Gå till innehåll

Stänga ner gamla konton, starta nya?


dannnne88

Recommended Posts

Jag har spelat rätt mycket poker nu och är registrerade på de flesta sidorna men saken är den att jag inte är 18 och har skrivit in falska uppgifter på sidorna, jag fyller år om 3månader så jag har mailat de flesta sidorna som jag tror att jag kmr spela på när jag fyller 18 och bett dom stänga ner mina konton.

 

Kommer det vara okej att starta nya konton om 3månader när jag fyller år eller kommer sidorna att märka det här och hur kommer det bli med signupbonusar osv som jag kört på mina tidigare konton som jag nu stängt ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi här på PF kan ju bara spekulera i vad som kommer att hända. Om du är ute efter konkreta svar för var och en av de sidor du tänkt spela på så är det bara att slänga iväg ett mail så bör du få ett mer korrekt svar.

 

Min personliga gissning är att de ber dig ändra till korrekta uppgifter och att du måste behålla det befintliga kontot. När jag stängde ner mitt Empire konto förut i ett par månader så aktiverade de det bara när jag ville spela där igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej men när jag bad dom stänga ner dom på b2b skinsen så skrev dom att dom stängde ner dom permanent men på tex expekt så skrev dom att jag skulle maila så aktivera dom det igen, jag funderade först på att säga hur det verkligen var till sidorna men vad skulle dom säga skulle dom bara accceptera att ja spelat innan jag fyllde 18 och låta mig spela efter jag fyllt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela bara på nya pokersiter som du inte spelat på förut. Det bör finnas många sådana.

 

 

Du kan förvänta dig att de pokersiter du spelat på förut kommer att rensa bort dig från sina rullor efter ett tag.

 

 

 

 

PS Efter ett tag - minst 1 år förmodligen mer än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela bara på nya pokersiter som du inte spelat på förut. Det bör finnas många sådana.

 

 

Du kan förvänta dig att de pokersiter du spelat på förut kommer att rensa bort dig från sina rullor efter ett tag.

 

 

 

 

PS Efter ett tag - minst 1 år förmodligen mer än så.

 

Nog finns det sidor jag inte spelat på men problemet är ju att sidorna som jag vill spela på, tex partypoker är ju körda issåfall, jag har bonushorat de flesta stora pokersidor redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl vara nån mer som spelat som minderårig som haft det här problemet när dom fyller 18? ;)

 

Vilka uppgifter är det egentligen som är felaktiga? Man kan ju flytta, byta bank, e-mail adress etc men det lär ju inte vara några problem att ändra det? Har man ljugit om sina födelsedata så lär det vara värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl vara nån mer som spelat som minderårig som haft det här problemet när dom fyller 18? ;)

 

Vilka uppgifter är det egentligen som är felaktiga? Man kan ju flytta, byta bank, e-mail adress etc men det lär ju inte vara några problem att ändra det? Har man ljugit om sina födelsedata så lär det vara värre.

 

mm det är ju födelse datumet som inte stämmer så sidorna lär väl inte bara acceptera att jag spelat som minderårig och bara låta mig byta personnummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant skulle jag tro att du bara kan maila dem och be dem ändra till de korrekta uppgifterna. För dem är du en värdefull kund och dom har egentligen inget eget intresse i att på något vis bestraffa dig för att du spelat där tidigare. Ur deras perspektiv har dom inget att tjäna på att göra något annat än att låta dig uppdatera ditt konto med de korrekta uppgifterna.

 

Jag tror det är värre om du skapar ett nytt konto med de rätta uppgifterna och bonushorar dem för då kan de tycka att du abusar dem och deras bonusar.

 

Men vi vet också att vissa siter kan ju bete sig allt annat än rationellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl vara nån mer som spelat som minderårig som haft det här problemet när dom fyller 18? ;)

 

Vilka uppgifter är det egentligen som är felaktiga? Man kan ju flytta, byta bank, e-mail adress etc men det lär ju inte vara några problem att ändra det? Har man ljugit om sina födelsedata så lär det vara värre.

 

mm det är ju födelse datumet som inte stämmer så sidorna lär väl inte bara acceptera att jag spelat som minderårig och bara låta mig byta personnummer?

 

Jag tror man måste vara 18 år för både VISA och Neteller. Utan det blir det ju svårt att cleara bonusar. Så det verkar vara nått skumt. Jag kan ju ha fel förståss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl vara nån mer som spelat som minderårig som haft det här problemet när dom fyller 18? ;)

 

Vilka uppgifter är det egentligen som är felaktiga? Man kan ju flytta, byta bank, e-mail adress etc men det lär ju inte vara några problem att ändra det? Har man ljugit om sina födelsedata så lär det vara värre.

 

mm det är ju födelse datumet som inte stämmer så sidorna lär väl inte bara acceptera att jag spelat som minderårig och bara låta mig byta personnummer?

 

Jag tror man måste vara 18 år för både VISA och Neteller. Utan det blir det ju svårt att cleara bonusar. Så det verkar vara nått skumt. Jag kan ju ha fel förståss.

