Gå till innehåll

Hur ska vi uppföra oss mot varandra?


Recommended Posts

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

- Tveksamt om man kan vara en bra pokerspelare om man inte tål/bryr sig för mycket om en förolämpning.
Det är väl inte detsamma som att man stillatigande ska acceptera att man blir förolämpad?

 

Det är också otroligt vanligt att folk som inte skulle våga säga "flaska" IRL sitter bakom datorn och förolämpar folk, och det tycker jag är ett riktigt lågt beteende.

 

Förstår öht inte varför lite allmänt hyfs ska vara så svårt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Tveksamt om man kan vara en bra pokerspelare om man inte tål/bryr sig för mycket om en förolämpning.
Det är väl inte detsamma som att man stillatigande ska acceptera att man blir förolämpad?

 

Det är också otroligt vanligt att folk som inte skulle våga säga "flaska" IRL sitter bakom datorn och förolämpar folk, och det tycker jag är ett riktigt lågt beteende.

 

Förstår öht inte varför lite allmänt hyfs ska vara så svårt...

 

 

 

Nu är variance_beta redan avstängd, men läser man tråden så finns det faktiskt de som tycker tråden är vettig, varför kan inte de få hållas och de som bara drygar sig får "åka ut" istället? Stör han så många andra med att han överhuvudtaget postar sina trådar ?

 

Ta bort tråden istället för att låta den bli värdelös och oläslig, om det nu är nåt fel på frågeställningen som gör att drygposterna får vara kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man inget positivt att säga så kan man lika väl vara tyst...

 

Sen kan vi väl låtsas att det inte finns krig eller svält i världen när vi ändå är igång.

 

Nej det kan man kanske inte. men man kan ju göra sitt för en god stämning eller?

 

Inte så svårt att avhålla sig från att skriva något drygt bara för att man inte gillar ett inlägg eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var ju inte mina utläggningar om uppförande riktat enbart till vare sig variance_beta eller tråden i fråga. Snarare bara en fundering om att det kanske vore bra att uppträda hyfsat mot varandra. Vad är problemet med det?

 

Nä, jag förstod nog det, men jag tror det hade viss inverkan hur du blev bemött i den tråden. Och jag förstår dig, men om du läste inläggen tidigare och lägger till hur benägen var_beta är att "bita tillbaka" så är det inte omöjligt att missuppfatta ditt inlägg.

 

Jag håller alltså med dig, men tycker kanske inte lösningen att banna trådskaparen är den bästa. Men nu kan det ju finnas mer bakom detta som inte jag känner till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man inget positivt att säga så kan man lika väl vara tyst...

 

Sen kan vi väl låtsas att det inte finns krig eller svält i världen när vi ändå är igång.

 

Nej det kan man kanske inte. men man kan ju göra sitt för en god stämning eller?

 

Inte så svårt att avhålla sig från att skriva något drygt bara för att man inte gillar ett inlägg eller?

 

Har man en givande åsikt i frågan ska man definitivt inte avhålla sig från att svara, oavsett om man känner att man måste ge sitt inlägg en bitsk touch eller inte. Det finns ofta en anledning att göra det, om inte annat så ger det i en viss grad ett mer färgstarkt, personligt och underhållande forum. Så länge man håller sig inom ramarna för forumets regler är innehållet i inlägget långt mycket viktigare än graden av positivitet man väljer att uttrycka sig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju alltid vara saklig i sin eventuella kritik utan att för den sakens skull övergå till dryga kommentarer eller rent av personangrepp.

 

Hade du sagt så från början hade mina tvångstankar inte tvingat mig att komma med sarksam ;)

 

Vad har vi då lärt oss av detta? Bra, välformulerade kommentarer och frågor, oavsett positiva eller negativa, bemöts oftast på likvärdig nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju alltid vara saklig i sin eventuella kritik utan att för den sakens skull övergå till dryga kommentarer eller rent av personangrepp.

 

Absolut. Hade du skrivit det direkt hade du inte behövt få min semigriniga kommentar på ditt inlägg.

 

Men jag är inte mod här och jag anser för övrigt att dom gör ett gott jobb.

 

Håller i stort med. Var_beta förtjänade dock inte att bannas (förutsatt att jag inte missat det eventuella inlägg som ligger till grund för banningen), imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju alltid vara saklig i sin eventuella kritik utan att för den sakens skull övergå till dryga kommentarer eller rent av personangrepp.

 

Hade du sagt så från början hade mina tvångstankar inte tvingat mig att komma med sarksam ;)

 

Vad har vi då lärt oss av detta? Bra, välformulerade kommentarer och frågor, oavsett positiva eller negativa, bemöts oftast på likvärdig nivå.

 

Problemet är väl just detta. Om nu någon inte förstår en fråga (och därmed anser att den är dåligt formulerad ;) ) så måste han väl inte nödvändigtvis kommentera nåt drygt i den tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller i stort med. Var_beta förtjänade dock inte att bannas (förutsatt att jag inte missat det eventuella inlägg som ligger till grund för banningen), imho.

Jag är böjd att hålla med, men de andra moderatorerna var inte så sugna på det. Dock så tror jag inte de flesta fattade humorn i hans inlägg och tog dem på alldeles för stort allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste alla vara så satans trevliga mot varandra hela tiden?

 

Det är ju kul när folk hugger. Om någon skriver ett inlägg som är helt skevt så måste man ju få hugga och komma med "smarta kommentarer". Variance_Beta har fått mig och skratta otaliga gånger. Visst, ibland så dansar han på en tunn lina men det är fortfarande jävligt kul.

