iller Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Ska försöka mig på ett seriöst svar mitt i all sarkasm och allt tjafs. Detta beror på en hel del faktorer såsom textur på floppen, reads, stackdjup etc. men: Mitt standardspel är att beta ut mellan 3/4 pott och pott och hoppas på omslag om jag inte har någon bra anledning att göra annorlunda och stackarna är runt 100bb. En c/r indikerar ofta mycket styrka och kan få många duktiga spelare att lägga ett överpar eller TPTK, om inte på floppen så iallafall på turn. Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Ett hett tips är ju att lägga till stackdjup i frågeställningen om du ens vill ha en tillstymmelse till seriösa svar. Om du skulle ge dig på en gissning Staahla... vilket stackdjup tror du är underförstått? Du ska få tre alternativ; 1. 1 BB 2. 100 BB 3. 50 000 BB Är det verkligen så fruktansvärt svårt att föra ett generellt resonemang? Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Iller skrev Mitt standardspel är att beta ut mellan 3/4 pott och pott och hoppas på omslag om jag inte har någon bra anledning att göra annorlunda och stackarna är runt 100bb. Hur agerar du efter att ha blivit raisad (förutsatt du är någorlunda säker på att du har bäst hand + inte är orolig för ev. steg/färgdrag)? Citera
iller Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Iller skrev Mitt standardspel är att beta ut mellan 3/4 pott och pott och hoppas på omslag om jag inte har någon bra anledning att göra annorlunda och stackarna är runt 100bb. Hur agerar du efter att ha blivit raisad (förutsatt du är någorlunda säker på att du har bäst hand + inte är orolig för ev. steg/färgdrag)? Beror på texturen på brädan, men om en reraise från min sida är under en pottbet ställer jag oftast in allt utan större eftertanke. Är det mycket drag ute ställer jag oftast in även med något djupare stack då motståndarn ofta får för sig att man måste vara på drag och synar med TPTK/överpar. Är brädan Q72 regnbåge och jag har 77, har betat ut, fått omslag av en tight spelare som är kapabel att lägga bra händer även efter att ha själv ha lagt in mycket i potten synar jag oftast och c/r all-in på turn. Citera
psatiw Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Höj mer preflopp. LOOOL! Bästa idag. Checksyn, checksyn, donkpush. Citera
ampixo Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Ställ in och få syn av lägre set. Det är den bästa sättet att få betalt med set. Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Höj mer preflopp. LOOOL! Bästa idag. Checksyn, checksyn, donkpush. Allt som Hjort skriver är skitkul och han har alltid rätt. Tvätta av tungan bara innan du träffar tjejen... brunga tungor luktar illa. Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Ställ in och få syn av lägre set. Det är den bästa sättet att få betalt med set. Ah... det där hade du förstått. Tack för tipset. Citera
ampixo Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Ställ in och få syn av lägre set. Det är den bästa sättet att få betalt med set. Ah... det där hade du förstått. Tack för tipset. Inga problem kompis! Det är inte så lätt att generalisera ett sådant läge som du vill ha generaliserat utan vidare info. Släng in stackdjup och vilka typer av spelare vi möter så blir det lite lättare. Citera
psatiw Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Allt som Hjort skriver är skitkul och han har alltid rätt. Tvätta av tungan bara innan du träffar tjejen... brunga tungor luktar illa. Men fet-lol vilken jävla nolla du är alltså. Satt verkligen och funderade på om jag skulle orka kommentera ditt inlägg när du är så sjukt otrevlig mot folk, men så tyckte jag att jag kunde göra det iaf eftersom jag tycker ämnet var rätt intressant, så får man det där tillbaka. Kanon, din jävla stekare. Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Allt som Hjort skriver är skitkul och han har alltid rätt. Tvätta av tungan bara innan du träffar tjejen... brunga tungor luktar illa. Men fet-lol vilken jävla nolla du är alltså. Satt verkligen och funderade på om jag skulle orka kommentera ditt inlägg när du är så sjukt otrevlig mot folk, men så tyckte jag att jag kunde göra det iaf eftersom jag tycker ämnet var rätt intressant, så får man det där tillbaka. Kanon, din jävla stekare. Är stekarnolla en komplimang eller förolämpning? Citera