 

Japp man måste vara 18 för att få båda dom grejorna men det är inte svårare än att bara skriva 1987 istället för 1988 tex och det är ju så jag gjort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara köra vidare som det är? Har inte haft detta problem, förutom när ja regga mig på UB. Då ville dom att man skulle vara 21, vilket jag inte va just då. Så ändra födelseår bara så jag blev 21. Inte orkat bry mig om det i efterhand. Spelar iofs inte där så mkt längre men...Ser väl inga direkta problem med att fortsätta som det är, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara köra vidare som det är? Har inte haft detta problem, förutom när ja regga mig på UB. Då ville dom att man skulle vara 21, vilket jag inte va just då. Så ändra födelseår bara så jag blev 21. Inte orkat bry mig om det i efterhand. Spelar iofs inte där så mkt längre men...Ser väl inga direkta problem med att fortsätta som det är, eller?

 

Problemet är ju när jag kommer att vilja använda visat som jag fixar när jag fyller 18 sen finns det ju alltid en liten chans att någon sida vill ha inskickat kopia på leg eller körkort och då kommer det riktiga problemet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl vara nån mer som spelat som minderårig som haft det här problemet när dom fyller 18? ;)

 

Vilka uppgifter är det egentligen som är felaktiga? Man kan ju flytta, byta bank, e-mail adress etc men det lär ju inte vara några problem att ändra det? Har man ljugit om sina födelsedata så lär det vara värre.

 

mm det är ju födelse datumet som inte stämmer så sidorna lär väl inte bara acceptera att jag spelat som minderårig och bara låta mig byta personnummer?

 

Jag tror man måste vara 18 år för både VISA och Neteller. Utan det blir det ju svårt att cleara bonusar. Så det verkar vara nått skumt. Jag kan ju ha fel förståss.

 

Japp man måste vara 18 för att få båda dom grejorna men det är inte svårare än att bara skriva 1987 istället för 1988 tex och det är ju så jag gjort..

 

Men hur har du lyckats skaffa VISA/Neteller utan att vara 18 år. Det måste ju ha varit lite knivigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev så ändrar man bara personnummret på neteller, visa har jag dock inte än men kommer skaffa det så fort jag fyller år.

 

Känns lite märkligt att Neteller kan ha så dålig koll så att det går att göra så. Men det kanske är så enkelt att de inte kan kontrollera personuppgifter bättre eftersom det är internationellt. Hur lätt hade det liksom varit att försöka öppna ett konto i en svensk bank med felaktigt personnummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i samma situation (och klass:P).

 

Neteller och sånt är skit enkelt att skaffa, fyll i felaktiga uppgifter så...

 

Dock tror jag ifall du kanske skapar ett nytt konto men lirar inte bonusen så borde det väl vara lungt?

 

Neteller konto äre väl bara att skapa nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i samma situation (och klass:P).

 

Neteller och sånt är skit enkelt att skaffa, fyll i felaktiga uppgifter så...

 

Dock tror jag ifall du kanske skapar ett nytt konto men lirar inte bonusen så borde det väl vara lungt?

 

Neteller konto äre väl bara att skapa nytt?

 

Jag vet inte riktigt. Är det så att man får ha två netellerkonton på samma hushåll? Har för mig att jag har läst nåt som sa att man inte fick ha det någonstans. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i samma situation (och klass:P).

 

Neteller och sånt är skit enkelt att skaffa, fyll i felaktiga uppgifter så...

 

Dock tror jag ifall du kanske skapar ett nytt konto men lirar inte bonusen så borde det väl vara lungt?

 

Neteller konto äre väl bara att skapa nytt?

 

Jag vet inte riktigt. Är det så att man får ha två netellerkonton på samma hushåll? Har för mig att jag har läst nåt som sa att man inte fick ha det någonstans. Någon som vet?

 

Både jag och min storebror är skrivna hos våra föräldrar och har dom uppgifterna på neteller, inga som helst problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

så vad är det ni säger. jag fyller 18 inom kort och kan jag helt enkelt spela poker med fullt giltiga uppgifter om mig själv bara att jag byter ut 88an mot 87an och sedan sköter insättningarna via banken?

 

kan man regga sig på neteller på detta viset och få det att fungera som vanligt som om jag vore 88a utan att de kan kolla upp det närmre?

 

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det alltid är så lätt att bara byta uppgifter på alla sidor. Reggade mig på en sida för att lira freerolls och upptäckte att det som skulle visas som staden jag kom ifrån var mitt lösenord till sidan. Mailade supporten direkt och fick till svar att det inte gick att byta, inte ens om man flyttade! La ner den sidan och kommer aldrig mer spela där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så vad är det ni säger. jag fyller 18 inom kort och kan jag helt enkelt spela poker med fullt giltiga uppgifter om mig själv bara att jag byter ut 88an mot 87an och sedan sköter insättningarna via banken?

 

kan man regga sig på neteller på detta viset och få det att fungera som vanligt som om jag vore 88a utan att de kan kolla upp det närmre?

 

tacksam för svar

 

Eller så reggar du bara ett konto i din mors eller fars namn...inget svårt med det. Om dom inte vill att du ska spela innan du är 18 lär dom ju inte vara mer förtjusta i att du spelar innan du fyllt 18 och dessutom uppger falska personuppfifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...