 

I många fall där dryga kommentarer fälls så är det pga någons brist av självinsikt. ( ex. microspelaren som rättar en highstakeslirare och vägrar inse sin egen kunskapsnivå )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller i stort med. Var_beta förtjänade dock inte att bannas (förutsatt att jag inte missat det eventuella inlägg som ligger till grund för banningen), imho.

Jag är böjd att hålla med, men de andra moderatorerna var inte så sugna på det. Dock så tror jag inte de flesta fattade humorn i hans inlägg och tog dem på alldeles för stort allvar.

 

Han förstörde diskussionen i så gott som varje tråd han var delaktig i och skapade dålig stämning var han än dök upp. Det tycker jag är ett synnerligen gott skäl till en ban. Hade han skrivit något enstaka inlägg hade det väl inte gjort något, men karln spydde ju ur sig inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller alltså med dig, men tycker kanske inte lösningen att banna trådskaparen är den bästa. Men nu kan det ju finnas mer bakom detta som inte jag känner till.

Sök på Variance_Beta så får du dig en kavalkad av skratt. Många dumma frågor och konsekvent gapande om att han har rätt när han har fel. Han är dryg och irriterande, men som någon sagt så har han sina poänger. Hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han förstörde diskussionen i så gott som varje tråd han var delaktig i och skapade dålig stämning var han än dök upp. Det tycker jag är ett synnerligen gott skäl till en ban. Hade han skrivit något enstaka inlägg hade det väl inte gjort något, men karln spydde ju ur sig inlägg.

Iofs sant, det är mer att det inte var den typen av inlägg som störde mig särskilt mycket eftersom jag inte tog spydigheterna på allvar och ibland tyckte att de var rätt kul. Det var ju sen rätt många som reagerade negativt (och det är ju en rätt legitim respons) vilket ledde till att den totala mängden oljud blev stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han förstörde diskussionen i så gott som varje tråd han var delaktig i och skapade dålig stämning var han än dök upp. Det tycker jag är ett synnerligen gott skäl till en ban. Hade han skrivit något enstaka inlägg hade det väl inte gjort något, men karln spydde ju ur sig inlägg.

 

Att han förstörde diskussionerna är ett sätt att se på det. Han var ju bitsk som fan men hade en hel del poänger. Han blev dessutom oftast bemött på samma sätt vilket kryddade trådarna rejält under en period, på både gott och ont. Hur som helst så var han en underhållande och färgstark karaktär vars inlägg jag ofta prioriterade att läsa när jag loggade in för första gången för dagen. Operation: Rädda Var_Beta, någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att han var en kul kille, men han gör mer skada än nytta. Visserligen var det kul att läsa hans trådar, men

 

1) jag kommer EGENTLIGEN inte hit för att läsa hans roliga skitsnack, men det går ändå inte att låta bli, så han slösar min tid, och

2) hans trådar tenderar att bli väldigt långa pga allt tjafs hit o dit, vilket slösar min tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inititativ Crillux. Jag haller med om att nivan ar for lag. Det var snack om att gora lite strukturandringar pa PF, vi far se om det blir battre efter den. Jag tror absolut det kan bli battre vid en uppdelning av forumet pa ett eller annat satt.

 

Nu har jag inte last alla inlagg fran Variance_B och vet inte pa vilka grunder han blivit bannad. Ar det for att han ar otrevlig och skapar dalig stammning i tradarna? Jag hoppas att det inte beror pa detta!!

 

Jag tror det ar svart for moderatorerna att moderera tradarna sa att de blir trevligare. Det ansvaret anser jag inte ligger hos dom. Daremot kan man sa langt som mojligt forega med gott exempel (vilket inte alltid ar sa latt, moderatorer ar mannisakor dom med).

 

Och i den perfekta forumvarlden skulle man val avsta fran att skriva om man inte har ngt att tillfora eller om man anser traden vara helt ointressant istallet for att komma med ngt spydigt/sarkastiskt. Nu ar det tyvarr inte sa men man kan ju forsoka halla sig sa langt det gar. Som det ar nu kanns det som att manga skriver massa spydigheter och fracka one-liners bara for att fa lite extra forum-cred. Patetiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste alla vara så satans trevliga mot varandra hela tiden?

 

Det är ju kul när folk hugger. Om någon skriver ett inlägg som är helt skevt så måste man ju få hugga och komma med "smarta kommentarer".

 

Jag haller med om att man inte behover vara jattegoa och mysiga med varandra hela tiden. Och visst, ibland kanske en smart kommentar ar pa sin plats.

 

Som det ar nu kanns det dock som att det gar en "smart" kommentar for varje bra inlagg och det ratiot haller inte. De jag vander mig mot ar de personer som bjuder pa fler "smarta" kommentarer och schyssta one-liners an schyssta inlagg. Det haller helt enkelt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att han var en kul kille, men han gör mer skada än nytta. Visserligen var det kul att läsa hans trådar, men

 

1) jag kommer EGENTLIGEN inte hit för att läsa hans roliga skitsnack, men det går ändå inte att låta bli, så han slösar min tid, och

2) hans trådar tenderar att bli väldigt långa pga allt tjafs hit o dit, vilket slösar min tid.

 

Sök på Variance_Beta så får du dig en kavalkad av skratt. Många dumma frågor och konsekvent gapande om att han har rätt när han har fel. Han är dryg och irriterande, men som någon sagt så har han sina poänger. Hade.

 

Jag har bar läst en del av dem och tyvärr hittar jag mest trådar där han "biter ifrån" till dumma dryga oneliners eller till folk som inte vill sätta sig in i hans frågeställning men som ändå kommenterar.

 

Jag fatter dem kanske inte heller jämt, men det kan väl inte vara rätt att jag går in och tjafsar i alla trådar jag inte fattar, tills trådskaparen blir sur och biter tillbaka varpå han blir bannad?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...