Go_Fish Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Är det någon som vet hur marknaden ser ut i Tyskland? Jag har hört ryktesvägen att det är olagligt att spela poker på nätet även på sidor som är registrerade i länder där det är lagligt. Jag kommer troligtvis att flytta till Tyskland pga jobb men vill gärna fortsätta med mitt pokerspelande. Citera
bossbaver Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Är det någon som vet hur marknaden ser ut i Tyskland? Jag har hört ryktesvägen att det är olagligt att spela poker på nätet även på sidor som är registrerade i länder där det är lagligt. Jag kommer troligtvis att flytta till Tyskland pga jobb men vill gärna fortsätta med mitt pokerspelande. Tyskland? där dricker dom väl bara öl, och tillverkar bilar? Citera
Mongokongo Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Maila Potraiser och hör om du är orolig. Själv kan jag inte tänka mig att det på något sätt skulle vara mer olagligt där är här hemma. Citera
sulla Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Det är olagligt i flera europeiska länder, skulle kolla först om jag var du. Citera
Casper Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Ser ju tyskar titt som tätt på borden, och det är ju inte direkt så att dom försöker dölja att dom kommer från Tyskland så är det olagligt lär dom inte ta särskilt allvarligt på det iaf. Citera
Torsus Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Det är olagligt i flera europeiska länder, skulle kolla först om jag var du. Jag bara undrar hur dom har förbjudit det? Har dom tvingat internetleverantörer att blockera pokersajter? Citera
silencer_ Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Online gambling är inte legaliserat i tyskland. Dock kan jag inte säga hurpass allvarligt lagbrott det anses vara. Det jag vet är att man som tyskt företag inte får ha tex ett pokerskin eller pokersite (eller någon typ av online gambling). Men såfort man rör sig över gränserna mellan länder så kompliceras frågan ytterligare, enkel jämförelse med sverige kan göras. Det senaste jag hörde var att frågan skulle tas upp till diskussion, man vill helt enkelt inte utelämna den spelande delen av folket till utländska aktörer. Man vill istället ha denna typ av gambling på en säker riksnivå, så det sker på ett tryggt vis. Hur det är med andra europeiska länder vet jag inte, men det är säkerligen flera länder som har liknande lagstiftning. Citera
egonx Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Kan det verkligen vara förbjudet att spela onlinepoker i tyskland? Jag är ofta i tyskland och spelar alltid onlinepoker och har inte ens reflekterat över att det kanske inte är tillåtet. Citera
Recommended Posts