Gå till innehåll

NLT - AA, standard eller för tight fold?


scouserandy

Recommended Posts

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

sämsta jävla folden jag sett i hela mitt liv

 

Nej, men du missade kanske vilken nivå det var på, det är ju suveränt spelat.

 

Med reservation för att vi, som sansrom sa, inte har sett fi's hand. Men eftersom handen postas här kan vi väl ändå utgå ifrån att hero har rätt och att han satte honom rätt på AA?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vissa kan läsa det här så hjälper det er att förstå huvuddelen av alla inlägg på pf.nu

 

;)

 

:shock: nu får jag nog omvärdera en del, mer än hälften av alla inlägg är alltså ironiska? Om man då lägger till att det tydligen är svårt att uttrycka ironi i skrift så måste jag ta minst varannat inlägg från alla som ironiskt menar du??

 

Eller skall man mer gå på om man nån read på killen som postar? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt underbara foldar. Den första handen du tog upp floppade ju killen stegen, helt klartoch du kände på dig att han skulle göra det. Din hand hade givetvis inte förbättras nåt :). Och sen, att folda KK när du vet att han som sitter efter dig har AA och kommer att floppa fyrtalet... Så j-vla grym read alltså ;) Om jag bara kunde ha din förmåga när det gäller att märka tells och avslöjande blickar när det gäller nätpoker. Hatten av för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du tror att du är upp emot 2 möjliga draghänder, varför då inte bara slänga in ett stort bet, typ 20$ eller mer, i 99% av gångerna kommer du att ta hem potten där och om du har tur så kan det hända att KK eller en tomte med AK ställer in och då kan du vinna en fläskig pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du tror att du är upp emot 2 möjliga draghänder, varför då inte bara slänga in ett stort bet, typ 20$ eller mer, i 99% av gångerna kommer du att ta hem potten där och om du har tur så kan det hända att KK eller en tomte med AK ställer in och då kan du vinna en fläskig pot.

 

Men hur trög kan man vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sämsta jävla folden jag sett i hela mitt liv

 

Nej, men du missade kanske vilken nivå det var på, det är ju suveränt spelat.

 

Med reservation för att vi, som sansrom sa, inte har sett fi's hand. Men eftersom handen postas här kan vi väl ändå utgå ifrån att hero har rätt och att han satte honom rätt på AA?!

 

Han foldade ju innan honom 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du tror att du är upp emot 2 möjliga draghänder, varför då inte bara slänga in ett stort bet, typ 20$ eller mer, i 99% av gångerna kommer du att ta hem potten där och om du har tur så kan det hända att KK eller en tomte med AK ställer in och då kan du vinna en fläskig pot.

 

Men hur trög kan man vara?

 

Han/hon kanske missa lektionerna i läsförståelse eller så orka han/hon inte läsa alla inlägg utan vill dela med sig av sina gryma pokerskillz ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han foldade ju innan honom

Han med AA?

 

:lol: med hela tråden!

 

På nätet ska KK och AA alltid slängas före floppen eftersom alla sajter är riggade och man inte går i en så uppenbar fälla ;)

 

Tack äntligen ett seriöst svar :) Det handlar om att folda och dra in pengarna på rakeback ;)

 

va?, rakeback trodde jag bara var för förlorare som inte kunde det där med grymma reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först tyckte jag att det var rätt kul med dina klart förståeliga folds men AA och KK,.. sen blev det bara bättre och bättre när diverse "pokerexperter" ska argumentera och tala dig till rätta :lol:

 

Mina råd är:

 

1. först och främst: spela aldrig pockets eller AK.. Kort som K5off, 10 4off m.m. är faktiskt mycket bättre. I alla fall om du frågar mina motståndare den senaste tiden som synar pre-flop med 10 4off och prickar 2 par på floppen (ibland senare, dom kan ju faktiskt träffa en hel del även på turn och river men har man träffat fyran på floppen så är det ju klart att det är svårt att lägga handen även om din motståndare dunkar tungt på floppen) och självklart gång på gång spöar skiten ur mina AA, KK m.m.

 

2. Sanera din dator. Format C:!! Ladda sen ner pokerklienterna och ge fan i att dra in Kazaa m.m. på datorn som bidrar med mer reklam för porr än vad FibAktuellt gör ;) Bort med all skit som kastar upp onödiga fönster när man sitter och spelar poker..

 

Om inte det här funkar så får du nog vända dig till experten som tidigare i tråden tyckte att din fold med AA var det sämsta han sett 8-):P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du tror att du är upp emot 2 möjliga draghänder, varför då inte bara slänga in ett stort bet, typ 20$ eller mer, i 99% av gångerna kommer du att ta hem potten där och om du har tur så kan det hända att KK eller en tomte med AK ställer in och då kan du vinna en fläskig pot.

 

Smart, att jag inte tänkte på det. Bra analys. Ska tänka på det innan jag foldar nöten nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NH, WP!

 

Har en liknande själv faktiskt. Vad tycks... för weak?

 

PokerRoom 3/6 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with 8:club:, 6:club:.

2 folds, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls.

 

Flop: (7 SB) 7:club:, 9:club:, J:diamond: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

Turn: (5.50 BB) A:club: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

River: (9.50 BB) 5:club: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero folds.

 

Final Pot: 14.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NH, WP!

 

Har en liknande själv faktiskt. Vad tycks... för tight?

 

PokerRoom 3/6 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with 8:club:, 6:club:.

2 folds, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls.

 

Flop: (7 SB) 7:club:, 9:club:, J:diamond: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

Turn: (5.50 BB) A:club: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

River: (9.50 BB) 5:club: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero folds.

 

Final Pot: 14.50 BB

 

 

 

Jag hoppas för din skull att tiden går ut.

Missar man annars att man har öppet straightflushdraw så borde man skjutas.

 

Btw. Är det bra att folda AA, när man ändå vet att det blir split pott med Ax?

För det gjorde jag pre i en 10$ NL Turbo tror jag det var.

Jag skulle reraisa pre, så ticka tiden ut och korten slängdes. Vid showdown så var det en kille som hade satt runner-runner stege eller något. Måste väl ändå anses som bra fold ? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NH, WP!

 

Har en liknande själv faktiskt. Vad tycks... för tight?

 

PokerRoom 3/6 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with 8:club:, 6:club:.

2 folds, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls.

 

Flop: (7 SB) 7:club:, 9:club:, J:diamond: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

Turn: (5.50 BB) A:club: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

River: (9.50 BB) 5:club: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero folds.

 

Final Pot: 14.50 BB

 

 

 

Jag hoppas för din skull att tiden går ut.

Missar man annars att man har öppet straightflushdraw så borde man skjutas.

 

Btw. Är det bra att folda AA, när man ändå vet att det blir split pott med Ax?

För det gjorde jag pre i en 10$ NL Turbo tror jag det var.

Jag skulle reraisa pre, så ticka tiden ut och korten slängdes. Vid showdown så var det en kille som hade satt runner-runner stege eller något. Måste väl ändå anses som bra fold ? :P

 

Eh, han lägger sig på river med nötterna inte med nåt drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har mindre än 500 postningar så är du säkert bara nån tomte som försöker blåsa oss på något sätt(Nån moderator har skrivit gränsen för 500+ för o inte vara en tomte)!

 

... om inte

 

1. Du fulspelar med psout!

 

2. Du står vid ONOFF och väntar att dom ska öppna

 

 

;)

 

:twisted:

 

3. Jag tappar connection

 

 

 

 

om 3 infaller så antar jag att du gör enligt punkt 2 ;)

 

 

 

 

ps. för dom som inte fattar läser här...

 

om man har sånna här problem så har man sjukt bra behärskning el så slår man sönder något som hör till datorn --> man går och handlar nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...