Gå till innehåll

NLT - Kan jag verkligen höja rivern?

Recommended Posts

Postad

Players:

Spook (EUR 23.25 in seat 1)

Roobban (EUR 61.50 in seat 2)

andkan (EUR 49.00 in seat 3)

martin12 (EUR 28.00 in seat 4)

andreasgy (EUR 60.75 in seat 5)

Nisse72 (EUR 16.00 in seat 6)

Suttit vid bordet ett tag. Efter några utdragningar åkte jag på en minitilt, men då utmanade jag mig själv: "Kom igen nu parre, tilta! Tilta bort hela rullen nu! Gör det, kom igen, tilta nu!" varpå jag skärpte mig. Borde ändå ha en lös-aggro image då jag höjt och betat friskt. Motståndet i överlag tight/passive.

Andreasgy spelar jävligt tight, aggro om han har något. Jävligt trist spelare. Roobban kan spela hyfsat, men har tomtetendenser. Alla andra är mer eller mindre passiva tomtar.

Dealer: Nisse72

Small Blind: Spook (0.25)

Big Blind: Roobban (0.50)

andkan was dealt: 9d - 9h

andkan Raise (2.00)

martin12 Fold

andreasgy Fold

Nisse72 Call (2.00)

Spook Call (1.75)

Roobban Call (1.50)

Jag fläskar på en UTG-raise. Har ju trots allt ett medelhögt PP i ett 6-handed game, samt är övertygad om att jag spelar ut resten av folket postflop. Skönt att andreasgy foldade, han är den enda jag har lite respekt för.

Flop 3c - Qd - 9c

Sweet flop.

Spook Check

Roobban Check

andkan Check

Nisse72 Bet (1.00)

Spook Call (1.00)

Roobban Fold

andkan Call (1.00)

Jag väljer att check-syna. Nisses bet betyder mer eller mindre inget. Par är det mest troliga.

Turn 3c - Qd - 9c - 4c

Spook Check

andkan Check

Nisse72 Bet (1.75)

Spook Call (1.75)

andkan Call (1.75)

Tredje klövern var inte skoj. Tror dock inte Nisse har flushen, men hur är det med Spook då? Kan han slowplaya?

River 3c - Qd - 9c - 4c - 7h

Spook Check

andkan Check

Nisse72 Bet (1.50)

Spook Raise (4.00)

andkan Call (4.00)

Nisse72 Call (2.50)

Nisse betar och Spook höjer. Jag synar och planerar att folda om Nisse går all-in. Hade foldat mot ett större bet kanske, men 4 euro till i en så stor pott med set lägger jag inte i detta läge. Är dock rädd att Spook fått in färgen, men har han det så får han mina sista pengar också. He earned them!

Spook shows: Kh - Ks (a pair of kings)

andkan shows: 9d - 9h (three of a kind, nines)

Nisse72 didn't show: Qh - 9s (two pairs, queens and nines)

andkan wins: EUR 27.25 (with three of a kind, nines)

Rake: EUR 1.00

Nu efteråt så ser jag hur mycket mer pengar jag fått om jag re-raisat i det läget. Jag tror inte att Nisse eller Spook båda hade foldat sina kort, kanske en av dom. På rivern tänkte jag dock inte ens på re-raise, ville bara ha en billig showdown. Mot bra spelare så får jag ju bara syn av flush om jag raisar, men mot dessa två tror jag att jag hade fått syn av tvåparet och överparet.

Men, kan jag ens re-raisa rivern där? Det känns inte som det, någon av de två (mest troligt Spook) kan ju sitta på färgen och då kastar jag pengar i sjön. Inte direkt så att någon av dem skulle lägga ner en 5-hög färg heller, så det känns som om jag bara kan förlora på detta bet.

Håller ni med mig? Tog nyss mycket pengar av en snubbe när jag betade pott på rivern (5 euro) efter att ha träffat hålstegen och han re-raisar all-in med trissen som han fick på rivern. Känns lite som om detta är samma scenario, även om man spelar mot såna här tomtar?