Gå till innehåll

heltok avslutar sin thailandsresa, 6månader i paradiset!


heltok

Recommended Posts

Hur stor bankrulle anser du att man behöver och vilken nivå ska man spela på för att kunna dra ihop till en dräglig dagskassa om man ska överleva i Thailand?

 

50kkr i reskassa, 300BB i rullen och $1k+/månad stabilt. nivå är sekundärt, men multitabla 8bord 2/4 duger nog bra. spelar man lägre bör man nog harva sig upp til 2/4 först innan man åker iväg.

 

Spelar du bara på Party eller på andra siter också?

 

party party

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar du bara på Party eller på andra siter också?

 

party party

 

Antar att du spela under thailänsk dagstid? Blir ju mitt under största fisktiden på party.

 

spelar thaitid 8-16 dvs 02-10 svensk tid. mycket fisk då som sagt. :)

 

Härligt med den dygnsrytmen! Skulle man må rätt bra av :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du bara på Party eller på andra siter också?

 

party party

 

Antar att du spela under thailänsk dagstid? Blir ju mitt under största fisktiden på party.

 

spelar thaitid 8-16 dvs 02-10 svensk tid. mycket fisk då som sagt. :)

 

Härligt med den dygnsrytmen! Skulle man må rätt bra av :D

 

helt korrekt, man mår mycket bättre här. är piggare när man spelar och hinner med mer. överdos av sol gör en glad också.

 

hemma i sverige hade jag stora problem med att jag inte klarade långa sessioner på dagtid då jag satt uppe nätterna långa. en utekväll sabbade pokern för några dagar också. här i thailand kan jag gå ut och vakna lätt bakis vid 10-tiden och ändå hinna med 6h primetime-grinding innan jag går ut och festar igen.

 

det är det jag fruktar mest när jag åker hem till sommaren. att behöva ställa om klockan igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo blir jobbigt att ställa tillbaka dygnet efteråt. Varför inte stanna egentligen? =)

 

Hur har resan gått totalt sett resultatsmässigt?

 

hade rejält oflyt 2veckor i chiang mai, slutade mina 40dagar poker +$4k. har diverse andra intäkter(nuff said) på runt $500/månad också.

 

idag åker jag till singapore, sedan songkran i chiang mai, sedan 25april flyger jag till tokyo för hederlig backpacking.

 

varför inte stanna? saknar vänner lite, har varit här mycket och vill göra en hårdsatsning på pokern. har som mål att ha spelat 30/60 iår, får se om jag lyckas etablera mig på 20/40 iår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

hoppas du kan svara på en fråga om Thailand. Tänkte åka väldigt snart och vara borta en månad. Har dock hört att regnmånaden räknas från och med i maj. Hur stor är risken att semstern regnar bort om man åker säg mellan 15 april - 15 maj?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

hoppas du kan svara på en fråga om Thailand. Tänkte åka väldigt snart och vara borta en månad. Har dock hört att regnmånaden räknas från och med i maj. Hur stor är risken att semstern regnar bort om man åker säg mellan 15 april - 15 maj?

 

Tack på förhand.

 

Risken finns ju. Men med lite planerande brukar man kunna resa bort från regnet. Är det regn på västkusten är det ofta sol på östkusten. I maj har jag för mig att östkusten ska vara att föredra, men är lite osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Heltok

 

Då behöver jag spela upp min rulle rejält och utveckla mitt spel för att kunna göra som du.Nu är det tänkt att jag ska åka om ungefär ett år så jag har tiden för mig.

 

Min resrullekrav är rätt hårda. De flesta som åker ner för backpacking brukar ha 30kkr i sin kassa och klara 2-4månader. Men avser man stanna "länge" så bör man nog ha lite större marginaler för oförutsedda händelser etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok, mycket intressant dagbok, och väldigt läsvärd! :D

 

Nu till en off-topic fråga..

 

Jag och min tjej tänkte åka på semester till Thailand i slutet på juni, är det meningslöst, då jag hört det är regnperiod etc?

Om så inte är fallet, vilket ställe skulle du föredra?

Vi har hittat en resa (flygstol för 7400:-/pp och hotell 1300:-/pp 12 nätter) i Phuket, är Phuket något vidare? Eller vilket ställe ska man försöka åka till? Vi åker inte dit för att festa, eller lite fest skadar väl inte, men mest äta gott, sola och bada..

 

Lycka till med pokern och tack för en grymt bra dagbok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska till phuket för i några månader men det verkar vara väldigt turistigt

vilket man kanske inte vill. jag har hört att koh chang skall vara som tex phuket eller koh samui fast inte alls lika exploaterat och turistigt.

 

har du någon aning om hur det är heltok?

e det lika dyrt att bo i phuket som i koh chang tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din dagbok alena har fått mig att planera in ett minst 6 månaders långt boende i Thailand -07. Börjat leta laptop o greja, fan va mysigt :) Blev genast på strålande humör.

 

Tack tack tack

 

samma här, läste för ett halvår sen om hur billigt man kunde hyra hus i phuket. sen fick man med sig tre vänner som kunde tänka sig följa med så nu har vi biljetter till thailand i juli o tänkte stanna till kanske mars -07 :P.

Sjukt förväntansfull! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din dagbok alena har fått mig att planera in ett minst 6 månaders långt boende i Thailand -07. Börjat leta laptop o greja, fan va mysigt :) Blev genast på strålande humör.

