Gå till innehåll

Sixth sense? Gissade floppen!


Daxxar

Recommended Posts

En extremt konstig sak hände mig nyss, känner att jag måste skriva av mig.. Förmodligen en slump, detta kan ju hända utav ren slump såklart, men ändå.

 

Fick AJ på handen och FI raisade 5xbb, tänkte "vafan, aja ge mig en bra flopp!"

 

Så innan floppen satt jag och funderade på vad jag ville ha, så såg jag i huvudet 3J7 och tänkte att det skulle vara en bra flop. Precis då kommer 3J7 på floppen i exakt den ordningen jag såg dom. Och fyfan vad jag rös... kändes som jag fick svårt att andas och blev alldeles vit då jag hade sett exakt samma kort i den ordningen i huvudet. Hur grymt som helst, oavsett om du det var slump eller inte! :)

 

Tyvärr vet jag inte om färgerna stämde :lol:

 

Någon som varit med om liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En extremt konstig sak hände mig nyss, känner att jag måste skriva av mig.. Förmodligen en slump, detta kan ju hända utav ren slump såklart, men ändå.

 

Fick AJ på handen och FI raisade 5xbb, tänkte "vafan, aja ge mig en bra flopp!"

 

Så innan floppen satt jag och funderade på vad jag ville ha, så såg jag i huvudet 3J7 och tänkte att det skulle vara en bra flop. Precis då kommer 3J7 på floppen i exakt den ordningen jag såg dom. Och fyfan vad jag rös... kändes som jag fick svårt att andas och blev alldeles vit då jag hade sett exakt samma kort i den ordningen i huvudet. Hur grymt som helst, oavsett om du det var slump eller inte! :)

 

Tyvärr vet jag inte om färgerna stämde :lol:

 

Någon som varit med om liknande?

 

Jag tror att det beror på en förskjutning i rum-tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukade tänka fram ofarliga kort på turn och river, oftast då tvåor eller treor men slutade med det då jag tänkte fram ett r/r fyrtal mot mitt toppset i 9:or. Det är farligt att hålla på med sånt här då man möter fiskar som kan sitta på lite vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har aldrig berättat de 1000 gånger då floppen inte varit det du tänkt. De gångerna är minst lika intressanta å få reda på ;)

Nämen grattis :D det kanske kan bli ett stort pokerproffs av dig

 

Jag gissar på att det här inte händer så ofta, själva gissningen, därav hans kritvita ansikte och svårigheter att andas, men vad vet väll jag :roll:

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tvåtablade och foldade på det ena bordet och hann se floppen 997 innan jag kikade över på det andra bordet där jag just plockat upp A9s på knappen, höjde och hann tänka:"vore trevligt med den floppen på det HÄR bordet". Flopp givetvis 997 i samma ordning dock inte i samma färg får jag erkänna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm njae..

 

Oftast när man tänker "nu blir jag utdragen" så blir man ju utdragen av färgdraget som man visste man uppe mot all in. Brukar ju sällan vara tvärtom att man tänker "nu blir jag utdragen" sen blir man inte det. Slår fan aldrig fel. Selektivt minne kallar vissa det men jag tror fan att man kan känna på sig vissa saker ibland.

 

Ibland får man ju en stark känsla av något, sådär så man liksom vet men ändå inte vet och sen blir det exakt så, det är sällan den känslan kommer (för den känslan kommer man ihåg) när det inte "går in". Behöver inte ha med poker att göra, tror helt enkelt att ens hjärna kan ta ut oerhört liten info och sätta ihop det till ett halvfärdigt pussel,omedvetet..

 

Kanske att hjärnan känner av impulser från slumpgeneratorn på nätpokersidorna som skickas till ens dator. lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är faktist jävligt märkligt. Jag har råkat ut för liknande saker säkert 10-20 ggr. Jag brukade faktist sitta och tänka sådär automatiskt inför kommande gator, då jag hamnat all-in mot fi.

Jag "såg" då ofta (9/10 ggr...) mig själv bli utdragen av fi's tvåoutare och mkt riktigt så dimper korthelvetet ner. Det slutade med att jag bestämde mig för att undvika att titta på skärmen för uppenbarligen så påverkade mina tankar korten (mm, visst låter det helkorkat) och sen dess har det fungerat hyffsat bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kanske att hjärnan känner av impulser från slumpgeneratorn på nätpokersidorna som skickas till ens dator. lol.

 

Det finns studier som hittat signifikanta resultat som indikerat på att telepati eller liknande parapsykologiska fenomen existerar.

 

Det där låter dock lite väl långsökt.

