Gå till innehåll

heltok avslutar sin thailandsresa, 6månader i paradiset!


heltok

Recommended Posts

ska till thailand i juli för en längre tid o jag undrar vad man borde ha med sig, räcker det inte med några enstaka klädesplagg o en laptop?

nåt du glömde köpa med dig från sverige när du stack dit?

typ boots om man vill trekka i bergen eller dykardräkt? dyker du och i så fall har du köpt egen dräkt där eller i sverige eller har du inte ens köpt egen?

 

enda jag saknar här i thailand är bra boxershorts. asiatiska modeller verkar inte passa oss välutrustade svennar så bra :P

 

toalettväska(sådan man hänger på väggen) var lite lurigt att hitta också.

 

ta med dig pass, VISA-kort, laptop och ombyte för en dag, borde räcka...

 

Angående politiken i thailand:

soundmind9sz.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ska till thailand i juli för en längre tid o jag undrar vad man borde ha med sig, räcker det inte med några enstaka klädesplagg o en laptop?

nåt du glömde köpa med dig från sverige när du stack dit?

typ boots om man vill trekka i bergen eller dykardräkt? dyker du och i så fall har du köpt egen dräkt där eller i sverige eller har du inte ens köpt egen?

 

Min kompis hade ett helvete att hitta skor i storlekar över 40. Iaf på Phuket var det omöjligt. Såg rätt komiskt ut när han var på väg ner till stranden i badbrallor och dubbelfodrade vinterkängor i +40 graders värme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska till thailand i juli för en längre tid o jag undrar vad man borde ha med sig, räcker det inte med några enstaka klädesplagg o en laptop?

nåt du glömde köpa med dig från sverige när du stack dit?

typ boots om man vill trekka i bergen eller dykardräkt? dyker du och i så fall har du köpt egen dräkt där eller i sverige eller har du inte ens köpt egen?

 

Min kompis hade ett helvete att hitta skor i storlekar över 40. Iaf på Phuket var det omöjligt. Såg rätt komiskt ut när han var på väg ner till stranden i badbrallor och dubbelfodrade vinterkängor i +40 graders värme.

 

jag har inga problem att hitta skor, har storlek 43. snorbilligt med diesel-kopier etc. kör dock med min teva terra fi jag köpte för 2000baht mest. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska till thailand i juli för en längre tid o jag undrar vad man borde ha med sig, räcker det inte med några enstaka klädesplagg o en laptop?

nåt du glömde köpa med dig från sverige när du stack dit?

typ boots om man vill trekka i bergen eller dykardräkt? dyker du och i så fall har du köpt egen dräkt där eller i sverige eller har du inte ens köpt egen?

 

Min kompis hade ett helvete att hitta skor i storlekar över 40. Iaf på Phuket var det omöjligt. Såg rätt komiskt ut när han var på väg ner till stranden i badbrallor och dubbelfodrade vinterkängor i +40 graders värme.

 

jag har inga problem att hitta skor, har storlek 43. snorbilligt med diesel-kopier etc. kör dock med min teva terra fi jag köpte för 2000baht mest. :)

 

Jo, det är ju sandaler som gäller där borta. Men inte ens det hittade min polare i rätt storlek. Tror han drar 45-46 typ. Till slut så fick han tag på några badtofflor för 5 spänn eller nått. Möjligt att alla större storlekar var utsålda. Det här var i april på Phuket så turistsäsongen var nästan helt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och har man ingen laptop här hemma är det väl klyftigast att köpa den också där nere? Hur är förresten priserna på elektronik generellt?

 

jag köpte min laptop här för 18kkr, motsvarande i sverige kostar ca 26kkr. ska man köpa dell så köp inte dell i thailand för de suger.

 

övrigt så brukar priserna vara samma fast utan moms och aningen mindre påslag.

 

noname-produkter typ mp3-spelare, övervakningskameror etc kan vara billigt här nere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menas med noname-produkt? och hur mkt billigare sådana grejer i bangkok jämfört med sverige? och en viktigare fråga; hur har du gjort med reseförsäkring?

