Gå till innehåll

heltok avslutar sin thailandsresa, 6månader i paradiset!

Recommended Posts

Postad

för er som missat det. idag spärrade thailand partypoker. stor sorg. ska ta en rejäl tänkare, kanske åker hem.

var trevligt så länge det varade, nu verkar det vara över...

• Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
"för er som missat det. idag spärrade thailand partypoker. stor sorg. ska ta en rejäl tänkare, kanske åker hem.

var trevligt så länge det varade, nu verkar det vara över..."

det där lät extremt tråkigt och jobbigt.. är det fler sajter som är spärrade eller som kan komma att bli det?

tänkte spela på prima från nordicbet från thailand inom väldigt snar framtid...

Postad

Detta var ju väldigt dåliga nyheter. Vart kan man se information om detta? Är det alltså thailand själva som spärrat party eller tvärtom?

Finns det någon möjlighet att koppla upp sig via en proxy lr nått från swe och lira där igenom, lr kanske fjärrstyra en dator i swe via radmin eller liknande?

Postad
Det är Thialändska myndigheten om jag inte är fel ute. All gambling som inte är statlig är olagligt i Thailand.

Bara en tidsfråga innan de stänger alla pokersiter då?

Annars måste det väl finnas andra siter än Party att spela på? Limit finns det väl gott om på Stars, UB, Paradise o lite andra ställen?

Hur är det i grannländerna? Vietnam?

Postad
för er som missat det. idag spärrade thailand partypoker. stor sorg. ska ta en rejäl tänkare, kanske åker hem.

var trevligt så länge det varade, nu verkar det vara över...

Om du kommer på något bra sätt att spela Party från Thailand kan du väl lägga ut det eller skicka ett PM till mig.

Jag spelar på Pacific, Paradise som är fulla av fisk så du kan nog stanna betydligt längre :D

Postad

det lär ordna sig för mig iaf. en polare från sverige som bor här nere har lovat sig sätta upp en proxy på min server i sverige. så den 20e april räknar jag med att kunna pokra igen.

tror tyvärr att alla svenskar som avser pokra i thailand kommer vara tvugna att ordna en lösning likt denna. kanske dags för en separat tråd om pokerproxy. kanske en affärside tom? :)

Postad
tror tyvärr att alla svenskar som avser pokra i thailand kommer vara tvugna att ordna en lösning likt denna.

e det inte bara att spela på alla andra pokersidor istället?

partypoker e väl inte ett måste?

:?:?:?

Postad
tror tyvärr att alla svenskar som avser pokra i thailand kommer vara tvugna att ordna en lösning likt denna.

e det inte bara att spela på alla andra pokersidor istället?

partypoker e väl inte ett måste?

:?:?:?

Har man en välfylld buddy-list och är van vid spelet där så kan det nog kännas som ett måste. Jag tror dock att det skulle funka fint att byta sajt också.

Postad
mm heltok du ska ju till japan, vet du hur det är där? och tex malyasia o kanske kina - e det lika förbjudet med gambling där tror du?

Kan besvara frågan eftersom jag sitter och lirar på partypoker i Japan just nu =) Är lugnt alla sidor jag märkt funkar fint och verkar inte vara några problem rent allmänt heller bland folket. Dock kommer du nog bli blockad såfort du loggar in från fel land med Partypoker, blev jag var tvungen att skicka in bevis att jag befinner mig i landet just nu osv, samma sak hände med neteller just idag men det är lugnt efteråt iaf!

Postad

såja, depositade spring25 nu och poker funkar fint....

min mobil överlevde songkran. det gjorde dock inte min väderskyddade kamera. så blir att köpa en ny. ska nog slå till med en canon Ixus 800IS +1GB minne för

19 900 * 0.93 Thai baht = 3 715.65396 Swedish kronor

har lite bilder på temat gissa kön:

blir psyiskt illamående av att damen i mitten ser så porrig ut. vad tror ni det är för kön på de 3 i mitten?

p41301565zn.th.jpg

är det någon tjej här?

p41301261lz.th.jpg

hur många ladyboys hittar ni här?

p41301068xa.th.jpg

imon bjuder jag på tema: straffning av oskyldig. nu ska det horas!

Postad
Heltok, jag tänkte sticka till thailand i höst, tror du man klarar sig 6 månader på 50kkr?

utan tvekan. men räkna inte med överdrivet slöseri om du inte har någon annan form av inkomst utan prismedveten backpacking.

träffade ett par norskar på 50bast+. de reste omkring med 50kr/dag i budget INKL ALLT i asien. låg de över budgeten i snitt så gjorde de inget tills de var under den, körde stenhårdt på den. isåfall räcker 50kkr i ca 3år.

men ta med laptop och pokra istället. man lever så sjukt bra liv på lite vanlig grinding här nere. eller backpacka runt i 3månader och pokra sen som jag gjorde.... :D

Postad

Hej, ar i chang mai och undrar vars ditt pokerboende lag och vad stallet heter? Har letat idag efter en beskrivning jag hittade i en av thailand tradarna, 200 meter norr om nordostra hornet av moaten. Allt jag hittade var ett nybbygt lyxhotell for ca 1400 bath natten?