 

Tack tack tack

 

samma här, läste för ett halvår sen om hur billigt man kunde hyra hus i phuket. sen fick man med sig tre vänner som kunde tänka sig följa med så nu har vi biljetter till thailand i juli o tänkte stanna till kanske mars -07 :P.

Sjukt förväntansfull! :lol:

 

Det sköna i min kråksång är att min bror har byggt hus i Thailand vilket han nyttjar cirka 1 mån per år, så jag har gratis boende :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sköna i min kråksång är att min bror har byggt hus i Thailand vilket han nyttjar cirka 1 mån per år, så jag har gratis boende :))

 

Fett! :P Även om boendet är just det som är billigt med thailand så måste det vara en rejäl frihet.

 

var i thailand är det han har byggt huset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sköna i min kråksång är att min bror har byggt hus i Thailand vilket han nyttjar cirka 1 mån per år, så jag har gratis boende :))

 

Fett! :P Även om boendet är just det som är billigt med thailand så måste det vara en rejäl frihet.

 

var i thailand är det han har byggt huset?

 

Det pinsamma i kråksången är att jag faktiskt inte vet :D Tänkte slå han en signal för o rädda ansiktet, men är man så illa påläst om sin brors tillgångar får man står för det :D Bah Thai som Thai

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok, mycket intressant dagbok, och väldigt läsvärd! :D

 

Nu till en off-topic fråga..

 

Jag och min tjej tänkte åka på semester till Thailand i slutet på juni, är det meningslöst, då jag hört det är regnperiod etc?

Om så inte är fallet, vilket ställe skulle du föredra?

Vi har hittat en resa (flygstol för 7400:-/pp och hotell 1300:-/pp 12 nätter) i Phuket, är Phuket något vidare? Eller vilket ställe ska man försöka åka till? Vi åker inte dit för att festa, eller lite fest skadar väl inte, men mest äta gott, sola och bada..

 

Lycka till med pokern och tack för en grymt bra dagbok!

 

Tackar!

 

Flygstolen låter som ett vettigt pris. Går att hitta billigare, men direktflyg finns ej för mycket billigare.

 

1300kr blir typ 1000baht/natt. Jag bodde i Caddliac Mansion ovanför Bang Na i Patong för 1300baht/natt. Var iaf riktigt lyxigt och romantiskt. Svårt att hitta bra boende för under 1000baht/natt. Jag är själv lite anti Phuket, jag föredrar Samui. Tror ni skulle trivas bra på Samui. http://www.lamaiwanta.com var trevligt men jag rekommenderar nog er att bo på Chaweng. Kanske Iyara Hotel är bra för er. Verkade trevligt när jag var där iaf.

 

Din dagbok alena har fått mig att planera in ett minst 6 månaders långt boende i Thailand -07. Börjat leta laptop o greja, fan va mysigt :) Blev genast på strålande humör.

 

Tack tack tack

 

:)

 

ska till phuket för i några månader men det verkar vara väldigt turistigt

vilket man kanske inte vill. jag har hört att koh chang skall vara som tex phuket eller koh samui fast inte alls lika exploaterat och turistigt.

 

har du någon aning om hur det är heltok?

e det lika dyrt att bo i phuket som i koh chang tror du?

 

Koh Chang är verkligen inte som Phuket. Känns som att de är 10år efter, men utvecklingen går fort. Men mest skabbiga bungalows och enkla resturanger änsålänge även om resorterna börjar ploppa upp.

 

Koh Chang är billigare, men man får nästan samma valuta för pengarna. Finns helt enkelt mycket mindre i mellan och topp-sortimentet.

 

Rekommenderar Koh Phangan över Koh Chang. Vill man ha det lugnt och skönt skippar man bara Haad Rin, t ex Ao Haad Salad är väldigt lugnt och skönt på västkusten.

 

Det sköna i min kråksång är att min bror har byggt hus i Thailand vilket han nyttjar cirka 1 mån per år, så jag har gratis boende :))

 

Fett! :P Även om boendet är just det som är billigt med thailand så måste det vara en rejäl frihet.

 

var i thailand är det han har byggt huset?

 

Det pinsamma i kråksången är att jag faktiskt inte vet :D Tänkte slå han en signal för o rädda ansiktet, men är man så illa påläst om sin brors tillgångar får man står för det :D Bah Thai som Thai

 

Skaffa en egen dagbok :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry :oops:

 

lugnt...

 

Är i Chiang Mai igen nu. Ska fira songkran och inte spela poker. Har redan blivit blöt några gånger. Sjukt fet fest lär det bli. Fylla varje dag. Min vattentäta kamera börjar bli gammal och min rulle är fin så jag vill köpa ny så jag lär ha med den i vattenkriget. Återkommer med bilder på sikt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset om 2/4 FL fullring på Party.... måste bygga lite rulle och grindar där. Drog precis in en 35BB-pott!

Tyckte det lät kul att testa lite fullring så jag satte mig ner på 2/4. 190 händer senare är jag 28BB back. Har vunnit 30% av mina händer vid SD (och tagit 25% av de jag spelat ända dit).

 

Nej, jag återvänder till SH-borden och kastar bort mina slantar där istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pratat med cityklinken om vaccinationer. de rekommenderade vaccin

mot japansk hjärnhinneinflammation, hepatit A o B o tabletter mot malaria som man tar då man är i sådana områden. blir uppemot 2000kr sa hon,

tog du allt det heltok? :?

 

skippa malarian. du ska bo på farm i över 3månader för att du ska rekommenderas ta den. ta dukoral också mot diarren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...