Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har spelat ett par varv på bordet och har för ovanlighetens skull spelat väldigt löst och aggressivt. Min stackstorlek har åkt jojo upp och ner och jag ligger egentligen bara ett par dollar plus trots mina 200+BB i stacken.

Fi är väldigt loose passive och har ofta hamnat ända ner till showdown på rivern.

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

MP1 ($9.90)

MP2 ($11.48)

MP3 ($2.57)

CO ($14.14)

Button ($4.09)

Villain ($19.22)

BB ($9.15)

UTG ($7.60)

Hero ($22.45)

Preflop: Hero is UTG+1 with 7:heart:, 7:diamond:. Villain posts a blind of $0.05.

1 fold, Hero raises to $0.5, 4 folds, Button calls $0.50, Villain (poster) calls $0.45, BB calls $0.40.

77 är en grym hand att höja preflop och floppa ett set, i alla fall på den här nivån. Fem av mina toptio händer är mellanpocketpar som jag spelar så här. Missar jag floppen försöker jag stjäla potten om möjlighet finns.. annars åker den i mucken.

Flop: ($2) 7:club:, 9:club:, Q:heart: (4 players)

Villain checks, BB checks, Hero bets $2, Button folds, Villain calls $2, BB folds.

Ganska standard. Betar pot eftersom det var jag som höjde preflop. Dessutom är det en väldans massa drag ute som jag inte vill släppa in gratis. Fi kan ha allt från Toppar med färgdrag, stegdrag eller tvåpar.

Överset räknar jag inte ens med här. Ska jag vara orolig för det kan jag lika gärna folda handen preflop.

Turn: ($6) J:heart: (2 players)

Villain bets $1, Hero ???

Så där ja, nu vaknade fi när knekten landade på bordet. Jag tycker det luktar en draghand med ett eventuellt par (JTo, AJ i klöver osv). Det kan vara en made hand som letar omslag från mig också. En fold finns inte i min värld. Inte heller en syn. Hur mycket ska man höja här för att straffa drag, samtidigt få sämre händer att syna samt att fortfarande ge mig möjligheten att lägga handen vid omslag (fast det kanske inte finns här... jag har 10 outs till kåken).

Brädan är livsfarlig och vi har båda kvar 160BB i stacken, potten är på 70BB. Jag tycker det här är en väldigt ondskefull situation :cry:

Postad

Du har en mycket stark hand trots allt. Fi kan ha t ex AQ el KQ eller dra till färg eller stge. Jag tror du är favorit. Risken att fi har stegen är relativt liten. Gör ett stort bet. Vid omslag tryck in degen!

Postad

Du kan inte folda den här. Det finns för många händer som han kan ha som du vinner över.

Beta 7 på turn och resten på river om han checkar. Syna all-in om han höjer.

Postad

Alla verkar rörande överens... Hur djupa måste stackarna vara för att det är dags att slänga handen vid ett omslag?

Resultat: Jag höjde pot till 8 och Fi, efter lång betänketid, slängde handen. Jag var ju tvungen att straffa dragen som vill se nästa kort men min raise till 8 tar inte tillräckligt betalt av drag som har fler än 12 outs som då har implicita odds för att syna eftersom jag har 8 kvar i stacken jag synar vilken river som helst med. Höjer jag mer så får jag nog bara syn av händer som slår mig.

Kanske ganska ointressant hand i alla fall :oops: men det var inte lika självklart när jag spelade den..

Postad

Att han bettar in i dig på turn och du har satt honom som en LP tycker jag indikerar att han redan har en fin hand. Visst han bettar bara mini men på denna nivå betyder det ibland ett fiskningsbet så att han skall få betalt. Jag hade synat turn och sett min hand som ett drag. Om jag inte kåkar synar jag kanske river.

Postad
Att han bettar in i dig på turn och du har satt honom som en LP tycker jag indikerar att han redan har en fin hand. Visst han bettar bara mini men på denna nivå betyder det ibland ett fiskningsbet så att han skall få betalt. Jag hade synat turn och sett min hand som ett drag. Om jag inte kåkar synar jag kanske river.

Passiva fiskar väntar inte med att beta tills de har en färdig stege, tvåpar är mycket troligare.

Postad
Hur djupa måste stackarna vara för att det är dags att slänga handen vid ett omslag?

Tror inte många uppfattar att det är ett 10 dollar max bord du spelar. 200 BB är ju en bra stack. Visst han kan ha T8 här och önska ett omslag men han kan lika gärna göra en stopbet med sitt drag precis som han också kan ha 2-par osv. Väldigt oviss bräda, men visst måste du höja och om du höjer till 7 så blir det ju snällt till att syna om han ställer in. Han kan ju mycket väl sätta dig på ett överpar och tro att hans QJ står och slå om, så du får nog snällt syna.

Håller med dig fullständigt om att det är guld att raisa upp med små pocketpar för träff och ofta så kan man plocka potten om det floppar ett A också när det är heads up och BB har synat. Pocketpar är helt klart de händer som jag vinner mest pengar med förutom alla småpotter som man stjäler. Om man skall få in några slantar med pocketpar när man träffar set så måste det ju vara lite pengar i potten preflop också.