Kissemissen Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Hej! Kan någon kunnig kolla om denna sajt är skattefri? Vet inte vad och var jag ska leta. Tack på förhand Mjau Edit: Kanske är bra om jag säger vilken sajt det gäller. http://www.clubonthepark.com/ Citera
Agent Cooper Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Hej! Kan någon kunnig kolla om denna sajt är skattefri? Vet inte vad och var jag ska leta. Tack på förhand Mjau Edit: Kanske är bra om jag säger vilken sajt det gäller. http://www.clubonthepark.com/ Läs första posten i denna tråd. Där står VAD som avgör ifall en sajt är skattefri. Klicka sedan på About us på sidan det gäller. Där står det du vill veta. Citera
siralos Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Nederländska antillerna sägs ju här ingå i det möjligen skattefria zonen. Läste detta inlägg på 2+2: " Dear Mr XXXXXXX, In regard to your question below, I can inform you that the Agreement on the European Economic Area does not apply to the Netherlands Antilles. Yours sincerely, Marinus Christ, Legal Service, Information and Documentation Group Commission européenne, B-1049 Bruxelles / Europese Commissie, B-1049 Brussel - Belgium. Telephone: (32-2) 299 11 11. Office: BERL 1/90. Telephone: direct line (32-2) 295.25.32. Fax: (32-2) 299.42.02. E-mail: marinus.christ@ec.europa.eu " Vad är eran syn på saken som verkar kunnig i detta forum? Citera
baller Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 att du gärna får läsa tidigare i tråden där vi har diskuterat detta ganska utförligt... hur som helst anser skatteverket att de utom europeiska länderna inte är skattefria.. Citera
siralos Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag anser helt klart att min tid är mer värd än eran, så därför frågar jag. Jag har läst att skatteverket anser att antillerna ej är med, frågan var om denna eu kommisionär är ute å cyklar, ett lätt ja eller nej duger som svar på frågan till att börja med. Citera
Myssion Postad 20 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2007 Han borde ju ha rätt med tanke på sin yrkesroll, men jag ser inte hur det kan motiveras rent tekniskt/juridiskt. Citera
cOP Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 http://www.noiqpoker.com Företags detaljer: Flopgroup Ltd Vincenti Buildings Suite 363 14/19 Strait Street Valletta VLT 08 Malta Malta har klara lagar angående spel på Internet och den Maltiska myndigheten har höga krav och noggrann kontroll av spelbolag, vilket ökar säkerheten för NoIQPokers medlemmar. NoIQPoker betalar skatt i Malta och affären hanteras i strikt överensstämmelse med den Maltiska lagen. Spiksäkert skattefritt? Ingår i iPoker. Citera
Zyr Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 http://www.noiqpoker.com Spiksäkert skattefritt? Ingår i iPoker. vet inte om man ska gå efter om sajten är skattefri eller om nätverket är det.. vilket räknas egentligen? hur kan man lista ut det? Citera
jon123 Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Jag är rättså säker på att man utgår ifrån pokersiten. Citera
Myssion Postad 23 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2007 Man utgår från det bolag man sluter ett avtal med. Ibland är det sajten, ibland är det nätverket. Citera
lobbin Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Lägg gärna SimbaPoker.com. Borde inte vara några problem då de är listade här: http://cert.lga.org.mt. Enl: https://www.simbapoker.com/termscond.php så är det dessutom detta bolag man slutar avtal med och inget skalbolag som en del andra har Citera
Falco_Lombardi Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Någon som vet hur det blir på det nya Tain/ipoker/Tribeca-nätverket? Jag har ett konto på vcpoker och undrar därför om man nu kommer att behöva skatta där efter den här sammanslagningen. Jag vet ju att man inte behöver skatta på vcpoker som det är nu, men är det någon som vet säkert om det kommer att förbli så? Citera
checkamat Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 är också intresserad av vad som gäller på nya tain/ipoker. Kollat på noiq men får inte riktigt fram vilka man sluter avtal med, siten eller nätverket. Skickade ett mail till noiqpoker för några dagar sedan men inte fått något svar. ingen som tror sig veta? Citera
baller Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 vem man sluter avtar med står ju när du laddar ner clienten.. och du godkänner avtalet mao Citera
Drajk_ Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Någon som vet hur det är på expekt? Citera
Myssion Postad 27 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2007 SimbaPoker.com är skattefritt, ja (lägger till). Citera
mgps Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 Expekt skattefritt enligt supporten... Hej XXXX, Tack för ditt e-mail! Vad roligt att höra att du är nöjd med vårat nätverk. Vi är etablerade på Malta som tillhör EU, Du betalar således ingen vinstskatt. Angående rakeback, så har jag vidarebefodrat ditt ärende till relevant avdelning. Vänligen återkom om du har ytterligare frågor eller funderingar! Citera
mgps Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 enligt betspokers support är bestpoker lika skattefritt som betsson. varför räknas betsson som icke skattefritt och eurobet som skattefritt. ongames servrar står i kandada, kahnawake eller vad det heter. bestpoker finns på cypern. var har betsson sitt kontor, utanför EU? och det är det som avgör? Citera
mgps Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 jag pratade med skatteverket idag och det har väl sagts i tråden men det är var bolaget finns som spelar roll, ej var servrarna står. glömde fråga om nederländska antillerna. Citera
Agent Cooper Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 jag pratade med skatteverket idag och det har väl sagts i tråden men det är var bolaget finns som spelar roll, ej var servrarna står. glömde fråga om nederländska antillerna. Spana in rubriken på den här tråden. Ser du vad det står? Om inte, skaffa glasögon. Det står: Läs inlägg #1! I inlägg #1 står vad det är som avgör ifall vinsterna från en pokersajt är skattefria eller inte. För övrigt skulle jag inte lita speciellt mycket på vad någon tomte på Expekts support säger. Det är inte direkt några EU-skatteexperter som jobbar där. Citera
mgps Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 Spana in rubriken på den här tråden. Ser du vad det står? Om inte, skaffa glasögon. Det står: Läs inlägg #1! I inlägg #1 står vad det är som avgör ifall vinsterna från en pokersajt är skattefria eller inte. För övrigt skulle jag inte lita speciellt mycket på vad någon tomte på Expekts support säger. Det är inte direkt några EU-skatteexperter som jobbar där. men seriöst ditt mongo tagga ner. Citera
Agent Cooper Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 men seriöst ditt mongo tagga ner. Är du 10 år gammal eller helt enkelt väldigt obegåvad? Citera
mgps Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 Är du 10 år gammal eller helt enkelt väldigt obegåvad? du är verkligen patetisk. Citera
checkamat Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 ok, som jag förstår det så beror det på vilka man skriver avtal med när man laddar hem pokerklienten. T.ex på nya ipokernätverket skriver man avtal med sajten och inte med nätverket. Så därför är expekt skattefritt Men t.ex på B2B skriver man avtal med hela nätverket och då spelar det ingen roll var sajten ligger utan själva nätverket. Skulle vara bra att få detta förtydligat eftersom så många inte verkar förstå vad som gäller när det gäller nätverk eller sajt. Citera
Recommended Posts