Gå till innehåll

NLT - Billigaste sättet att läsa en motståndare?


Recommended Posts

PokerStars Game #4341699654: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 2006/03/19 - 13:39:41 (ET)

Table 'Beatrix IV' Seat #6 is the button

Seat 1: SpiderJon ($4 in chips)

Seat 3: bluntz48 ($7.40 in chips)

Seat 4: aplsin ($13.70 in chips)

Seat 5: el_pedrin0 ($10.50 in chips)

Seat 6: tj275 ($7.95 in chips)

SpiderJon: posts small blind $0.05

bluntz48: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to aplsin [Jh Js]

aplsin: raises $0.30 to $0.40 - kolla läget

el_pedrin0: folds

tj275: raises $0.30 to $0.70 - han sitter på överpar?

SpiderJon: folds

bluntz48: folds

aplsin: calls $0.30

*** FLOP *** [9s 5d 2d]

aplsin: bets $1.50 - måste ju kontrollera om han verkligen sitter på ett överpar?

tj275: raises $1.50 to $3

aplsin said, "ok you got kings or aces"

aplsin: folds

tj275 collected $4.35 from pot

 

Hej föresten, detta är min första post här på pokerforum!

Men till min frågeställning, finns det något billigare sätt att sätta motståndaren på ett högre PP? Eller spelade jag kanske handen totalt fel? - känns verkligen inte så. Alla åsikter om handen i fråga är välkomna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej föresten, detta är min första post här på pokerforum!

Men till min frågeställning, finns det något billigare sätt att sätta motståndaren på ett högre PP? Eller spelade jag kanske handen totalt fel? - känns verkligen inte så. Alla åsikter om handen i fråga är välkomna.

 

Välkommen, för övrigt så skulle jag gått ALL-IN efter floppen :D;) :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antingen spelar du som du gjorde, eller så frågar du i chatten bara vad han har... kommer ungefär få lika bra information, fast ännu billigare.

 

 

 

Citat:

Han kan mycket väl sitta på AK om det är en aggressiv spelare.

 

 

stämmer bra det, eller vilka andra två kort som helst...

 

 

:lol::lol::lol:, tack Pisak!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag möter dig skall jag koppla på auto-miniraise..

Bra! Tjänar mer på att syna ner dig då. :P

 

Förstår inte hur du kan vara så säker på högt PP, han kanske "testar" dig. Vissa spelar 99-TT sådär, mest för att se hur de står, när du inte slår tillbaks tror han sig ha dig slagen.

 

Hade han inte reraisat före flopp utan bara efter flopp hade jag nog tänkt så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antingen spelar du som du gjorde, eller så frågar du i chatten bara vad han har... kommer ungefär få lika bra information, fast ännu billigare.

 

Eftersom du antagligen tycker att handen är så sjukt lättspelad så kan du väl skriva hur den ska spelas istället för att leka tuff mobbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Om han nu köpte in för full pott, vilket borde vara 10$, så ligger han på 7,95$ vilket ger en liten fingervisning om att han kanske inte spelar vinstgivande. Vi vet ej heller hur han brukar spela sina pockets eller A höga, här är det fördelaktigt att göra en anteckning om spelaren för framtida bruk.

 

2) Han har position på dig och höjer 7gg BB viket normalt brukar indikera en stark hand. Förvisso är det mer normalt o reraisa med sämre position för att ta potten direkt pre flopp. Har man en hög pocket med bra position vill man oftast få med sig en eller två spelare, alternativt all in. Förmodat sitter han på ett lägre poket eller A högt.

 

3) Potten ligger nu på 1,55$ om jag inte räknat fel. Du betar ungefär pot och får en höjning på 2gg din bet, denna höjning är ganska liten, en vass spelare hade nog höjt dig åtminstånde 3gg din bet. detta kan indikera en bluff eller en semi bluff. Din bet indikerar snarare att du träffat ngt i flopen än att du har ett överpar. Floppen innehåller endast låga kort med ett flushdrag, han kan sitta m A högt o drag till flushen vilket är en väldigt stark hand om han sätter dig på ett par med floppen, vilket kan vara en anledning till hans mediokra höjning. Spelar han löst kan han ha träffat 9an med en A som kicker, och eventuellt ha ett flushdrag också. I dessa läge är det ok att syna o se vad som dyker upp på turn och aggera därefter. Om han hade träffat en triss så hade han nog försökt mjölka dig på pengar och bara synat din bet för att inte skrämma iväg dig. Han tror nog heller inte att du sitter på ett flushdrag vilket kan vara förödande för en triss eftersom du betar pott.

 

Om du trodde att du var slagen på flopp så räcker det med att beta 1/4 - 1/2 gg potten för att få information, beroende på hur aggresivt bordet är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nidson

 

Eftersom du antagligen tycker att handen är så sjukt lättspelad så kan du väl skriva hur den ska spelas istället för att leka tuff mobbare.

 

Har inget med lättspelad eller spela tuff mobbare att göra... försökte bara få fram en poäng nämligen att så som handen spelades får man tyvärr inte ut någon vidare information att basera sitt beslut på. så är det, har aldrig påstått att den är lättspelad eller att jag har ett ultimat svar på hur den ska spelas.

 

nu la jag fram min poäng på ett lite retfullt sätt och utan 67 sorters smilegubbar så jag måste absolut försöka leka tuff mobbare... såja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du trodde att du var slagen på flopp så räcker det med att beta 1/4 - 1/2 gg potten för att få information, beroende på hur aggresivt bordet är.

 

Jag var osäker på om jag var slagen eller inte på floppen. Min tanke med att beta pott var att om han höjde mig så satt han på överpar eftersom han reraisade mig före flopp, hade jag betat mindre och han bara synade skulle han lika gärna kunna sitta på färgdrag. Tror ju inte att han skulle reraisat före flopp om han satt på AXs eller KXs där X är nåt av de låga kort som kom på floppen. Hade jag betat högre hade jag ju bara förlorat mer eller också hade han bara synat vilket inte alls gett mig bra information. Så tänker iallafall jag.

 

Kanske dags att tilläga att fi visade KK efter att jag la mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nidson

 

Eftersom du antagligen tycker att handen är så sjukt lättspelad så kan du väl skriva hur den ska spelas istället för att leka tuff mobbare.

 

Har inget med lättspelad eller spela tuff mobbare att göra... försökte bara få fram en poäng nämligen att så som handen spelades får man tyvärr inte ut någon vidare information att basera sitt beslut på. så är det, har aldrig påstått att den är lättspelad eller att jag har ett ultimat svar på hur den ska spelas.

 

nu la jag fram min poäng på ett lite retfullt sätt och utan 67 sorters smilegubbar så jag måste absolut försöka leka tuff mobbare... såja.

 

Men hur kan du få det till att man inte har fått någon information av att fi har reraisat pre och höjt när man bettat ut på en ragflop? Jag säger inte att det är automatiskt kast, men att som du påstå att vi inte har en aning om fi:s HD givet spelet i handen är ett tänk som är helt främmande för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara det att höja när någon bettar ut på en rag flopp är något som jag själv ser som obligatoriskt med eller utan träff, i 99% av fallen viker de sig, i de andra har de ett monster, och då kommer man undan billigt.

 

Enkelt :)

 

Eller så ställer de in med sitt drag och du tvingas folda överparet. :|

 

Mycket snack om det på sistone här på pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...