 

tänk typ:

pc1102869qz.th.jpg

 

ofta får man välja märke på varan man vill köpa, vill man ha sony eller samsung har de sådana klistermärken/tryck.

 

prisexempel:

mp3/vcd-bärbar cdspelare med fjärr. 2000baht

mp3spelare 512mb: 1500baht

 

 

reseförsäkring var dyrt. har någon skum grej där jag betalar för mycket och får pengar tillbaka när jag kommer hem. tror jag betalar 1kkr/månad typ. min mamma kan sånt bättre än jag så hon får sköta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte hjärta nog för swingsen på 5/10 SH så jag repeterade fullring istället. Tappade $1400 lite väl snabbt.

 

Började på 2/4 med $530 på 1000händer, över till 3/6 några dagar, hade lite oflyt med utdragningar, men började stabilisera mig och plussade igår $500 på 2k händer där. Kör 8bord och tycker det flyter på mycket bra. Enda problemet är att jag timeoutar för mycket. Har foldat AA preflop och lagt AK med flop A etc då jag fått connection lost. Störigt som fan. Men aja, jag kanske inte vinner så mycket, men jag får iaf kunskapen och den är antagligen värd mer i längden än lite små potter nu så jag fortsatte förbruka mina DP. Har tömt dem för denna veckan också, aja. Ett mirakel att jag lyckats plussa trots detta. Hoppas på bättre lina framöver.

 

Blir nog 5/10 fullring ett tag framöver. Ombyte förnöjer ;)

 

På tisdag flyger jag till Bangkok för 3dagar shopping och fest. Sedan flyger jag till Samui och ska bo på:

http://www.lamaiwanta.com/

 

Vad sägs om att bygga upp en pokercommunity i Lamai?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om att bygga upp en pokercommunity i Lamai?

 

JAAA!!! Jag älskar Lamai, var där i januari och tränade på WMC, ligger i backen vid applerestarunt. Jag bodde ovanför Apple fö. Inte lika lyxigt som det du ska bo på men billigt och jättebra! Kaklat badrum och AC för 250B/natt.

 

Läste i aftonbladet att det satt nån svensk NL kille nånstans lite utanför Lamai och lirade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om att bygga upp en pokercommunity i Lamai?

 

JAAA!!! Jag älskar Lamai, var där i januari och tränade på WMC, ligger i backen vid applerestarunt. Jag bodde ovanför Apple fö. Inte lika lyxigt som det du ska bo på men billigt och jättebra! Kaklat badrum och AC för 250B/natt.

 

Läste i aftonbladet att det satt nån svensk NL kille nånstans lite utanför Lamai och lirade.

 

Kört på WMC lite jag med. Mest privat, tyckte deras gruppträning inte var så givande som t ex Lanna Muay Thai eller Chai Yai Gym i Chiang Mai som jag kört mer seriöst på tidigare. Har också kört på Jungle Gym på Koh Phangan en gång :P

 

Finns antagligen x antal svenska pokerspelare i Lamai. Bra lina, mycket svenskresutranger, medelbra prisläge, helt okej väder, lagom med turister etc.

 

Har för mig att innan när det diskuterades pokerkontor fick jag kontakt med några som var i Lamai nu. Om ni läser detta kan ni väl höra av er igen, annars tvingas jag leta upp er ;)

 

 

 

Ska till Japan snart, vet inte om det blir före eller efter Songkran bara. Hade tänkt före men kanske ändrar mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mysig dag. börjar med att backa $600 på 300händer.

 

tar tag i kragen och går ner och kör 8bord 3/6 istället. harvar på 1000händer till och titta. jag blir utdragen lite mindre... se bild:

 

477784mr.th.jpg

 

har bokat hotell i bangkok med wifi. 650baht/dag känns helt okej.

http://www.bangkoksuite.com/

 

en royal idag med....

 

Dealt to heltok [ Kc, Ac ]

wsup55 folds.