 

Skulle det gå att känna av saker så är det knappast på den nivån att man känner av en server på Malta eller hur pixlarna kommer att förändras på den platta skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns studier som hittat signifikanta resultat som indikerat på att telepati eller liknande parapsykologiska fenomen existerar.

 

Det finns också studier som visar att Egyptens pyramider byggdes av utomjordingar.

 

Jaha. Vilka studier då?

 

 

(Retoriskt fråga då jag vet att du bara tomtesvammlar och inte har någon referens)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns studier som hittat signifikanta resultat som indikerat på att telepati eller liknande parapsykologiska fenomen existerar.

 

Det finns också studier som visar att Egyptens pyramider byggdes av utomjordingar.

 

Jaha. Vilka studier då?

 

 

(Retoriskt fråga då jag vet att du bara tomtesvammlar och inte har någon referens)

Har du någon referens psykologen? Det är inte en retorisk fråga då jag inte tror att du är korkad nog att anklaga andra för att tomtesvamla utan att se till att ha ryggen fri själv. Seså fram med den. Jag är fascinerad av suspekta forskningsresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns studier som hittat signifikanta resultat som indikerat på att telepati eller liknande parapsykologiska fenomen existerar.

 

Det finns också studier som visar att Egyptens pyramider byggdes av utomjordingar.

 

Jaha. Vilka studier då?

 

 

(Retoriskt fråga då jag vet att du bara tomtesvammlar och inte har någon referens)

 

En spirituell herre vid namn von Dänicken tyckte sig ha bevisat just detta i "studier".

 

"jag vet att du bara tomtesvamlar". Det vet du ju inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon referens psykologen? Det är inte en retorisk fråga då jag inte tror att du är korkad nog att anklaga andra för att tomtesvamla utan att se till att ha ryggen fri själv. Seså fram med den. Jag är fascinerad av suspekta forskningsresultat.

 

Nu vet jag inte om det är de här studierna som fann signifikanta resultat men det är bara att söka på samma personer eller på ganzfeld metoden så hittar du mera. Jag vet att en studie av Westerlund, J., & Dalkvist, J. gjordes typ 2001 som fann signifikanta resultat. Man har väl kommit fram till att om det existerar så är det väldigt svaga fenomen generellt.

 

Westerlund, J., & Dalkvist, J. (2004). A test of predictions from five studies on telepathic group communication of emotions. In The Parapsychological Association 47th Annual Convention: Proceedings of presented papers.

 

Westerlund, J., Parker, A., Dalkvist, J., & Goulding, A. (2004). Remarkable correspondances between Ganzfeld mentation and target content - psi or a cognitive illusion? In The Parapsychological Association 47th Annual Convention: Proceedings of presented papers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är faktist jävligt märkligt. Jag har råkat ut för liknande saker säkert 10-20 ggr. Jag brukade faktist sitta och tänka sådär automatiskt inför kommande gator, då jag hamnat all-in mot fi.

Jag "såg" då ofta (9/10 ggr...) mig själv bli utdragen av fi's tvåoutare och mkt riktigt så dimper korthelvetet ner. Det slutade med att jag bestämde mig för att undvika att titta på skärmen för uppenbarligen så påverkade mina tankar korten (mm, visst låter det helkorkat) och sen dess har det fungerat hyffsat bra.

 

haha gör precis samma grej, konstaterar bara om jag leder eller inte när korten flippas upp sen ere bara blunda och hoppas att det blankar (om man leder dvs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är faktist jävligt märkligt. Jag har råkat ut för liknande saker säkert 10-20 ggr. Jag brukade faktist sitta och tänka sådär automatiskt inför kommande gator, då jag hamnat all-in mot fi.

Jag "såg" då ofta (9/10 ggr...) mig själv bli utdragen av fi's tvåoutare och mkt riktigt så dimper korthelvetet ner. Det slutade med att jag bestämde mig för att undvika att titta på skärmen för uppenbarligen så påverkade mina tankar korten (mm, visst låter det helkorkat) och sen dess har det fungerat hyffsat bra.

 

Det sjuka är ju att det funkar. Toptvåpar drog alltid ut mitt bottenset förr när jag satt och tänkte "dodgaessåkung dodgaessåkung dodgaessåkung" när jag hamnat all in. Numer håller jag alltid för brädan när jag hamnar all in med stål mot gudvetvad eftersom det är så jävla olidligt att se hur fyrfärgen och fyrstegen kommer när man inte vet vad fi sitter med. Detta fungerar bra för mig än så länge (ta i trä).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...