Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

EN HAND SOM EN DEL KANSKE KÄNNER IGEN SIG,KOM GÄRNA MED KRITIK!!!

Hand 239658240, Started at 2006-03-14 05:09

Table 'Kronstadt': $0.25-$0.25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Tottan ($43.55 in chips)

Seat 1: Spotfish ($11.50 in chips)

Seat 2: fishnron ($33.75 in chips)

Seat 3: SerjF ($27.50 in chips)

Seat 4: dollabilla1 ($18.70 in chips)

Seat 5: pok jr ($10.90 in chips)

Seat 6: PrimitiveP ($11.90 in chips)

Seat 7: KillaQuads ($39.15 in chips)

Seat 8: Tempest122 ($24.35 in chips)

Seat 9: fish940 ($31.65 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Tottan: Kc

Dealt to Tottan: Ac

Tottan : Post Blind ($0.15)

Spotfish : Post Blind ($0.25)

*** Pre-Flop *** :

fishnron : Call ($0.25)

SerjF : Fold

dollabilla1 : Fold

pok jr : Bet ($1)

PrimitiveP : Fold

KillaQuads : Fold

Tempest122 : Fold

fish940 : Call ($1)

Tottan : Call ($0.85) > BORDE KANSKE HÖJT HÄR MEN TÄNKTE ATT HAN SITTER INTE MED SÅ MYCKET SÅ CB NÄR JAG E TOM COMMITTAR MIG TILL POTTEN. LITE DUMT I EFTERHAND DÅ MAN VILL HA HEADSUP MED AK.

Spotfish : Fold

fishnron : Call ($0.75)

*** Flop *** : 9c 3h As

PERFEKT FLOP INGA DRAG, FI KOMMER SÄKERT CB SÅ JAG CHECKAR

Tottan : Check

fishnron : Check

pok jr : Bet ($1.50)

fish940 : Call ($1.50)

Tottan : Raise ($4) > MÅSTE SE VAD JAG STÅR SÅ JAG HÖJER

fishnron : Raise ($15) > OJDÅ EN KRAFTIG HÖJNING EFTERSOM HAN LIMPADE IN SÅ SÄTTER JAG HAN PÅ 33 ELLER 99 EV A9 OCH HAN CHECKADE FÖRST. FÖR ATT RAISA SÅ EFTER EN RAISE OCH RERAISE MÅSTE HAN HA EN STARK HAND. SKULLE JAG SYNA SÅ KOMMER NOG ALLA MINA PENGAR IN POTTEN. VAD GÖR MAN HÄR??? HAR INGA SPECIELLA READS PÅ HAN,ENDA JAG LAGT MÄRKE TILL ATT HAN E INTE RÄDD ATT BETTA UT HÅRT.

Postad
OJDÅ EN KRAFTIG HÖJNING EFTERSOM HAN LIMPADE IN SÅ SÄTTER JAG HAN PÅ 33 ELLER 99 EV A9 OCH HAN CHECKADE FÖRST. FÖR ATT RAISA SÅ EFTER EN RAISE OCH RERAISE MÅSTE HAN HA EN STARK HAND. SKULLE JAG SYNA SÅ KOMMER NOG ALLA MINA PENGAR IN POTTEN. VAD GÖR MAN HÄR??? HAR INGA SPECIELLA READS PÅ HAN,ENDA JAG LAGT MÄRKE TILL ATT HAN E INTE RÄDD ATT BETTA UT HÅRT.

Du verkar svara på din egen fråga.

