Gå till innehåll

Sportingbet skattefritt?


Falcy

Recommended Posts

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok, då är följd frågan: Varför är det inte skattefritt? Har sportingbet nåt utomstående bolag som inte framgår på hemsidan som ligger utanför EU som man ovetandes blivit kund hos?

 

Sportingbets pokerverksamhet drivs alltså i ett bolag på Antigua & Barbuda, d.v.s. utanför EU, och det är det bolaget som juridiskt är avgörande för huruvida pokervinster från Sportingbet är skattefria eller inte.

 

För mer detaljerad info se föregående sida. Tidigare fanns denna info på deras hemsida, men nu hittar jag inte någon sådan info överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi beklagar detta men måste som sagt vika ner oss nu och erkänna att vi hade fel.

 

Tycker denna typ av erkännande iaf är värd en hel del kred eftersom många företag inte skulle komma med denna typ av "erkännade", utan skulle fortsätta charaden. Det är faktiskt rätt många aktörer som a) ljugit/ljuger eller b) inte svarar på frågor för att framstå som skattefria alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt nykter just nu men med bakgrund av denna tråd och diverse andra;

Myssion for president!

 

//Att vara lundastudent samt fadder innebär ett alkoholintag som inte är förenligt med vinnande poker...

 

P.S: kärlek till Myssion för den underbara SNG-tråd i plantskolan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ni vänt er 180 grader och nu säger att pokerspel är skatteplikigt är väldigt bra men trist att ni garanterade att spel hos er var skattefritt tidigare.

 

Jaja, nu undrar jag hur sportsbettingdelen fungerar. Är sportsbetting skattefritt hos er? Jag vet egentligen inte hur skattesystemet fungerar men är det så att licensen på sportsbettingdelen ligger inom EU?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ni vänt er 180 grader och nu säger att pokerspel är skatteplikigt är väldigt bra men trist att ni garanterade att spel hos er var skattefritt tidigare.

 

Jaja, nu undrar jag hur sportsbettingdelen fungerar. Är sportsbetting skattefritt hos er? Jag vet egentligen inte hur skattesystemet fungerar men är det så att licensen på sportsbettingdelen ligger inom EU?

 

Hej,

 

Nej, det är samma villkor som gäller även för Sportsbettingen.

 

Mvh SportingbetEric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Vilket jävla skämt tll företag. Sista gången jag spelar där.

 

Grabbarna har ju inte avsiktligt gett fel information, och har dessutom varit raka och erkänt sitt misstag. Det är beklagligt med skattefrågan. Men jag tycker att sportingbet verkligen har kämpat och varit generösa mot oss här på pokerforum. Jag tycker de ska ha en eloge för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...