Staahla Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Ett hett tips är ju att lägga till stackdjup i frågeställningen om du ens vill ha en tillstymmelse till seriösa svar. Om du skulle ge dig på en gissning Staahla... vilket stackdjup tror du är underförstått? Du ska få tre alternativ; 1. 1 BB 2. 100 BB 3. 50 000 BB Är det verkligen så fruktansvärt svårt att föra ett generellt resonemang? Tippar på 1. Om valmöjligheter av någon anledning finns efter floppen i scenario 1 skulle jag checksyna alternativt ställa in beroende på vad situationen dikterar. Vik skulle jag inte överväga eftersom set som regel är en väldigt stark hand i kortstacksspel. Ligger jag efter betalar jag av eller drar ut. Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Ställ in och få syn av lägre set. Det är den bästa sättet att få betalt med set. Ah... det där hade du förstått. Tack för tipset. Inga problem kompis! Det är inte så lätt att generalisera ett sådant läge som du vill ha generaliserat utan vidare info. Släng in stackdjup och vilka typer av spelare vi möter så blir det lite lättare. Stackdjup är ju självklart 100xBB. Står det inget annat får man givetvis förutsätta detta. Ja hur ser en typisk 10-bordsspelare ut? Någorlunda tight, passiv, kapabel att folda överpar... spelar midstakes. Högre upp är de aggressivare, längre ner loosare. Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Vik skulle jag inte överväga eftersom set som regel är en väldigt stark hand i kortstacksspel Ja, vad är det Doyle Brunson skriver... "I defy anyone who releases a set in an raised pot" Ja, det skulle mycket till för att jag hitta en fold med ett floppat set mot en PF-raiser... Citera
Staahla Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Vad göra i en höjd pott efter floppen i ett parti med 1bb-stackar? Nu börjar vi komma någon vart här. Detta är ett typexempel på out of the box thinking. Öppna vyer! The sky is the limit. Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Vad göra i en höjd pott efter floppen i ett parti med 1bb-stackar? Nu börjar vi komma någon vart här. Detta är ett typexempel på out of the box thinking. Öppna vyer! The sky is the limit. Göteborg is the limit. Goa Gubbar, Majorna och Rälsbuss. Så otroligt charmigt. Citera
Staahla Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Vad vill du ha för svar på en så kackigt ställd fråga då? En algoritm för hur du ska spela dina set på flopen i 9/10 fall? Här kommer mitt standardrecept i så fall: Betta 2/3 pott - pott beroende på vad du brukar betta. Vid omslag: Slå tillbaka. Finns deg kvar att spela om, ställ på turn. Vid syn: Betta 2/3 pott - pott eller vad du brukar betta på turn. Vid omslag: Ställ. Frågeställningen är ju så bred att det inte går att ge ett vettigt svar på den. Det enda man kan råda till är ju att trycka in så mycket deg som möjligt. Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Frågeställningen är ju så bred att det inte går att ge ett vettigt svar på den. Vad är problemet i sådana fall? Det är väl bara att skita i tråden om du känner så. Det är ju inte så att du på något sätt är tvungen att lämna ett svar. Tycker man en fråga är dum, fel, tråkig, svår etc så är det bara att gå vidare. Att betta in i motståndaren är ju det gamla klassiska spelet, men problem uppstår när Fi höjer. En re-raise (då ofta all-in) skriker ju i min mening ut att man har ett set varför jag ofta föredrar att syna, men då uppstår ett nytt problem.. vad gör man nu? Det går utan problem att ge ett resonerande svar, utan att trådskaparen behöver specificera allt i minsta detalj. Detta är ju den del av forumdelen där man kan föra generella resonemang om olika typer av situationer. Är det en handanalys man vill göra, kan man bege sig till handanalysen. Citera