Kopte du kort pa 7eleven for att anvanda inet och isafall vilket (i chang mai) ? Vet inte om du har skrivit svar pa denna fraga tidigare men ar sa manga thai tradar sa vet inte vars jag ska leta :D

Postad
Hej, ar i chang mai och undrar vars ditt pokerboende lag och vad stallet heter? Har letat idag efter en beskrivning jag hittade i en av thailand tradarna, 200 meter norr om nordostra hornet av moaten. Allt jag hittade var ett nybbygt lyxhotell for ca 1400 bath natten?

Kopte du kort pa 7eleven for att anvanda inet och isafall vilket (i chang mai) ? Vet inte om du har skrivit svar pa denna fraga tidigare men ar sa manga thai tradar sa vet inte vars jag ska leta :D

http://www.pacificmansion.com/p_map.asp

nordvästra hörnet alltså

Postad

Never give out your password or credit card number in an instant message conversation.

O_x_e_n says:

öhhh

roblin says:

bröl

O_x_e_n says:

är på bangkok suite nu

O_x_e_n says:

=)

roblin says:

jag med

roblin says:

rum 511

O_x_e_n says:

var är du

O_x_e_n says:

skojae du

roblin says:

nej

O_x_e_n says:

haha jag har 508

roblin says:

haha

O_x_e_n says:

men vi går ut

O_x_e_n says:

hejhej

sitter jämte oxen(hans nick på PF) och skriver detta i mitt rum nu.... liten värld

Postad

massa tjöt om allt i livet och ett avsnitt highstakes. så går det när främmande pokerspelare möts på våning 5 i ett hotel i bangkok.

en liten värld vi lever i.... 8-)

jag går och sover, oxen som är en bättre pokerspelare ska grinda inatt... själv blir det lost och prisonbreak och hora imon istället.

Postad

Vi pokrar på. Idag flyger vi till Lamaiwanta för att pokra där.

Jag plussar $200 varje dag och spelar väldigt lite, oxen grindar sjukt mycket och har börjat lira FL.

Köpte en kamera idag också. Min gamla dog under songkran. Såhär skrev jag om den på SWEC

Knallade ner till Pantip Plaza i Bangkok för att köpa en IXUS60. Kollade priserna i lite olika butiker, så i 3dje butiken jag är i ser jag en IXUS 800IS. Enligt övriga försäljare skulle inte Thailand få den modellen förrän i Maj så jag hade gett upp. Pillade lite på den. Den är sjukt fin, snabb och allmänt bra. Diggar den skarpt. Har lekt med den i några timmar nu, tycker allt är bra med den. Brusiga bilder snackar folk om på lite olika sidor, men noiseninja fixar ju det isåfall, jag tycker brusnivån är heltok. IS gör att fler bilder blir bra och att film blir mycket bättre. 6Mpix duger gott åt mig.

Betalade 16000baht inkl 1GB toshiba SD-minne och fodral. Google ger:

16 000 Thai baht = 3 195.3817 Swedish kronor

Känns som ett prisvärdt köp också.

Rekommenderar alla denna kameran. Lyssna inte på de som dissar den. När ni väl har den i handen är det kärlek. FUJI F30, FUJI F11, IXUS 750, IXUS 60 och andra kameror är inte kärlek.

ledsen att bilderna dröjer, men vi super och pokrar så mycket att jag inte hinner med det.

Postad

Livet leker. Vi 3 svenska grabbar pokrar i olika takt. Jag hittar plusset varje dag, $200-700/dag senaste 5dagarna. Har prövat lite 10/20 SH. Gick bra.

Dealt to heltok [ 7d, As ]

magicalbert folds.

Brandom11 folds.

Daddies_Girl checks.

heltok raises (20) to 20

SharkiCA folds.

Trapper_MD calls (10)

Daddies_Girl calls (10)

** Dealing Flop ** : [ Qs, 7s, 4c ]

Trapper_MD checks.

Daddies_Girl bets (10)

Brandom11: and the 5 2 he pulled on you sharki

heltok raises (20) to 20

Trapper_MD folds.

Daddies_Girl calls (10)

** Dealing Turn ** : [ 9d ]

Daddies_Girl bets (20)

heltok calls (20)

** Dealing River ** : [ Jc ]

Daddies_Girl checks.

VALUEBET(-fold)?????

heltok bets (20)

Daddies_Girl calls (20)

** Summary **

Main Pot: $182 | Rake: $3

Board: [ Qs 7s 4c 9d Jc ]

heltok balance $640, bet $80, collected $182, net +$102 [ 7d As ] [ a pair of sevens

with ace kicker -- As,Qs,Jc,7d,7sAs(kicker card) ]

addies_Girl balance $420, lost $80 [ 8c 7c ] [ a pair of sevens -- Qs,Jc,9d,7c,7s ]

Bor på http://www.lamaiwanta.com paradiset. Har brännt mina axlar lite lätt. Äter fläskfile till frukost. Orkar inte med tjejerna. Oxen torskade i förrgår, så igår var hans första pokerfria dag på länge, blev några öl vid poolen och massage istället. Har sett TUF3. Skön serie. Grinig över att prisonbreak och 24 går så slött att tanka, detta hotellet må ha bra lina, men torrent här är slött värre.

Rent allmänt... Allt är bra!

Postad

Det är inte bra att läsa din dagbok. Men får en sjuk vilja att göra precis som du gör men inser att man har fast i plikter och skit här hemma.

Kul att 10/20 började bra.