Gå till innehåll

Bestpoker ny klient mail, ett virus, eller?


punkis

Recommended Posts

Att du har installerat en programvara som inte fungerar efter installation tyder på att det är en fejkprogramvara som istället installerar någon keylogger eller trojan så han har total kontroll på din dator.

 

Troligen så skulle inte någon antivirusprogramvara upptäcka detta som ett virus.

 

goggla på tex Netbus och se vad du kan göra med det, full kontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte på rutin göra så att man laddar ner clienten endast från pokerrummets egna sida och inte använda sig av massa skickade länkar på mail etc.

 

Det trodde jag alla gjorde, litar aldrig på mail och konstiga sidor som inte tillhör pokerrummen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhh, alltså seriöst?

Varför frågar du inte Bestpoker, om det är någon som vet om det är en legitim version så är det väl de.

 

Medans du funderar så har bovarna fritt fram att härja på ditt konto nu, eftersom de har planterat ett program på din dator (klienten du installerade).

 

Och om det nu är en legitim version så får du ju svar och slipper oroa dig.

 

Och jag ska tillägga att OM det nu är en legitim version så är det oerhört fantastiskt korkat och oproffesionellt av Bestpoker att skicka direkta nedladdnings-länkar i email angående en updatering av klienten. Detta ska väl klienten klara av själv, utan externa länkar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du har installerat en programvara som inte fungerar efter installation tyder på att det är en fejkprogramvara som istället installerar någon keylogger eller trojan så han har total kontroll på din dator.

 

Är du inte lite hård nu? Finns ju många saker som kan göra att det blir fel på installationen. Kan ju vara så enkelt att deras installer inte klarar av den konfiguration han har på sin dator. Fö så reagerar de flesta virusprogram på installationer av de flesta kända keyloggers och trojaner. Sen kan ju en trojan innehålla ett virus eller en keylogger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

lol vilket missförstånd, JO det är vi på bestpoker som skickade mailet. Syftet var att ni som spelare skulle få testa en tidig version av skins-byten. Vi är inte förvånade att programmet inte funkade korrekt för alla. Vi uppskattar däremot att ni provat detta. Snart kommer den slutliga och fungerande (!) versionen. Tack igen.

 

:heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick också mailet och naiv som man är installerade jag det nya skinnet utan att tänka efter. Men det funkar utan problem och ser snyggare ut nu också. Tror inte att det var ett virus men man bör ju helt klart tänka till lite innan man gör något liknande i fortsättningen.

 

EDIT: Mailade också tillbaka med en liten summering om vad jag tyckte men fick inget svar. Detta var konstigt om något eftersom de sa att de ville ha feedback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick också den i inkorgen och snabb som jag var så istallerade jag den... sen kom jag på att det kanske var något fuffens och mejlade till bestpoker 1dygn efter mejlet för att få bekräftat att det inte var något lurt. Jag har ännu, en månad senare, inte fått något svar.

 

Lite trist iom att dom mejlat detta endast till 50st (enligt mejlet) så därför borde det funnits tid att svara dom få som varit oroliga.

 

Eftersom jag inte fick något svar så la jag av med testandet och hoppade över att mejla feedback (även fast man var med i någon utlottning av pryl). Ville ju veta innan man fortsatt med testen..

 

/john

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick också den i inkorgen och snabb som jag var så istallerade jag den... sen kom jag på att det kanske var något fuffens och mejlade till bestpoker för att få bekräftat att det inte var något lurt. Jag har ännu, en månad senare, inte fått något svar.

 

Lite trist iom att dom mejlat detta endast till 50st (enligt mejlet) så därför borde det funnits tid att svara dom få som varit oroliga.

 

/john

 

Jag tror att det var skitsnack att vi endast var 50st som fick det där mailet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att de inte svarar på mail om de har valt ut 50 pers som ska få vara med om testandet. Och hade det inte varit smartare att fråga personerna först? Så att man får tag i 50 som vill vara med, tänkte jag. :?

 

Allt dylikt som kommer bifogat i mail eller länkas till i mail skippar jag per automatik, nästa gång är det en bov som ser att "aha, Bestpokers kunder kan man lura..." och skickar något skit som loggar info om inloggningen eller något.

 

Allt ska alltid laddas ner från den korrekta hemsidan, inte via länkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...