Staahla Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Bidde du litet sur? Syn och sen betta ut på turn? Det vrålskriker väl styrka. Eller syn och sen checka och riskera att missa en bettingrunda samt ge motståndaren ytterligare ett frikort? Slår du om med dina starka drag på flopen (fan, stavas det floppen eller flopen? känner att jag är inkonsekvent med det. jävla svengelska) så kan du tjäna in det de gånger motståndaren lägger sig där. Men visst, det finns ju situationer där syn fungerar bra med. Så länge som du inte knackhöjer flopen så. Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Bidde du litet sur? Syn och sen betta ut på turn? Det vrålskriker väl styrka. Eller syn och sen checka och riskera att missa en bettingrunda samt ge motståndaren ytterligare ett frikort? Slår du om med dina starka drag på flopen (fan, stavas det floppen eller flopen? känner att jag är inkonsekvent med det. jävla svengelska) så kan du tjäna in det de gånger motståndaren lägger sig där. Men visst, det finns ju situationer där syn fungerar bra med. Så länge som du inte knackhöjer flopen så. Kvinnor är sura, inte män. Jag är förbannad. Har Fi överpar brukar han betta turn igen (annars är han nästan lite väl konservativ) (har han A-K kan man oftast ge han ett frikort, det kan t.om. vara eftersträvansvärt) och då har ju trots allt potten blivit rätt stor. Betta ut på turn efter floppsyn känns tomte, så C/R all-in är nog det bästa spelet. Att re-raisa all-in med såväl drag som set är faktiskt något jag gillar, problemet är ju att man sällan syner höjningar ur position med t.ex. suited connectors eftersom man gärna vill ha position med dem, varför man sällan får chansen att göra den moven. Citera
spyse Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Om ni nu är så djupa eller att du tycker att det luktar för mycket set att ställa mot hans raise så c/r all-in på turn. Sedan beror det här ju på hur floppen ser ut. 972 turn 2 solklar c/r all-in på turn. (du har 77) KT4 turn Q c/r all-inkänns ju lite sämre då du representerar KQ (du har 44) 246 turn 6 blir ju oxå lite knepppig att få betalt av. (du har 44) 246 K turn känns ju rätt säker att kanske tom betta ut på, samma om turn är Q J eller A. Visst sitter han med PP och träffar set gråt men inte så troligt, kanske bäst om Q kommer då du får betalt av AA/KK/AQ, iaf kan man hoppas (du har 44) Dock kan jag inte säga att det här fungerar för dig, jag spelar rätt aggresivt av vad jag förståt från PO så jag får rätt bra betalt när jag träffar. Citera
elvisero Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Frågeställningen är ju så bred att det inte går att ge ett vettigt svar på den. Vad är problemet i sådana fall? Det är väl bara att skita i tråden om du känner så. Det är ju inte så att du på något sätt är tvungen att lämna ett svar. Tycker man en fråga är dum, fel, tråkig, svår etc så är det bara att gå vidare. varfor fraga om man inte vill ha svar. "Vet inte" ar ju lika mycket ett svar som ja eller nej. Jag hoppas att du bara skulle lugna ner dej och inte ta allt som ett personhopp. Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Frågeställningen är ju så bred att det inte går att ge ett vettigt svar på den. Vad är problemet i sådana fall? Det är väl bara att skita i tråden om du känner så. Det är ju inte så att du på något sätt är tvungen att lämna ett svar. Tycker man en fråga är dum, fel, tråkig, svår etc så är det bara att gå vidare. varfor fraga om man inte vill ha svar. "Vet inte" ar ju lika mycket ett svar som ja eller nej. Jag hoppas att du bara skulle lugna ner dej och inte ta allt som ett personhopp. När Fantomen talar lyssnar man. Tack och adjö O vandrande vålnad. Låt oss aldrig ses igen. Citera
BjornL1491910513 Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Bidde du litet sur? Syn och sen betta ut på turn? Det vrålskriker väl styrka. Eller syn och sen checka och riskera att missa en bettingrunda samt ge motståndaren ytterligare ett frikort? Slår du om med dina starka drag på flopen (fan, stavas det floppen eller flopen? känner att jag är inkonsekvent med det. jävla svengelska) så kan du tjäna in det de gånger motståndaren lägger sig där. Men visst, det finns ju situationer där syn fungerar bra med. Så länge som du inte knackhöjer flopen så. Kvinnor är sura, inte män. Jag är förbannad. Har Fi överpar brukar han betta turn igen (annars är han nästan lite väl konservativ) (har han A-K kan man oftast ge han ett frikort, det kan t.om. vara eftersträvansvärt) och då har ju trots allt potten blivit rätt stor. Betta ut på turn efter floppsyn känns tomte, så C/R all-in är nog det bästa spelet. Att re-raisa all-in med såväl drag som set är faktiskt något jag gillar, problemet är ju att man sällan syner höjningar ur position med t.ex. suited connectors eftersom man gärna vill ha position med dem, varför man sällan får chansen att göra den moven. jamen då vet du ju hur man ska spela Citera
Recommended Posts