LarchNumber3 folds.

dajmx666 folds.

heltok raises (6) to 6

wilford72 calls (6)

chuk13 folds.

maakie folds.

pokrbzkr calls (3)

** Dealing Flop ** : [ 8d, Qc, Jc ]

pokrbzkr checks.

heltok bets (3)

wilford72 calls (3)

pokrbzkr raises (6) to 6

heltok raises (6) to 9

wilford72 calls (6)

pokrbzkr raises (6) to 12

heltok calls (3)

wilford72 calls (3)

** Dealing Turn ** : [ Tc ]

pokrbzkr checks.

heltok bets (6)

wilford72 calls (6)

pokrbzkr folds.

** Dealing River ** : [ Qd ]

heltok bets (6)

wilford72 calls (6)

** Summary **

Main Pot: $76 | Rake: $3

Board: [ 8d Qc Jc Tc Qd ]

heltok balance $309, bet $30, collected $76, net +$46 [ Kc Ac ] [ Royal Flush -- Ac,Kc,Qc,Jc,Tc ] wilford72 balance $134, lost $30 [ Ad 9d ] [ a straight, eight to queen -- Qc,Jc,Tc,9d,8d ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tar tag i kragen och går ner och kör 8bord 3/6 istället.

Lirar du 8 bord SH samtidigt? Imponerande.

 

njä, har gjort det lite innan men just är jag lite för grön på SH för att det ska vara EV+ känner jag. 8bord fullring spelade jag idag. kör normalt 6bord när jag spelar SH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har hört talas om ping-pong-ställen, ,vad är det?

 

hoho. vad tror ni om mig egentligen :)

 

iaf, pingponshower är en bizarr form av sexshower. kan vara längst ner skalan strax. iaf tänk dig ett antal tjejer på scen som kör diverse trix med sina könsorgan. trixen kan vara allt från att skjuta pilar, skriva sitt namn, blåsa ut ljus, öppna ölflaskor, skjuta bananer och skjuta pingpong-bollar. därav namnet.

 

känner en tjej som är bartender på queens castle II i patpong som jag brukar hälsa på ibland. hennes bar är en ping-pong-show utan cover-charge ifall ni vill kolla. tror ölen är 70baht på happy hour och 100baht annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är i bangkok nu. kan rekommendera detta hotellet.

 

hur fräscht som helst, måste vara nybyggt, ac, bra tv med bra bild(platt digital som inte hackar), stort badkar med varmvatten, wlan med 1mbit utan packetloss(ska nog pokra lite här i smyg), resturang med hemleverans för rimliga priser, american breakfast ingår i hyran, 5km från MBK... 650baht/dag :)

 

http://www.bangkoksuite.com/index.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du kvar i Bangkok på Torsdag? Vi är några som ska ut en sväng om du har lust att hänga på.

 

flyger till samui 06.00 på fredag så jag är nog inte överdrivet sugen på att festa på kvällen innan. men ska fundera på saken.

 

Hur var det med pokerboende på Samui? Tips på bra länk som du hittat på sistone..eller Phuket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Har tänkt åka ner till just bankok inom en väldigt snar framtid.

Har lite (en hel del faktiskt ;)) frågor om du vill/har lust å svara:

 

Tänkte lite på de där med elen, dom har väl samma (220v) där va? Har dom samma kontakt som i sverige? Eller måste man ha nån converter sak el. dyl?

 

Det lät som att hotellet verkade schyst som du sa. Stämde priserna (650baht för 1 pers & 700baht för 2 pers (2 sängar))? Samt hur var frukosten, vare nån höjdare? För man vet ju att amerikanerna käkar pannkakor med sirap å bacon med ägg å liknande till frukost... d.vs endel skillnad mot den vanliga svensken :).

 

Testade du internet nåt? Funkade det bra, inga instabila grejer eller så? Det är väl även (olagligt?) med "gambling" i thailand? Vad får man för straff om man blir ertappad med pokerbordet i högsta hugg om nån skulle rusa in av nån konstig anledning, vad är straffet?

 

Hur ere med moppe/scooter hyrning, finns i närheten av hotellet och/eller smidigt att hyra?

