Gå till innehåll

Köptips för ny datorstol?


jackbalsam

Recommended Posts

Spelar man poker seriöst så blir det ju att man sitter och häckar framför datorn ett antal timmar varje dag. Det är precis vad jag har gjort i några månader nu och känner att ryggen har fått lida av det. Därför har jag bestämt för att investera i en ny datastol, och har lite frågor om det.

 

Vad kostar en sån om man vill ha en bra stol men inte nödväntigtvis den dyraste i klassen i skinn från tyska bävrar och med inbyggd massage?

 

Är det någon som själv har en stol dom inte betalat alltför mycket för men ändå är väldigt nöjda med?

 

Lite tips vore väldigt uppskattat.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off-topic kanske, men jag har en jäkligt skön och annorlunda stol. Har en bilstol från en Volvo S40 (jobbar volvo) i läder som jag har monterat på en annan gammal kontorstol, eller alltså tagit "under redet" från en gammal kontorstol. Så mitt tips, hitta en skön bilstol och gör om den. Kräver ganska mycket jobb, men när den blir färdig så kommer du aldrig mer vilja sitta i en vanlig kontorstol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå-å? IKEA? :)

 

Jag kör på en ALLAK. Bra grejer till billig penning.

 

Verkar bra, får åka till IKEA och testa lite. Tycker ARÅS verkar bra också om man vill lägga ut lite mer.

 

Jag har en Arås och gillar den starkt. Vad som jag tycker e bäst med den är dess sittdjup som är stort, bra när man e 2m.

 

Fina fisken, jag är själv 1.90 så den lär nog funka för mig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betänk att skinn(stolar), och dylikt material, andas väldigt dåligt, klar nackdel om man ska sitta länge. Satsa på en stol med dyna vilken har material som "andas". Är egentligen lite anti till Ikea, då man som liten knatte alltid fick möbler inköpta på Ikea. Tror inte jag hade någon stol som var hel i särskilt många månader. Om detta berodde på att man var en liten ligist som liten eller om Ikeas kvalitet var undermålig förr förtäljer icke historien. I vilket fall som helst antar jag de blivit bättre, kvalitetsmässigt, på senare år. Nåväl, då jag måste snåla för stunden köpte jag denna för ett tag sedan:

 

Länk till ikea.se

 

Helt ok stol, med ett grymt schysst namn f ö. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå-å? IKEA? :)

 

Jag kör på en ALLAK. Bra grejer till billig penning.

 

SNåååååålt, finns en "version 2" med högre ryggstöd och läder på armstödet, högre stol osv. osv. bättre med andra ord för endast 1.200 rikstaler på jysk.

 

Bästa stolen jag nånsin haft dock är jag aldeless för kort, når bara ner med tårna och armstöden är för höga, fast.. då är jag ju inte allt för lång heller. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...