1. Kasta din hand i skräphögen.

2. Tryck på Caps Lock.

Postad
OJDÅ EN KRAFTIG HÖJNING EFTERSOM HAN LIMPADE IN SÅ SÄTTER JAG HAN PÅ 33 ELLER 99 EV A9 OCH HAN CHECKADE FÖRST. FÖR ATT RAISA SÅ EFTER EN RAISE OCH RERAISE MÅSTE HAN HA EN STARK HAND. SKULLE JAG SYNA SÅ KOMMER NOG ALLA MINA PENGAR IN POTTEN. VAD GÖR MAN HÄR??? HAR INGA SPECIELLA READS PÅ HAN,ENDA JAG LAGT MÄRKE TILL ATT HAN E INTE RÄDD ATT BETTA UT HÅRT.

1. Kasta din hand i skräphögen.

2. Tryck på Caps Lock.

Tänk på vilken nivå det är, en sån raise skulle lika väl kunna vara en aq eller ak, ofta blir det ett sånt här spel när någon blir desperat med kk eller qq och wett A kommer, händer ofta på den där nivån.

Postad

Jag tycker att du dels bettar alldeles för lite preflop men även din reraise på flop är alldeles för klen. Vid detta laget är det väl ca 8$ i potten och du slår om till 4$ mot tre motståndare. Detta är på tok för vekt och inbjuder till en kraftig reraise. Problemet är också en följd av ditt veka preflopspel. Med en hand som denna skall du ta kommando.

Som det ser ut nu tror jag iofs ändå inte att du kan syna trots att ditt veka spel bjuder upp till dans. Det känns ändå som att han har dig slagen och en fold borde inte vara alltför svår att leva med.

Postad

Varför slänga in pengarna i en pott där du förmodligen är slagen?

Som jag brukar säga, om Fi är så dum att han bluffar när det har varit raise och reraise, ge han potten och vänta tills han gör en sån idiotisk grej igen när du har triss.

Om han har triss, så har han gjort rätt och leder.

I vilket fall släng in handen i högen.

Vad beträffar raise eller syn före flopp så är båda varianterna rätt. Kan vara bra att bara syna med AK före flopp ibland och spela den som en draghand för att maskera dina starthänder.

Postad
Jag tycker att du dels bettar alldeles för lite preflop

Hehe, han bettar ju inte preflop :)

Ställa preflop är en ganska söt variant här, men se till o göra det med lite JJ-AA också.

När man gjort det några ggr så får man de mest sjuka synarna.

Postad

Fold!

Han synar och reraisar, skulle han spela ett sämre ess så? Inte troligt. Bluff? Inte troligt, finns inga drag eller nånting.

Du har ju knappt några stålar i potten och det är en 4-vägs pott! Din motståndare har mer en ett inköp.

Solklar fold.

Postad
Jag hade ställt in. Risken finns ju för triss, men jag tror inte han har det.

VARFÖR tror du inte det? Vad ska han ha som man slår? AQ är väl en avlägsen möjlighet, men annars är man krossad.

Fi checkreraisar en bet, en call och en raise. En kille som gör det utan en riktigt stark hand, måste ha utmärkt sig tidigare. Har han inte gjort det, lär han torska alla sina pengar senare. Låt honom ta potten.

Kan man inte släppa TPTK i det här läget lär man ALDRIG kunna släppa TPTK och då har man problem.

Postad

Blev så att jag muckade handen, tänkte att de enda jag slår är aq,aj frågade vad han hade i chatten men svarade aldrig. Surt att slänga men de kommer fler lägen.

Postad

Bara lägga ner handen, visst dem är helt snurriga på den där nivån o kan säker sitta på 72..men det är fel läge o chansa för alla din cash...om han nu visar sig så snurrig så kan du få honom senare....men förmodligen bluffar han inte och du ligger efter.

Postad

jag hade muckat ivf, å så hade jag tänkt efteråt det enda jag slår är AQ, AJ.. å efter det hade jag frågat vad han hade i chatten men då hade jag troligen inte fått något svar å då hade jag ringt en spåkärring å frågat spåkärringen vad han hade å då hade man troligen inte fått ett svar hlr å det här det svåraste beslutet kommer enligt mig .. så det är nu du måste va jävligt fokuserad på vad du ska göra