaring? Sen undrar jag om jag betalar via neteller kan jag då skippa att betala moms? Jag kan ju skriva att jag bor någon annanstans. /mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eroz Postad 19 Januari , 2005 Rapport Share Postad 19 Januari , 2005 Svar på din första fråga finns i helpen i PT. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab19 Postad 19 Januari , 2005 Rapport Share Postad 19 Januari , 2005 LillaMy titta in på användare baller hemsida,finns en mycket bra "kurs" på svenska om PT,för oss som inte är så bra i det engelska språket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LillaMy Postad 19 Januari , 2005 Rapport Share Postad 19 Januari , 2005 tack så mycket för svaren! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martinj Postad 21 Januari , 2005 Rapport Share Postad 21 Januari , 2005 1)Kan man i PT importera från flera olika sajter(prima,party) till samma bas för att se vinststatestik för varje sajt?? 2) Kan man se $/h(eller något liknande) för olika limits? Blir super för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lalala Postad 21 Januari , 2005 Rapport Share Postad 21 Januari , 2005 1. ja 2. ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yapma Postad 28 Januari , 2005 Rapport Share Postad 28 Januari , 2005 Hej! Jag spelar från nordicbet (prima poker) men har problem med handhistory. Saken är att det gick fintfint att exportera HH från pokerprogrammet till pokertracker några månader sedan. Nu har jag köpt poker tracker men plötsligt får jag fel meddelande när jag öppnar dokumentet. Det fungerar dock om jag endast exporterar en hand. Iaf så skickade jag mejl till supporten och fick detta svar: "Det går endast att exportera 3 händer i taget" ... ????????????????? Är de dumma i huvudet??? Så de säger att jag ska sitta och exportera 100 ggr / dag efter att jag spelat 300 händer/dag... ?? Vad ska jag göra.. finns det något annat sätt att exportera HH från primapoker software (nordicbet) ???? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 28 Januari , 2005 Rapport Share Postad 28 Januari , 2005 Prima verkar ha problem med sin HH nu, tycker det är dumt att de inte har som Party där de sparas på hårddisken... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimpan Postad 5 Februari , 2005 Rapport Share Postad 5 Februari , 2005 Om man spelar ett bord på partypoker.. finns det nån möjlighet att pokertracker kan uppdatera händerna allt eftersom och sedan visa det bordet man sitter på och visa hur många procent osv folk foldar/höjer osv... isf hur gör man?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andersson Postad 5 Februari , 2005 Rapport Share Postad 5 Februari , 2005 Om man spelar ett bord på partypoker.. finns det nån möjlighet att pokertracker kan uppdatera händerna allt eftersom och sedan visa det bordet man sitter på och visa hur många procent osv folk foldar/höjer osv... isf hur gör man?? Jag har inte använt pt live själv på detta sätt, men det borde väl gå. Det finns ju en autoimport feature ("File" -> "Autoimport hh/tourn summaries setup"). Ställ in den på att leta i partypokers hh-katalog. Och klicka i "all text files in folder/subfolders". Vad gäller din nästa fråga så finns ju game time-fliken som håller koll på dina motståndare. Fast du får nog ställa in fönstret med rätt motståndare och så själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 5 Februari , 2005 Rapport Share Postad 5 Februari , 2005 Ta en titt på Gametime+ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimpan Postad 6 Februari , 2005 Rapport Share Postad 6 Februari , 2005 när jag har autoimport hand history igång, samtidigt som jag har bord öppna i partypoker så registrerar den inte några händer.. måste man sitta vid bordet för att få in hand historys? måste man ställa in nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Odman Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Jag har upplevt ett problem med pokertracker när jag spelar cashgame på PP nätverket. Det verkar som om jag kör autoimport på PT hela tiden medans jag kör så läser den bara filen en gång, och sedan när den har läst in den så läser PT inte om filen nästa gång, vilket gör att om jag först plussar och sedan backar på ett bord så registrerar PT bara plus-summan i databasen vilket har lett till resultatet att jag har cirka 2000$ mer i Net ammount jämfört med vad jag borde ha. Är det någon annan som har upplevt det här problemet ? En lösning är väl att köra PT i slutet av varje speldag kan jag tänka mig eller ? På så vis läser ju PT filerna bara en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Odman, testa med att kryssa i " my computer doenst update timestamps" d borde göra susen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Odman Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Ballaer tack för ditt svar, nu kommer min följdfråga. Vart hittar jag denna inställning ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Magnum Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 När jag har lirat en session som gått back då tycks ynte min rake bli uppdaterad för det verkar inte hända nåt med den på förlustsessioner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Ballaer tack för ditt svar, nu kommer min följdfråga. Vart hittar jag denna inställning ? Den finns i "Auto import"-rutan. Högst upp i rutan om du fortfarande missar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 När jag har lirat en session som gått back då tycks ynte min rake bli uppdaterad för det verkar inte hända nåt med den på förlustsessioner Det kan ha att göra med att det de som vinner poter som betalar raken. Raken dras av från poten, vinner man inga betalar man ingen, då betalar man bara massa bets I egentlig mening alltså, däremot om det är för rakeback osv så räknar man ut den på annat sätt och inte på vad du betalat själv i rake... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimpan Postad 8 Februari , 2005 Rapport Share Postad 8 Februari , 2005 när jag har autoimport hand history igång, samtidigt som jag har bord öppna i partypoker så registrerar den inte några händer.. måste man sitta vid bordet för att få in hand historys?måste man ställa in nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 8 Februari , 2005 Rapport Share Postad 8 Februari , 2005 när jag har autoimport hand history igång, samtidigt som jag har bord öppna i partypoker så registrerar den inte några händer.. måste man sitta vid bordet för att få in hand historys? måste man ställa in nåt? Den registrerar visst händer, däremot ser det inte ut som om när du spelar, de hamnar inte på samma ställe. Ja man måste ställa in autoimport featuren rätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stugan Postad 8 Februari , 2005 Rapport Share Postad 8 Februari , 2005 en fraga angaende PT hur gor jag for att oppna en helt ny databas, har nyss borjat spela pa empire och vill bara ha de statsen sa de inte blandas med expekt som jag spelade pa innan? egentligen vill jag ha bort alla de gamla statsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 8 Februari , 2005 Rapport Share Postad 8 Februari , 2005 Du behöver ingen ny databas för det. De går att ställa in i preferences vilken site tex du vill se stats från osv... Om du nu ändå vill få bort dem kan du ersätta dina gamal db filer med nya... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimpan Postad 8 Februari , 2005 Rapport Share Postad 8 Februari , 2005 när jag har autoimport hand history igång, samtidigt som jag har bord öppna i partypoker så registrerar den inte några händer.. måste man sitta vid bordet för att få in hand historys? måste man ställa in nåt? Den registrerar visst händer, däremot ser det inte ut som om när du spelar, de hamnar inte på samma ställe. Ja man måste ställa in autoimport featuren rätt... vart hamnar dessa hand historys? inte i partypoker mappen verkar det som... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 8 Februari , 2005 Rapport Share Postad 8 Februari , 2005 dom kommer inte i samma format som dom du spelar hur som helst, ställ in autoimporten rätt så ordnar det sig. Läs i: "How to import obeserved hands..." under "help" i menyn... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimpan Postad 8 Februari , 2005 Rapport Share Postad 8 Februari , 2005 dom kommer inte i samma format som dom du spelar hur som helst, ställ in autoimporten rätt så ordnar det sig. Läs i: "How to import obeserved hands..." under "help" i menyn... min help verkar inte funka.. den säger att den inte hittar filen.. är det en komplicerad inställning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts