Bjorn_ Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 2 players Converter Fi verkar vara en aggresiv och hyffsat skicklig spelare även om bordet är precis nystartat så jag vågar inte direkt lita på readen. Pre-flop: (2 players) Hero is SB with 9:spade: Q:diamond: Hero raises, BB re-raises, Hero calls. Känns som en given raise och ungefär lika given syn. Eller ska man fyrraisa ibland? Flop: 7:diamond: 9:diamond: 8:spade: (6SB, 2 players) BB bets, Hero raises, BB calls. Träffar TPGK och med topparet heads up måste man ju starkt misstänka att man leder, höjer för värde. Turn: 4:diamond: (5BB, 2 players) BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls. När han checkhöjer här blir man ju klart fundersam men givet pottsize och mot en aggresiv fi är det väl ganska givet att betala 2 bets med TP för att se showdown? River: 9:club: (9BB, 2 players) BB bets, Hero raises Förbättrar till trips och det borde ju räcka för att värdehöja (och syna en trebet), eller anser någon något annat? /Bjorn Citera
duckstab Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 Heads-up så ser i alla fall inte jag hur du kan spela på något annat sätt. Det verkar helt självklart rakt igenom i mina ögon. Citera
morberg Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 Jag förstår inte höjningen på river. De händer du förbättrar mot är överpar eller tvåpar som fi kan ha på turn. Om han har stege eller färg kvittar det att du går från TPGK till triss. Har han triss på turn fick han precis in sin kåk. Jag tycker att det är fullt tillräckligt att syna ner på river. Citera
Bjorn_ Postad 5 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2006 Ja men ett överpar känns ju som en väldigt trolig hand här, eller gör det inte det? /Bjorn Citera
snudde Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 tycker det ser bra ut om så länge readen på fi är korrekt och du har hyfsad kicker vad nickar du på crypto? Citera
Recommended Posts