 

Vore grymt schyst om du kunde svara på frågorna (vet att det blev en hel del)

 

/Dennis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Har tänkt åka ner till just bankok inom en väldigt snar framtid.

Har lite (en hel del faktiskt ;)) frågor om du vill/har lust å svara:

 

Tänkte lite på de där med elen, dom har väl samma (220v) där va? Har dom samma kontakt som i sverige? Eller måste man ha nån converter sak el. dyl?

 

Det lät som att hotellet verkade schyst som du sa. Stämde priserna (650baht för 1 pers & 700baht för 2 pers (2 sängar))? Samt hur var frukosten, vare nån höjdare? För man vet ju att amerikanerna käkar pannkakor med sirap å bacon med ägg å liknande till frukost... d.vs endel skillnad mot den vanliga svensken :).

 

Testade du internet nåt? Funkade det bra, inga instabila grejer eller så? Det är väl även (olagligt?) med "gambling" i thailand? Vad får man för straff om man blir ertappad med pokerbordet i högsta hugg om nån skulle rusa in av nån konstig anledning, vad är straffet?

 

Hur ere med moppe/scooter hyrning, finns i närheten av hotellet och/eller smidigt att hyra?

 

Vore grymt schyst om du kunde svara på frågorna (vet att det blev en hel del)

 

/Dennis

 

boende var mycket bra. internet var felfritt, funkade bra för poker, fick ca 60kB/s ner och 150ms ping, under 1% packetloss. pokrade kanske 10h totalt.

 

frukosten var god. rostat bröd, flingor, bacon, korv, fried rice(gott sådant), etc. standard.

 

 

köra mc i bangkok? är du dum eller? gör inte det. iaf inte första åren du bor där. nöj dig med mc-taxi om du har bråttom eller åk taximeter som alla vettiga människor(jag är inte sådan, åker nästan jämt mc-taxi och varje gång ångrar jag mitt beslut när jag sitter på mcn men jag har iaf vett nog att inte köra själv)

 

samma el, svenska kontakter funkar i thailand(i 99% av alla uttag(kan var en ide att köpa en förgreningsdosa som löser biffen i nödfall).

 

aldrig hört någon som åkt dit för att pokrat. inte hört någon som åkt dit för att ha köpt sex av en myndig person heller vilket också är olagligt. så länge man inte gör något som skadar thailands ekonomi eller kränker några rättigheter är det nog lugnt.

 

Är du kvar i Bangkok på Torsdag? Vi är några som ska ut en sväng om du har lust att hänga på.

 

flyger till samui 06.00 på fredag så jag är nog inte överdrivet sugen på att festa på kvällen innan. men ska fundera på saken.

 

Hur var det med pokerboende på Samui? Tips på bra länk som du hittat på sistone..eller Phuket

 

mycket bra faktiskt. stortris på http://www.lamaiwanta.com

1200baht/dag kan tyckas saftigt. men bra lina(800baht/20h kostar det), försumbar packetloss, ca 60kB/s ner nu. om ingen använder linan på någon timme så kan dock servern stänga av sig, men så länge det är trafik på den går det bra. man får försöka lära känna sin uppkoppling ;)

 

mitt val var att bo för 500baht eller 1200baht. för 1200baht fick jag bättre lina, fin pool, mycket fräschare, mer service(de flyttade alla min saker, nya lakan och 4st handdukar varje dag, vatten tvål, schampo, steriliserade glas), bästa läget och BÄTTRE SÄKERHET! har man en laptop för 100k baht så kan det vara en ide att lägga den där lilla extrasumman. en vecka blir 8400baht, dvs $200. jag vann denna summan när jag riktigt bakfull harvade 10bord FLT fullring 2/4 i morse i 2h innan frukost.

 

rekommenderar lamaiwanta för pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om du spelar en hel del fullring, vad är din bedömning av lönsamheten och spelet på fullring vs. SH? Körde precis ett varv 3/6 full och det var ganska tight spel på det bordet, bara 2-3 personer som såg floppen i snitt. Det var tom så att alla foldade fram till mig när jag satt i BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...